جوانان، ثروت عظیم جامعه هستند/ حضرت علی اکبر علیه السلام الگوی نمونه جوانان است

خانه / استان ها / جوانان، ثروت عظیم جامعه هستند/ حضرت علی اکبر علیه السلام الگوی نمونه جوانان است

استاد حوزه و دانشگاه در جمع سوگواران حسینی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به مناسبت هشتمین روز محرم، یاد و نام حضرت علی اکبر علیه السلام را گرامیداشت و گفت:جوانان، ثروت عظیم جامعه هستند.

علی اکبر

استاد حوزه و دانشگاه در جمع سوگواران حسینی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد به مناسبت هشتمین روز محرم، یاد و نام حضرت علی اکبر علیه السلام را گرامیداشت و گفت:جوانان، ثروت عظیم جامعه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید عباس قدیمی نژاد، با اشاره به شخصیت والای حضرت علی اکبر علیه السلام که جوانی 27 ساله در واقعه کربلا بودند، اظهار داشت:‌ در دنیای امروزی، تمام نظرات و آراء روی جوانان متمرکز شده است.

وی، افزود: دو نوع نگاه در نظام های کمونیستی و امپریالیستی نسبت به جوانان وجود دارد که یکی در فکر سرکوب قوه جوانان است و دیگری آنها را سرگرم لهو و لعب می کند.

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: جوانان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و جنگ سخت افزاری به دنیا نشان دادند که می توانیم از مرز و بوم خود دفاع کنیم و به همین دلیل دیگر یک گلوله از سوی دشمنان و در رأس آنان آمریکا به سمت ایران شلیک نخواهد شد.

وی، رویکرد دشمن به کشور ما را جنگ نرم افزاری دانست و اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی در صدد جنگ سخت با ما نیستند؛ بلکه آنها تحقیق کرده اند و می دانند که چگونه سه خصوصیت “اطاعت از ولایت فقیه”، “غیرت” و “دیانت” می تواند جوانان را از اقصی نقاط ایران به مرزها بکشاند و در برابر آنها صف آرایی کنند.

حجت الاسلام قدیمی نژاد، بیداری جوانان در کشورهای عربی و اسلامی از تونس گرفته تا بحرین و … را مرهون انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: حضور در مجالس و محافل عزاداری حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام نیز لبیک به آن امام عزیز است.

وی، با تقسیم بندی مردم به چهار دسته از نظر حضرت امام حسین علیه السلام، گفت: عده ای دین دارند و اهل عبادت هستند؛ اما بداخلاق هستند، که این عده نمی توانند در جامعه افراد را جذب دین کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: برخی افراد خوش اخلاق هستند؛‌اما دین ندارند و عده ای نیز نه دین دارند و نه اخلاق خوبی که هر دو دسته این مردم سودی برای جامعه اسلامی در بر نخواهند داشت.

وی، ادامه داد: گروه آخر افرادی هستند که هم دین دارند و هم اخلاق خوش، این گروه می توانند نجات دهنده جامعه باشند و افضل الناس محسوب می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه،‌ در ادامه به توطئه های دشمنان در جنگ نرم افزاری اشاره کرد و اظهار داشت:‌ترویج بدحجابی، ایجاد شبهه و تمسخر دین و دیانت و روحانیت در جامعه،‌ هجمه رسانه ای و فرهنگی از ابزار و شیوه های دشمنان اسلام در جنگ نرم می باشد.

وی، با انتقاد از کم کاری مسئولان و متولیان فرهنگی جامعه در مقابله با گلوله باران جنگ نرم دشمن، تأکید کرد: در مقابله با جنگ نرم افزاری دشمن به اندازه جنگ سخت 8ساله کار نشده است ؛ ولی حضور جوانان ما در آئین های مذهبی، اعتکاف های رجبیه، راهپیمایی های ملی و مذهبی نشان از امیدواری به آینده نسل جوان است.

حجت الاسلام قدیمی نژاد، به خطرات پیش روی جوانان اشاره کرد و گفت: عشق حرام قبل از عقد و حتی بعد از عقد در برخی پسران و دختران، لجبازی بعضی جوانان، گذران عمر و فرصت ناب جوانی در لهو و لعب از مخاطرات پیش روی جوانان است که دین و آخرت آنها و حتی دنیایشان را تهدید می کند.

وی، الگوگیری از حضرت علی اکبر علیه السلام که جوانی اسوه در واقعه کربلا و عاشورا می باشد را یکی از بهترین راه های مقابله با جنگ نرم دشمنان عنوان کرد و گفت:‌این جوان رشید و شجاع با آنکه 27 سال سن داشت ولی با وجود اینکه ازدواج نکرده بود، پاکدامن ماند و در صحنه نبرد کربلا به فیض شهادت نایل شد.

توسل به جوان باشهامت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، ذکر روضه و مصیبت و نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های هشتمین روز از سوگواری دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار، پایوران و نیروهای وظیفه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و نواحی مقاومت شهرکرد، عشایری، دانشجویی و تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام بود.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *