جلوگیری از اسراف کمک به اقتصاد مقاومتی است

خانه / استان ها / جلوگیری از اسراف کمک به اقتصاد مقاومتی است

کارشناس مدیریت استراتژیک در جمع بسیجیان شهرکرد گفت: جلوگیری از اسراف یکی از راه های کمک به اقتصاد مقاومتی است.

قدیری

کارشناس مدیریت استراتژیک در جمع بسیجیان شهرکرد گفت: جلوگیری از اسراف یکی از راه های کمک به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ محمدحسن قدیری ابیانه در جمع مداحان و سایر اقشار بسیج استان،به تشریح اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی توهم نفتی در میان مردم را از مهم ترین مشکلات جامعه خواند و گفت:مردم گمان می کنند، درآمدهای حاصل از فروش نفت در کشور به اندازه ای بالا است که می توان با آن، مشکلات مسکن، درمان، اشتغال را رفع کند و مشکلات تنها با گماشتن “مدیر خوب”حل می شود در حالی که در اشتباهند.

کارشناس مدیریت استراتژیک تصریح کرد: اگر دولت سهم هر نفر از بشکه های نفت را به وی بپردازد در تقسیمات ریاضی (قیمت هر بشکه ضرب در روزهای ماه، 12 ماه سال و تقسیم بر تعداد کل جمعیت) میزان ناچیزی در حدود 67 هزار تومان برای هر نفر است که قطعا دولت با این مقدار نمی توان هزینه ها و مشکلات جامعه را رفع کند.

قدیری ابیانه ادامه داد:مردم درباره درآمدهای نفتی دچار توهمند و از دولت توقع دارند اما این توقعات عادلانه نیست زیرا از درآمدهای نفتی میزان قابل توجهی که برای رفع مشکلاتی همچون مسکن، درمان و اشتغال کافی باشد، به دست نمی آید.

وی افزود: ایران پیش از تحریم های نفتی، روزانه دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر می کرد و این موضوع بیانگر آن است که سهم هر ایرانی از صادرات نفت در ماه کمتر از یک بشکه بود.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا افزود:پس از تحریم و در بودجه های سال 92 و 93 پیش بینی شده روزی یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر شود که این به معنی روزی یک میلیون بشکه کمتر از میزان فروش نفت قبل از تحریم هاست و میزان صادرات نفت خام در ایران از حدود یک بشکه به کمتر از نیم بشکه به ازای هر نفر در هر روز رسید.

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان مشکلات کشورهایی که اقتصاد نفتی دارند، اضافه کرد: آنچه که بدتر از این وابستگی است، وابستگی ذهنی مردم به نفت است که باعث شده کشور ما در وضعیت “اقتصاد استراحتی” گرفتار شود و همه مردم دچار تنبلی اجتماعی شوند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تعطیلات تقویم کشور را 24 روز بدون روزهای بین تعطیلی بیان کرد و گفت:یکی از مشکلاتی که استعمار به کشور تحمیل کرد این تفکر است که چون نفت داریم، نیازی به تولید و کار نداریم.

کارشناس اقتصادی ایران را از کشورهای پرمصرف دنیا دانست و تصریح کرد:کشور ما از نظر تنبلی پس از کشورهای عربی در رتبه دوم قرار دارد، این آمار به آن معناست که ما نه تنها موفق نبودیم توطئه استعمار را خنثی کنیم بلکه بیشتر از خواست آنها در آن غرق شدیم.

سفیر سابق کشورمان با انتقاد از نگاه مردم به درآمدهای نفتی، افزود:مردم همیشه این سوال را می پرسند که سهم من از نفت چه شد؟ˈدر حالی که نمی گویند نقش من در تولید ثروت چیست؟ همه انتظار دارند پول نفت سر سفره هایشان بیاید در حالی که جای نفت در سر سفره نیست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *