حاج منصور ارضی: وقتی انسان با کسالت یک عالم وارسته منقلب شود، ارزشمنداست

خانه / مطالب و رویدادها / حاج منصور ارضی: وقتی انسان با کسالت یک عالم وارسته منقلب شود، ارزشمنداست

مراسم قرائت زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مناجات و قرائت زیارت عاشورا توسط حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شد

مراسم قرائت زیارت عاشورا روز سه شنبه 18 شهریور در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مناجات و قرائت زیارت عاشورا و خواندن مدح در وصف مقام حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) توسط حاج منصور ارضی همراه بود.

دعای حاج منصور برای سلامتی وعافیت مقام معظّم رهبری حفظه الله

وقتی انسان با کسالت یک عالم وارسته منقلب شده و تکان بخوردارزشمنداست
یک وقت هایی ما قدر پدر و مادرهایمان را نمی‌دانیم وقتی که مریض می‌شوند ما کمی تکان می‌خوریم ، خدا نکند مریضی هم کمی طول بکشد آن وقت خسته می‌شویم  می گوییم چه کنیم؟ ببریمش آسایشگاه !  چقدر ببریمش دکتر ؟ بعضی‌ها هم اینطوری نیستند تا پدر ومادر مریض می‌شوند یک تکانی می‌خورند ، شروع می‌کنند به دعا کردن و نذر برای شفای والدین، قسمتی از اعمال را قبل از بدست آوردن حاجت انجام می‌دهند و مقداری را هم بعد از حاجت ادا می‌کنند. بعضی‌ها هم به واسطه لقمه حرام و غفلت اصلاً به یاد دعا کردن و نذر ونیازنمی افتند خیلی هم راحت می‌گویند پدر یا مادرمان مریض شده!
حالاباتوجه به کسالت مقام معظم رهبری که بیماری ساده ای هم بوده ، واقعاً مردم ناراحت شدند و نماز خواندند، نذر کردند، دعا کردند، امن یجیب و صلواتی فرستادند اینها همه ارزش دارد. یعنی وقتی که انسان با کسالت یک عالم وارسته منقلب شده و تکان بخورد ارزشمنداست. این را خودتان سنجش کنید لازم نیست کسی بیاید یک سنجشی انجام بدهد خودت بین چه حالی داشتی! این حالت نشان دهنده نوع لقمه هاست! خدای نکرده وجود ایشان اگر لطمه ای ببیند کار ما خیلی سخت می‌شود.البته این را بدانید زمین بدون حجت نمی‌ماند و تا حجت خدا(حضرت صاحب علیه السلام) هستند ما هم بدون ولی نمی‌مانیم ، تمام دشمنان شاید از این کسالت و بستری شدن معظم ٌله چقدر خوشحال شدند! ما چگونه حالی شدیم؟ این هم امتحان است!
اِن شاءالله سلامتی رهبر و ولی نعمتمان بر گردد و باز هم مثل شیر و مثل اجداد طاهرینشان، ایستادگی و نفس گرمشان را ببینیم . برای سلامتی وطول عمر با برکت مقام معظم رهبری صلواتی همه باهم بفرستیم.

زیارت، جبران کننده کم معرفتی هاست
در ادامه صحبتهای خودمان درمورد زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام می‌خوانیم: ” اَلسَّلامُ عَلى مَحآلِّ مَعْرِفَةِ الله ” بعضی‌ها می‌گویند دلهای اهل بیت علیهم السلام محل معرفت خداست و بعضی هم اشاره دارند به هر مکانی که به اهل بیت علیهم السلام تعلق دارد:محل سکنا ، خانه ، مزارو… این مکان ها، محل معرفت خداست ، اینکه می‌گویند برو زیارت و زیارت انجام بده اثرش چیست؟ جبران کم معرفتی انسان می‌شود ! برای همین توصیه می‌شود هنگام رفتن به زیارت، سرگرم خرید نباشید بله چیزی می‌خواهید،بروید بخرید ولی برای زیارت که خارج می‌شوید به دنبال خرید نباشید مخصوصاً  زیارت امام رضا علیه السلام که می‌فرمایند هر دفعه می‌خواهی بروی غسل کن و اذکار وارده را تکرار کنید تا واقعا عطایی شود و حالی داشته باشید ، این‌ها را همه کس حواسشان نیست. رفت و آمد خیلی عادی است مشغول ظواهر ، صحن و چراغ‌ها ، جا و مکان و… می‌شوند البته همین که زیارت می‌رویم خوب است ولی این زیارت هم معرفت می‌خواهد !
تجلّی رسیدن به حقیقت توبه،درِ خانه امام رضا علیه السلام است
قبلاً عرض شد استغفار شکلهای مختلفی داردکه دردعای بعد از زیارت امام رضاعلیه السلام اشاره شده است وباید سیزده استغفار را خواند ؛یکی از آنها در مقام رجاست لذا می‌گوید ”  وَ أَسْتَغْفِرُکَ اسْتِغْفَارَ رَجَاءٍ ” این تجلی رسیدن به حقیقت توبه فقط در خانه امام رضا علیه السلام است یعنی در حرم امام رضا علیه السلام برای شما تجلی این سیزده نوع توبه و استغفار ممکن می‌شود.
 بعد هم کنار امام رضا می‌گویی ” یَا مَنْ یُسَمَّى بِالْغَفُورِ الرَّحِیمِ ” سه مرتبه باید تکرار کنی و خدا را این گونه باید صدا کنی چون آمدی پهلوی کسی که همه این تجلیات را داردپس امام رضا علیه السلام را بهتر زیارت کنیم.وقتی می‌روی زیارت، حضرت را یک زیارت عاشورا مهمان کنیم ،زیرا ما چیز دیگری نداریم به امام رضا(ع)بدهیم، هدیه ما نزد امام رضا علیه السلام گریه بر امام حسین علیه السلام است!

Views: 228

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *