جلسه آموزش تخصصی مداحی چهارمحال وبختیاری+تصویر

خانه / استان ها / جلسه آموزش تخصصی مداحی چهارمحال وبختیاری+تصویر

جلسه آموزش تخصصی مداحی چهارمحال وبختیاری با موضوع صداسازی و آداب و اخلاق مداحی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛استاد علی احمدی در این جلسه که مبحث آموزشی دستگاه های موسیقی(شور و همایون) بود به تمرین عملی به متربیان پرداخت و ایرادات و نواقص و نقاط مثبت را به شرکت کنندگان گوشزد کرد.

وی پیشکسوتان عرصه در ادامه دستگاه های شور و همایون را بطور خلاصه از ابتدا با گوشه های آنها برای متربیان یادآوری و اجرا نمود و مورد آخر ، صداسازی را که تحریر 5 تایی بود جهت تقویت صدا و حنجره برای متربیان توضیح داد و اجرا کرد.

استاد احمدی ،لازمه ادامه کار و فعالیت در عرصه صدا و نوکری اهل بیت(علیهم السلام) را ممارست و تمرین مدام و مستمر دانست و گفت: صدای خوب یکی از لوازم برای اثرگذاری بر روی قشر مخاطب می باشد.

در ادامه یکی از پیرغلامان مداحی به بیان نکاتی از آداب و اخلاق مداحی پرداخت و افزود:آشنایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با تحریفات عاشورا و اینکه واقعیات را در مجالس بخوانیم لازم است.

منوچهر نجفی ادامه داد: قدر این منصب نوکری را بدانیم که این افتخار شامل حال هر کسی نمی شود و تلاش کنیم بندگیمان را برای خدا بیشتر کنیم و کارهایمان را فقط برای رضای او انجام دهیم که کار برای خدا ماندگار است.

وی ادامه داد: با ید ما مداحان برای اهلبیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باعث زینت باشیم نه اینکه باعث شرمندگی آنها باشیم.

پیشکسوتان عرصه ستایشگری،گفت: نباید تکبر داشته باشیم و ظاهر و باطنمان یکی باشد، یعنی اگر حرف می زنیم اول خودمان عمل کنیم و اینکه ترویج دهنده شعور حسینی برای خود و دیگران باشیم و سپس به شور حسینی بپردازیم .

لازم به ذکر است این کلاس هر هفته چهارشنبه ها تا اطلاع بعدی از ساعت 30/16 الی 19 برای علاقه مندان برگزار می شود.

sam_5243

sam_5267                                sam_5285

sam_5294

انتهای خبر/

Views: 414

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *