تازیانه عذاب الهی در انتظار همه ظالمان و مستکبران عالم است

خانه / اختصاصی هیأت / تازیانه عذاب الهی در انتظار همه ظالمان و مستکبران عالم است

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین: تازیانه عذاب الهی در انتظار همه ظالمان و مستکبران عالم است.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: تازیانه عذاب الهی در انتظار همه ظالمان و مستکبران عالم است، وعده الهی حق است.

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت الاسلام تویسرکانی نماینده سابق ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین، در مراسم دعای ندبه که در شهرستان تنکابن مصلی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: مهمترین وظیفه منتظران حضرت حجت(عج) کسب معرفت صحیح برای دوران قبل و بعد از ظهور است.

وی افزود: نگاه منطبق بر حقیقت و داشتن یک بصیرت دقیق آن چیزی است که امروز همه منتظران به آن محتاج هستند. در حدیث آمده است که پیامبر(ص) فرمودند که معرفت به امام زمان شرط مسلمان بودن و مسلمان ماندن است. و کسی که امام زمان خود را نشناسد مرگ جاهلیت نصیب او می‌شود.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:

در وادی معرفت به امام همیشه معارف جعلی تقلبی و غیر حقیقی در بازار فکر و اندیشه رواج پیدا کرده و رواج پیدا می‌کند. برای کسب معرفت و سیرت اهل بیت(ع) چاره‌ای جز مراجعه به قرآن نداریم. غیر از قرآن این قابلیت و صلاحیت را ندارد که به انسان معرفت صحیح عرضه کند. در روایات است وجود مقدس حضرت حجت (عج) بعد از ظهور در کوفه خیمه‌های تعلیم قرآن را برپا می‌کنند. و معلم کلاس‌های قرآن دوران ظهور در کوفه ایرانی‌ها هستند. و لذا فرمود که بهترین شما کسانی هستند که قرآن را یاد بگیرند و معلم قرآن باشند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی در خصوص اهمیت فراگیری قرآن عنوان کرد:

در روایات است که کسی سوره حمد را به فرزند امام حسین(ع) یاد داد. حضرت در قبال این تعلیم هدایای کثیری را به او داد که این کثرت هدایا باعث تعجب دیگران شد سوال کردند که چرا این همه هدیه دادید حضرت فرمودند شما نمی‌دانید که او چه کار بزرگی انجام داده و هدایای من در قبال کار او ناچیز است. باید با راهنمایی اهل بیت(ع) از قرآن کسب معرفت کنیم. هدف نهایی برای زندگی انسان در قرآن کسب رضای خداوند است که انسان در زندگی دنیا به رضای الهی برسد. طبق ایات پایانی سوره فجر ما برای رسیدن به رضای الهی باید دنبال تشکیل حیات طیبه باشیم. وجود مقدس امام زمان وقتی ظهور کنند حیات طیبه را در جهان پیاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در زندگی یا حیات طیبه همه انسان‌ها در مسیر فطرت به سمت رضای الهی حرکت می‌کنند و در آن فساد وجود ندارد.

امام سجاد(ع) در دعای صحیفه سجادیه از خداوند می‌خواهند که ایشان را به رضای الهی برساند. باید بدانیم که قرآن برای رسیدن به حیات طیبه و رضایت خداوند چه پیشنهادی و راه چه پیشنهاد و راهبردی دارد. بسیاری اهداف آنها عدالت صلح است اما راهبرد آنها اشتباه است. بسیاری در اهداف کلان اختلاف نظر ندارند. و همه آنها رسیدن به آزادی، صلح، عدالت، پیشرفت و رضایت الهی را دوست دارند. اما در راهبرد دچار اختلاف می‌شوند. برای اینکه دچار این اختلاف نشویم باید سراغ قرآن برویم. که بهترین راهبرد را برای رسیدن به حیات طیبه، آزادی و صلح نشان داده است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی ادامه داد:

قرآن برای رسیدن به حیات طیبه راهبرد جهاد را تعیین می‌کند. لذا در قرآن حدود ۴۰۰ آیه درباره قرآن داریم که ۱۰ سوره قرآن مفصل درباره جهاد است. و تمام ابعاد جهاد را مشخص کرده است. مهمترین شاخص منتظران داشتن روحیه جهادی است. کسی که روحیه جهادی ندارد. باید بین خود و انتظار حضرت یک مانع بزرگ ببیند. اگر کسی روحیه جهادی داشت می‌تواند بگوید من منتظر حضرت هست.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جهاد معانی فراوانی دارد تنها به معنای جنگ و قتال نیست، اظهار کرد:

جهاد یعنی تلاش مبتنی بر عقلانیت، تدبیر و برنامه در برابر نقشه‌های دشمن که اجازه ندهیم نقشه‌های دشمن در زندگی ما پیاده شود. چرا که آنان برای زندگی اقتصاد زنان و جوانان ما برنامه دارد. ما باید جهاد کنیم که برنامه‌های دشمن را ناکام و ابتر و برنامه‌های اسلام را پیاده کنیم. لذا ما در اسلام جهاد فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داریم.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با استناد به آیه ۵۴ سوره مائده، ابراز کرد:

این آیه قرآن کریم ویژگی‌های منتظران حضرت را بیان می‌کند. منتظران ۵ ویژگی دارند. رابطه آنها با خداوند عاشقانه است. با یکدیگر مهربان هستند. در برابر کفار سازش ناپذیر هستند، دائم در حال تلاش و جهاد هستند. و از مسخره شدن نمی‌ترسند. همه ما باید اهل جهاد باشیم. الگوی ما در جهاد شهدا هستند. همه شهدا روحیه جهادی داشتند. جهاد در همه عرصه‌ها برای رسیدن به حیات طیبه و رضای الهی سختی و مشقت دارد. اما عاقبت آن بسیار خوب و شیرین است. انسان با جهاد به اهداف خود می‌رسد. خداوند موفقیت اهل جهاد را تضمین کرده است.

وی افزود: برخی در جامعه ما ترک جهاد و سازش را به اسم تعامل با دیگران توصیه می‌کنند. در حالی که قرآن این مسیر را پرهزینه می‌داند و می‌فرماید

هرچه باعث ترک جهاد شود سبب فسق در بین مسلمانان و مومنان می‌شود. نباید هیچ چیز حتی پدر، مادر،فرزند، برادر، خانواده مانع جهاد انسان شوند. اگر این موانع مانع جهاد شما شدند منتظر عذاب الهی باشید. کسی که جهاد را به خاطر این عوامل ترک کند فاسق می‌شود.

در داستان امام حسین(ع) بسیاری ترک جهاد کردند. و همراه ایشان نیامدند. قافله اسرا در شام ۲۰ یا ۳۰ نفر بودند اما یک دنیا عظمت و شکوه داشتند. چرا که اهل جهاد بودند. اما در سال ۶۲ یزید ۱۰ هزار نفر از مسلمانان مدینه را طی سه روز کشت. و سال بعد هم کعبه را خراب کرد. این محصول ترک جهاد و ولایت است. ترک جهاد هزینه دارد. و بسیار هزینه آن بسیار زیاد است. امام خامنه‌ای فرمودند مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها هزینه دارد. سازش هم هزینه دارد.

اما عقل می‌گوید شما هزینه سازش رو مقاومت را با تفکیک فهرست کنید. ببینید هزینه کدام بیشتر است. به طور قطع هزینه سازش بیشتر است. که ذلت، خواری، فقر، مسکنت در دنیا و آخرت را با خود می آورد. اگرچه هزینه‌های جهاد هزینه‌های دنیایی است. اما نتیجه آن تحقق عدالت، پیشرفت، قدرت، اقتدار، معنویت و اخلاق است.

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با استناد به آیه ۱۰ سوره صف، اظهار کرد:

سوره صف از سوره‌های آخرالزمانی است، در این سوره خداوند می‌فرماید شما را راهنمایی کنم به یک مسیری که شما را از عذاب دردناک در دنیا و آخرت نجات می‌دهد. تحیر و گمراهی برای کسی هست که تمسک به قرآن و اهل بیت ندارد. کسی که به این‌ها تمسک داشته باشد. برای او گمراهی نیست. گیجی و اخیر برای شخص مومن، انقلابی، ولایی و قرآنی وجود ندارد. امیرمومنان امام علی طبق آیات قرآن فرمودند شما را به راهنمایی می‌کنم. به جهاد با اموال و انفس، رهبر معظم انقلاب جهاد به زبان را به جهاد تبیین تعبیر کرده‌اند. امروز ما در جامعه برای مردم با سلیقه‌های گوناگون و پوشش‌های مختلف، در عرصه رسانه محتاج جهاد تبیین هستیم. که خوب حرف بزنیم زیبا و دقیق صحبت کنیم مطابق فطرت صحبت کنیم.

وی افزود: جهاد تبیین شاید از جهاد به اموال و انفس بسیار سخت‌تر باشد همین جهادی که حضرت زینب آن را در شام برگزار کرد که بزرگتر از جهاد عاشورا است.

در مجلس یزید همه چیز بر علیه این ۲۰ یا ۳۰ نفر قافله نور بود. یزید با تکبر و غرور بر تخت سلطنت نشسته مستی می‌کند. و مشروب می‌خورد. شراب بر سر حضرت می‌ریزد. بی‌ادبی و توهین می‌کند. فضا فضای فحاشی و بی‌احترامی و هتک حرمت آل الله است. در چنین فضایی حضرت زینب بلند می‌شود. در حالی که سفرا و شخصیت‌ها همه نشستند. حمد خدا را می‌گوید و پس از ستایش خداوند این آیه ۱۰ سوره روم را می‌خوانند. در جبهه امام حسین(ع) همه به ظاهر سر بریده. شهید و زنان و کودکان اسیر شدند. جبهه دیگر هم باد غرور و مستی در سر دارد.

یزید و بنی امیه جنایت‌های بزرگ را عادی سازی کرده بودند. امروز صهیونیست‌ها کودکشی را عادی سازی می کنند. که در رسانه‌ها پخش می‌شود. در حالی که ۴۰ هزار زن و بچه را کشتند. ۴۹ دقیقه کنگره آمریکا بلند می‌شود. برای نتانیاهو یک باند جنایتکار کف می‌زنند. این عادی‌سازی گناه است.

ترور یک عمل بزدلانه است که هیچ افتخاری ندارد. دنیا ترور شهید هنیه را محکوم نکرده چرا که گناه عادی‌سازی شده است. فحشا، گناه، بی‌حجابی، روابط نامشروع، خیانت، اختلاف، دزدی و اختلاس وقتی عادی شود. جامعه به سمت سقوط حرکت می‌کند. در این مجلس حضرت زینب(س) می‌فرمایند تو چگونه جرات کردی زن و بچه پیامبر را بکشی آنها را اسیر کنی و زن و بچه خود را در پرده نگه داری. و زن و بچه پیامبر را در خیابان به نمایش بگذاری. چه شد که این جنایت را با افتخار اعلام می‌کنید.

حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد:

گناه انسان را به جایی می‌رساند که آیات خدا را تکذیب کند. تا جایی که وقتی می‌گویند حجاب واجب است نمی پذیرد. جالب است که به اسم دین با واجب الهی و حکم خدا مخالفت می‌کنند. ما باید از طریق جهاد تبیین با این عادی سازی گناه مبارزه کنیم. متاسفانه ما اهل گفتگو نیستیم. ما باید زبان مردم را یاد بگیریم. به خصوص خواهران ما از زینب حضرت زینب جهاد تبیین را یاد بگیرند. شاید در بسیاری از این عرصه‌ها مردها نتوانند ورود کنند. اما بانوان بهتر می‌توانند وارد شوند. هر خانم انقلابی و مومن باید یک عنصر جهادی باشد. حضرت زینب(س) با همین جهاد تبیین تمام احوال شام را برگرداند. و کاری کرد که یزید پس از سه روز برای شهادت امام حسین اعلام عزای عمومی کند.

 

نماینده سابق ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد:

گناه به تدریج انسان را به سمت و سوی تکذیب آیات خدا می‌برد. تا جایی که پس از تکذیب آیات الهی را مسخره می‌کند. و کاری می‌کنند که یک خانم چادری با حجاب احساس خجالت بکند. در حالی که گناهکار باید خجالت بکشد. در خطبه‌ای که حضرت زینب در شام خواندند. فرمودند این جنایتکاران فکر نکنند مهلتی که به آنها داده شده است خیلی به نفع آنها است. یا دلیل بر موفقیت آنها است. بلکه منتظر باشید که عاقبت خود را ببینید. عاقبت بنی امیه نابودی بود. عاقبت صهیونیست‌ها را هم خواهید دید عاقبت شمر را دیدید عاقبت شمر زمانه خود را هم خواهید دید. این سنت الهی است که بار هیچ ظالمی به مقصد نمی‌رسد. قرآن می‌فرماید ما سه تمدن ظالمانه را نابود کردیم.

حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد:

تازیانه عذاب الهی در انتظار همه ظالمان و مستکبران عالم است، وعده الهی حق است صبر کنید، برای رسیدن به حیات طیبه که مقدمه‌ای برای رسیدن به رضای الهی است ما باید اهل جهاد و تلاش باشیم. گام اول در جهاد این است که قرآن می‌فرماید تحقق عنصر جهاد در جامعه عدم اطاعت از کفار است. یعنی ما در زندگی شخصی، اقتصادی و فرهنگی خود باید از کفار اطاعت نکنیم. این آیه سیاسی‌ترین آیه قرآن است که نشان می‌دهد دین از سیاست جدا نیست. خداوند در این آیات می‌فرماید از کفار اطاعت نکنید. این عدم اطاعت از کفار اسم امروز آن جبهه مقاومت است. جبهه مقاومت مومنانی هستند که نمی‌خواهند از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اطاعت کنند. چرا که خود را مسلمان می‌دانند و می‌گویند ما حق اطاعت از کفار را نداریم. ما حق نداریم ولایت آنها را در پوشاک، خانواده، اقتصاد،سیاست و ولایت بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه ولایت پذیری کفار خروج از مسلمانی است، گفت:

رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کس که قائل به سازش با آمریکا باشد. نتیجه آن خروج از مسلمانی است. این یک حکم قرآنی است که ساده نیست. و تا روز قیامت حاکم است. ما نباید از کفار اطاعت کنیم. ما بسیار قدرت داریم. اهل تعامل و گفتگو با همه دنیا و تجربیات بشری محبت و مهربانی با همه هستیم. ما اهل جنگ و کشتار نیستیم. ما مسلمان‌ها به مردم دنیا از همه مهربان‌تر هستیم. مسلمان یعنی خدمت،عشق، محبت؛ ما باید با عقلانیت هوشمندی به جهاد دل ببندیم. عناصر جهادی و انقلاب تحت ولایت ولی خدا موفق به تشکیل حیات طیبه می‌شوند. و زمینه را برای رساندن انسان به خدا فراهم می‌کنند.

 

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *