جلسه ستادامر به معروف ونهی از منکرهیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت با حضور حجت الاسلام مطهری پور برگزار شد

خانه / استان ها / جلسه ستادامر به معروف ونهی از منکرهیات رزمندگان اسلام شهرستان بویین میاندشت با حضور حجت الاسلام مطهری پور برگزار شد

به طور كلي مي توان گفت كه ريشه و كليات احكام شرعي را بايد در قرآن كريم و شرح و تفصيل و شاخه هاي آن را در سنت جست. قرآن كريم در آيه هاي فراواني به فريضه امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرده است كه در اين جا به برخي از اين آيات مي پردازيم: “يؤمنون بالله و اليوم الآخر و يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر و يسارعون في الخيرات و اولئك من الصالحين “

در این جلسه که اعضاءهیئت امناء هیات رزمندگان اسلام ، امام جمعه شهرستان وفرماندهی سپاه ناحیه ومعاونت فرمانداری وبخشداران حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین مطهر پور ضمن تشکر از برگزارکنندگان جلسه امربه معروف ونهی از منکر فریضه واجب از یاد رفته مخصوص هیات رزمندگان اسلام وامام جمعه وفرماندهی سپاه که این مهم را درشهرستان تاکید بر اجرای شدن آن درسطح شهرستان دارند وتشکر نمودند از حضور روحانیون سطح شهر که وظیفه مهمی برگردن دارندفرمودند: در این ماه پربرکت منبر وتربون ها ی مساجد در دست شما روحانیون هست که باید مردم را به این فریضه واجب وفراموش شده آشنا کرد وزبان مردم را به این امر باز کرد که واجب خدا را در جامعه برای ترک منکر بگویند. در این راستا وی افزودند: در جامعه امروز برای امر به معروف کردن باید با ظرافت ومتانت جلو رفت بی گدار نباید به اب زد با حوصله وزبان خوش وگویا بلکه باید بسیجیان موقع برخورد با منکرات خیلی با خوش روئی وزبان گویا ومتین صحبت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور مسئول مشارکتهای مردمی ستاد امر به معروف استان اصفهان در ادامه در خصوص امر به معروف روایات وآیات که الالت بر این امر واجب دارد افزودند: بررسی دو واژه ی معروف و منکر:

معروف یعنی یک چیز شناخته شده که فطرت پاک انسانی کاملاً با آن آشناست. امر به معروف یعنی دعوت به کارهای نیک و پسندیده و به همین ترتیب منکر(که از انکار می آید) یعنی ناشناس ،چیز بد
ی که فطرت پاک و لطیف انسانی با آن نا آشناست و نهی از منکر یعنی بازداشتن از کارهای زشت و ناپسند و نکوهیده. در قرآن آیات فراوانی راجع به امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که به آنان اشاره خواهد شد.

اما سیمای امر به معروف در قرآن با کارها و اعمالی مثل؛ ایمان به خدا، تلاوت قرآن، عدالت، صبر و شکیبایی، ذکر و یاد خدا، اخلاص در کارها و اعمال و … ، و سیمای نهی از منکر با کارها و اعمالی مثل؛ ظلم و ستم، عصیان و گناه، خیانت، ایجاد تفرقه، قتل پیامبران و مخالفت با راهنمایان دین، کتمان حقیقت و … معرفی شده است.کهف/۲۱ :«لَنَتَخَذَنّ علیهِم مسجداً»مضمون این آیه این است که برای زنده نگه داشتن نام افراد صالح بهتر است که به نام آن ها مساجد و مراکز دینی دایر کنیم تا کمک شایانی به دین کرده باشیم و معروف احیای مراکز دینی و مساجد را انجام داده باشیم.اعراف/۱۵۷:«یَامُرهم بالمعروفِ و یَنهاهُم عن المنکر»
{ از صفات پیامبر اسلام این است که:} مردم را به سوی خوبی دستور می دهد و از بدی ها باز می دارد. این آیه هم معرف اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا این دو عمل را از صفات پیامبر اسلام( که بهترین مخلوقات خداوند است) می باشد.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *