جنایات تکفیری‌ها در تخریب اماکن مقدس اسلامی+تصاویر

خانه / مطالب و رویدادها / جنایات تکفیری‌ها در تخریب اماکن مقدس اسلامی+تصاویر

پیشینه اهانت و تخریب مزار اولیاء خدا و اصحاب پیامبر به چه زمانی بازمی‌گردد؟ آیا جسارت‌های وهابیون به اموات تنها محدود به شخصیت‌های اسلامی است؟جریان تکفیری مورد حمایت ارتجاع عرب تاکنون مزار کدامیک از اولیاء الله و صحابی را تخریب کرده است؟ گزارش ویژه مشرق روایتی است از جاهلیت وهابیون در جسارت به اماکن مقدس اسلامی.

دشمنان اسلام همواره قصد داشته اند پیروان این دین آسمانی را با توطئه‌های خبیث قومی و مذهبی از هم پاشانده و موجبات تضعیف آنها را فراهم بیاورند، در عصر حاضر نیز استعمار غربی- صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که کم‌هزینه‌ترین و موثرترین شیوه برای ضربه‌زدن به اسلام حقیقی و رکن اصیل مقاومت و جهاد حقیقی علیه ظالمان، استفاده از گروه‌های تکفیری و وهابی است؛ وهابی‌هایی که تحت نام اسلام و تعالیم پیامبر اعظم (ص)، بزرگترین ضربات را بر پیکره جامعه اسلامی وارد کرده‌اند. 

اقدامات این گروه‌ها در کشورهای مختلف اسلامی مانند مثله کردن اجساد، اعدام‌های دسته‌جمعی، ربایش دختران نیجریه‌ای و هزاران مورد مانند این خود زمینه‌ای مناسب برای ترویج تفکر اسلام‌هراسی در جهان گردیده است. اما در ادامه برآنیم تا یکی از اقدامات تنفربرانگیز این گروه یعنی تخریب مقابر و هتک حرمت به اجساد اولیاء و صحابی حضرت رسول (ص) و شخصیت‌های دینی را مورد بررسی قرار دهیم.وهابیت بر این باورند که هر کس برای زیارت مقابر و به قصد زیارت آن حرکت کند، مشرک است و مهدور الدم و غارت اموال وی مباح خواهد بود. نکته متناقض در این میان اعتقاد آن‌ها به احترام به صحابی پیامبر (ص)، اما مقابر ایشان را تخریب نموده و به اجساد ایشان هتک حرمت می‌نمایند.با شکل گیری این نگاه در میان پیروان این جریان انحرافی که هدفی جز انشقاق در جامعه اسلامی ندارند، در طول تاریخ شاهد اهانت‌های بسیاری به قبور متبرک ائمه (ع) و همچنین صحابی رسول اکرم(ص) بوده‌ایم که تا به امروز و در حوادث سوریه و اخیرا عراق نیز شاهد این جسارت‌ها هستیم.

تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع (ع)

نخستین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌ داد، پس از این واقعه‌ تاریخی – اسلامی با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به‌ کار بردن امکانات ویژه‌ای، قبور تخریب‌‌‌شده به زیباترین شکل بازسازی‌ شد.

حرم مطهر ائمه بقيع (ع)، پيش از تخريب توسط وهابيان در سال 1344 ق

دومین و در واقع دردناک‌ترین حادثه تاریخی – اسلامی معاصر به هشتم شوال سال 1344 قمری و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مرقدهای مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قرار دادند و بقیع را به مقبره‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و بی‌نام و نشان تبدیل‌ کردند.

تخریب قبور در مکه، مدینه، جده و کربلا

وهابیون در سال 1343 هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، خدیجه (س) و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر “حوا” و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند.وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را تخریب و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارتنشدند و شکست خورده برگشتند.

تخریب قبور امامین عسکریین (ع) در سامرا

سوم اسفند ‌1384 ه.ش تروريست‌های وهابی در حرم امام هادي (ع) و امام حسن عسگري (ع) در شهر سامرا بمب‌گذاري كرده و گنبد و بخش زيادي از اين حرم مقدس را ويران كردند.

روایتی از جنایات وهابیت در تخریب اماکن مقدس اسلامی

نزديك به ‌16 ماه پس از آن فاجعه، تروريست‌ها و افراطيون بار ديگر اوضاع نابسامان امنيتي عراق اشغال شده از سوي آمريكا را مناسب ديده و دو مناره‌ اين بارگاه مقدس را ويران كردند.

حرم امامین عسکریین (ع) قبل و بعد از تخریب

 

تلاش برای تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س) و سیده سکینه (س)

عناصر تکفیری جبهه النصره در سوریه چندین‌بار نیز جهت تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س) اقدام کردند که با مقاومت جانانه مدافعین حرم نتوانستند به مقصود پلید خود برسند. یکی از مفتیان این جریان در این خصوص در صفحه توئیتر خود می‌نویسد:

قبر[حضرت] زینب[سلام الله علیها] منبع الهام شیعیان جهان است به همین دلیل برای نزدیکی به خدا آن را خراب کنید، با این کار صدمه‌ای به شیعیان می‌زنید که پیروزی در چند میدان جنگ هم با آن برابری نمی‌کند، وی سپس حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) را کانون شرک می‌خواند.

تروریست‌ها همچنین در اواخر سال 91 بخشی از حرم سیده سکینه (س) واقع در حومه دمشق را تخریب و به آن خسارات زیادی وارد کردند.

نبش قبر حجر بن عدی

12 اردیبهشت‌ماه 92 تروریست‌های وابسته به گروهک جبهه النصره بارگاه حجر بن عدی از صحابی حضرت رسول (ص) در شهر “عدرا” در “ریف دمشق” را تخریب و پس از کندن قبر، پیکر مطهر ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

شاهدان این تجاوز اظهار می‌دارند عناصر وهابی هنگام ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند.

تروریست‌های جبهه النصره در کنار مرقد مطهر حجر بن عدی

در بخشی از اعلامیه منتشر شده توسط گروهک تروریستی جبهه النصره پس از انجام این اقدام شنیع آمده است:

“در راستای تطبيق شرع خداوند در زمین به وسیله سپاهیان رحمت، به شکر و فضل خدا از یکی از ادوات شرك به خداوند خلاصی یافتیم؛ و پیکر حجر بن عدي برای اینکه در زمین دفن شود از محلی که نظام كافر سوريه به جای فبر برای او بنا کرده بود منتقل گردید. این کار تطبيق شرع خداوندی است که ساخت مزارات که موجب شرك به پروردگار و عبادت قبور می شود را حرام کرده است.مجاهدان ما در سرزمین مبارک شام شرعيت و سنّت نبويّ را قاعده برای احقاق حق قرار می‌دهند؛ لذا باز هم اقدام به تخریب تمامی بيوت شرك در شام عزیز خواهند نمود.”

تخریب مزار اویس قرنی، عمار یاسر و وابصه بن معبد الاسدی