جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهرکرد+ تصویر

همزمان با گرامیداشت دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن پیروزی انقلاب و خاطره گویی با حضور پیشکسوتان در مسجد جامع شهرکرد برگزار می شود.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهرکرد برگزارشد؛

همزمان با گرامیداشت دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن پیروزی انقلاب و خاطره گویی با حضور پیشکسوتان در مسجد جامع شهرکرد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با دهه ی مبارک فجر، مرتضی سجادی از راویان فجرآفرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز استان به بیان بخشی خاطرات ایام پیروزی انقلاب اسلامی و نحوی شکل گیری تجمعات و مبارزه انقلابیون در شهرکرد و استان پرداخت.

پیشکسوت انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس به نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مؤثرترین بعد انقلاب اسلامی در دوران مبارزات، پس از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی، رهبری الهی امام راحل بود که با اتکا به آموزه های اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و حضور همه جانبه آحاد مردم سراسر ایران در حمایت از رهبر کبیر انقلاب بود.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: مبارزات مردم علیه رژیم ستم شاهی در سال 1341 با اعتراض شدید حضرت امام خمینی (ره) به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و آنچه که پهلوی آن را انقلاب سفید شاه و ملت می‌خواند شروع شد، در این لایحه، قید اسلام از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان حذف و به جای سوگند به قرآن،سوگند به کتاب آسمانی آورده شد.

جانشین پایگاه شهدا گفت: پس از آنکه شاه، لوایح ششگانه‌ای را طرح و در یک رفراندوم نمایشی به تصویب رساند حضرت امام خمینی (ره) و مراجع عالیقدر تقلید قم نوروز سال 1342 را عزای عمومی اعلام کردند.

سجادی،اظهار داشت: تاریخ اسلام و حماسه های مرتبط با آن و آموزه‌های حرکت آفرین اسلام ناب، سرمایه‌های اصلی نظری و عملی انقلاب اسلامی محسوب می شوند که منحصر به فرد است، با پیروزی انقلاب اسلامی، به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و حضور شورانگیز خیل مردم سراسری کشور، طومار استبداد و استعمار در هم پیچیده شد و سران استبداد و استعمار از صحنه های تصمیم سازی و تصمیم گیری ایران اسلامی حذف شوند.

پیشکسوت انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس ادامه داد: با ورود امام خمینی (ره) به ایران و در روز 22بهمن سال 1357، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به نقطه اوج  خود رسید و در این روز سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و حکومت پادشاهی پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی جمهوری اسلامی ایجاد شد.

وی به بیان خاطرات خود از دوران مبارزاتی در شهرکرد و استان چهارمحال وبختیاری پرداخت و گفت: باید ظلم و ستم  و وابستگی رژیم فاسد پهلوی به شیطان بزرگ و نیز برکات انقلاب اسلامی و حماسه آفرینی های مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، اقتدار، عظمت و عزت جمهوری اسلامی در جهان برای نوجوانان،جوانان و خانواده آنها بصورت پویا تبیین شود، آشنایی نسل جوان با افتحارات ایران اسلامی، توطئه های دشمنان را با شکست  مواجه می کند.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد حسین توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

Views: 0

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *