جلسه هماهنگی مسوولین ستاد فاطمیه شهرستان های جنوب غربی گیلان در شفت برگزار شد

خانه / استان ها / جلسه هماهنگی مسوولین ستاد فاطمیه شهرستان های جنوب غربی گیلان در شفت برگزار شد

عصر امروز جلسه هماهنگی مسوولین ستاد فاطمیه شهرستان های جنوب غربی گیلان با حضور عضو ستاد فاطمیه کشور در حسینیه شهدای گمنام شهر شفت برگزار شد.

مسوول ستاد فاطمیه شفت در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار، این گردهمایی ها را مفید خواند و خاطرنشان کرد: این جلسات به منظور هماهنگی و تبادل نظر بین مسوولین ستاد فاطمیه برگزار شده و چنین نشست هایی برای بهتر برگزار شدن مراسمات فاطمیه نیاز است.

سردار احمد قاسمی به مراسمات اجرا شده در سال جاری گزارشی ارائه داد و افزود: با توجه به اینکه پراکندگی جمعیتی در شهرستان شفت زیاد است اما مراسمات ولادت ها و شهادت های حضرات معصومین(ع) در نقاط مختلف شهرستان برگزار شده است.

20150117_180231~2

وی به استعداد های نیروی انسانی و منطقه ای این شهرستان اشاره و اذعان داشت: شفت در شاخص های توسعه استان جز معدود شهرستان فرهیخته گیلان می باشد و از بیشترین سطح تحصیلات عالیه در گیلان زبان زد خاص و عام است.

قاسمی وحدت بین مسلمانان و بشریت را از مبانی اعتقادی انقلاب دانست و اشاره کرد: وحدت گیلانیان و ایرانیان فقط مخصوص به این مرز و بوم نیست بلکه زبان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران وحدت بین همه ی بشریت است.

وی با بیان اینکه ما با مهندسی فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری حرکت می کنیم گفت: گرچه جامعه فرهنگی ما به نقد هایی در دوره های مختلف همراه بوده اما تمام فعالیت ها و تلاش ما با مهندسی فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری است.

20150117_180511~2

وی با بیان اینک ما تکلیف گرا هستیم گفت: امروز ممکن است سیاستی را در کشور مشاهده کنیم که در تقابل با اهداف عالیه نظام است اما ما ساکت نمی مانیم و راهی را که مقام معظم رهبری برای ما تبیین می کند پیوسته در حال حرکت هستیم.

در ادامه  غلامرضا کریمی عضو ستاد عالی فاطمیه کشور و مسوول ستاد فاطمیه استان ساختار این تشکل را تبیین کرد و عنوان نمود: ستاد فاطمیه از سال 1378 با هدف اشاعه فرهنگ اهل بیت در قم پایه ریزی شد و در حال حاضر بیش از 80 درصد کل کشور را با کمتر از 10 کارمند در حال فعالیت است.

مسوول ستاد فاطمیه گیلان افزود: این ستاد در گیلان از سال گذشته به صورت شورایی آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به فرمایش حضرت زهرا(س) به امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه سلام من را تا قیام قیامت به فرزندانش برساند اضافه کرد: سادات نقش برجسته تری را باید در فاطمیه داشته باشند.

کریمی به برپایی عزای دسته سادات در امسال خبر داد و بیان نمود: یکی از مراسمات امسال برپایی هیأت سوگواری توسط سادات است که پیش بینی شده اعضای تشکیل دهنده آن همه سادات باشند.

وی افزود: این خواسته مراجع است که باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کنیم و ادامه داد: در 10 کشور خارج ستاد فاطمیه در حال فعالیت است.

وی به همه ی اعضا توصیه کرد: دوری از تنش بین مسلمانان باید سرلوحه همه باشد و ما ضمن اینکه از مواضع شیعه بودنمان کوتاه نمی آییم به باورهای همه احترام می گزاریم.

کریمی در پایان به تشریح راهکارهای ارائه شده در برگزاری مراسمات پرداخت و عنوان کرد: امید است با استعانت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و توجه به راهکارهای ارائه شده ستاد به نحو مطلوبی فعالیت های خود را شروع نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *