حاج قاسم و حاج احمد کاظمی

اولین فرماندهی بود که وارد خرمشهر شد

خانه / اختصاصی هیأت / اولین فرماندهی بود که وارد خرمشهر شد

خاطره ای از حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم در مجلس ختم شهید احمد کاظمی بسیار بی تابی می کرد. بعدها وقتی در تلویزیون درباره بی قراری او سوال شد. حاج قاسم گریه کرد. و گفت در عملیات فتح خرمشهر حاج احمد کاظمی، اولین فرماندهی بود.. که وارد خرمشهر شد. و تیپ او در ساعات اولیه بیش از سه هزار عراقی را اسیر کرد. در واقع فاتح اصلی خرمشهر حاج احمد کاظمی بود. اما در طول 23 سال بعد از آزادی خرمشهر تا شهادت حاج احمد، گوش های مان را تیز کردیم. تا یک بار این ماجرا از احمد بشنویم. اما دریغ از یک بار.

حاج قاسم

تداعی خلوص و صداقت

كسی هر وقت یك عزیزی را از دست می دهد. یك سال، دو سال یا چهل روز به یادش هست. ازش اسم می برد، كمتر اتفاق می افتد. یك مدت طولانی آدم درگیر كسی بشود كه از دست می دهد، 19 سال احمد، حسین حسین می كرد. به یاد شهید خرازی. هیچ جلسه ای، هیچ خلوتی، جلسه رسمی، جلسه دوستانه، جلسه خانوادگی، مسافرتی وجود نداشت. كه او یاد باكری و خرازی و همت و این شهدا را نكند. هیچ نمازی ندیدم. كه احمد بخواند. و در قنوت یا در پایان نماز گریه نكند. و پیوسته این ذكر: «یا رب الشهدا، یا رب الحسین، یا رب المهدی» ورد زبان احمد بود. وبعد گریه می كرد. عجیب بود هر كس به دلایلی در غم احمد ناراحت است. یك كسی می گوید: «حیف شد این شخصیت با این جایگاه، با این تأثیرش، از بین ما رفت». یك كسی وابستگی دوستی، فامیلی و غیره داشت. به هر صورت غم احمد همه را غمگین كرد. و از دست دادن احمد همه را ناراحت كرد. اما آن چیزی كه بچه های جبهه با احمد دلخوش بودند. و با رفتن او غمگین شدند. این بود كه، احمد تداعی رفتارهای جنگ بود، تداعی خلوص، صفا، پاكی، صداقت بود.

رجوع به معنویت بی بدلیل دفاع مقدس نیاز حتمی جامعه است.

اگر سیره مسؤولان به سمت فرهنگ دفاع مقدس تمایل پیدا کند. بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

شهید عرب خانی گچ کار ساده ای بود. که چهار روز قبل از شهادت وصیت نامه ای را خطاب به خانواده نوشته است. که در آن وصیت نامه آورده «دو ماله بنایی دارم که این ماله به عنوان یادگاری به شاگردم ابوالفضل بدهید. و دوچرخه 28 خرابی دارم که آن را نیز بفروشید و صرف جبهه ها کنید».

 

مداحی مجتبی رمضانی برای حاج قاسم سلیمانی

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *