انتخاباتانتخابات

حجاب نشانه ارزشمندی و ارجمندی است

خانه / استان ها / حجاب نشانه ارزشمندی و ارجمندی است

مبانی8

استاد حوزه ودانشگاه در جمع مدیران و کارکنان استانداری و ادارات شهرکرد، حجاب نشانه ارزشمندی و ارجمندی است / روابط نامشروع نتیجه روشنفکری‌های فارغ از دین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان،عنوان داشت: در ایران باستان زنان نه‌تنها حق ارث نداشتند بلکه به ارث هم می‌رسیدند ولی اسلام به زنان حق ارث داد و همچنین نفقه که شامل خوراک، پوشاک، مسکن، هزینه درمان و سفر و آرایش است را بعد از عقد بر مرد نسبت به همسرش واجب نمود و نیز این زن باید درنهایت امنیت قرار گیرد ولی الآن در سراسر آمریکا و اروپا پس‌ازاینکه کشیش عقد زن و مرد را می‌خواند به آن‌ها می‌گوید ازاین‌پس در هزینه‌های آب، برق، تلفن، مالیات تلویزیون و موارد دیگر با یکدیگر شریک می‌باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در اروپا و آمریکا یکی از انگیزه‌های ازدواج سهیم کردن زنان در هزینه‌های زندگی است ولی اسلام، زن را در پرداخت هزینه‌های زندگی معاف کرده است و حق‌وحقوقی را که هنوز در آمریکا و اروپا برای زنان قائل نشده‌اند، دین اسلام برای زنان در نظر گرفته است.

ناطق افزود: اگر پدر و مادر نتوانستند زندگی خود را اداره کنند باید فرزندان آن را برایشان مهیا سازند و اگر این کار را نکنند گناهکارند ولی بدهکار نیستند ولی درصورتی‌که مردان حق‌وحقوق زنانشان را برآورده نسازند نه‌تنها گناهکار هستند بلکه بدهکار نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام حق مهریه نیز به خانم‌ها داده است، اظهار کرد: تمام حقوق مادی در اسلام همچون ارث، کفاره، خمس، زکات معیار مشخص دارند و فقط مهریه زنان است که هیچ حد معینی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان با یادآوری اینکه عفت غیر از حجاب است و دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستند که البته ارتباطاتی باهم دارند، خاطرنشان کرد: عفت حالتی درونی است ولی حجاب بیرونی است، اگر مرد یا زنی عفت داشته باشد نگاهش را کنترل کند و در کلامش عفت را رعایت می‌نماید و یکی از جلوه‌های دیگر عفت قلم است و امروز مصیبتی که در جهان و ایران داریم اینکه عده‌ای عفت قلم ندارند و رمان‌های جنسی می‌نویسند و یا پیامک دادن‌ها که وقتی می‌گوییم به دختری نامحرم پیامک ندهید، فکر می‌کنند تحجرگرایی است ولی حاصل پیامک به نامحرم جهنم و پستی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تأکید کرد: روابط نامشروع نتیجه روشنفکری‌های فارغ از دین است و این‌همه آمار طلاق و مشکلات که بالا رفته نتیجه از دست دادن عفت است و این‌ها درو کردن گناه است.

وی بابیان اینکه خداوند هر چیز ارزشمندی را در حجاب قرار داده است، عنوان کرد: در کف دریا مروارید حجاب سختی دارد که به آن صف می‌گویند که گران‌قیمت است ولی شما در عمرتان ندیده‌اید که گوجه یا شلغم را در گاوصندوق بگذارند ولی طلا و اشیاء گران‌قیمت را در گاوصندوق‌های رمزدار قرار می‌دهند و در نظام آفرینش هم خداوند هر چیز باارزش، لطیف و ظریفی را در حجاب قرار داده است.

وی اضافه کرد: محکم‌ترین استخوان انسان در قسمت سر است که حجاب و محافظ مغز است یا دو پرده به پلک که از چشم محافظت می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان یادآورشد:حجاب نشانه ارزشمندی و ارجمندی است و اسلام برای زنان شخصیت و ارزش قرار داده و دختری که خورش را بدحجاب در کنار خیابان در معرض دید قرار می‌دهد همچون سبزی فروشی است که فریاد می‌زند سبزی داریم  ولی کسی نشنیده و ندیده که در کنار خیابان کسی فریاد بزند که طلا دارم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:حجاب اثر بیولوژیکی نیز دارد و برای نمونه مانع ظهور آفت‌های پوستی توسط‌ آفتاب می‌شود و مردانی که پیراهن آستین‌کوتاه می‌پوشند براثر اشعه خورشید پوستی ضخیم و سیاه دارند و مسئله دیگر اینکه در جهان هزاران هزار امواج ترانزیستوری و مغناطیسی وجود دارد و هر چه جسم پوشیده‌تر باشد از این آسیب‌ها در امان‌تر است و زنان باحجاب‌تر از آفات این امواج مصونیت بیشتری دارند.

ناطق اثردیگر حجاب را امنیت خانوادگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود:خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که زنان زینت‌هایشان را آشکار نسازندو به‌واقع اگر این زینت‌ها را آشکارننمایند امنیت اجتماعی وخانوادگی‌شان حفظ می‌شود.

وی تأکید کرد:وقتی دو همکار زن و مرد مدت‌ها در یک اتاق قرار گیرند ممکن است گرایشاتی ایجاد شود،به‌خصوص اگر خانم شرایط خاصی پیدا کندیا مطلقه باشد و مسئولین ادارات غیرت و فکر و بصیرت پیدا کنند و زنان و مردان همکار را در یک اتاق قرار ندهند و هرکدام اتاق جدا داشته باشند و حتی می‌توان برنامه‌ریزی کرد که زنان به زنان و مردان به مردان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان ادامه داد: حجاب نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان هم وجود دارد و گفته‌اند مردانی که لباس آستین‌کوتاه می‌پوشند، برای گناه به زنان کمک می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار داشت:تبدیل کردن دانشگاه به نمایشگاه جنسی نتیجه آرایش زنان در بیرون خانه است که آفت‌های عظیمی داردو یکی از آفت‌های آرایش زنان در خارج از منزل این است که آرایشگاه‌های زنانه در تهران پیش از اذان صبح باز می‌شوند تا زنان منشی قبل از شروع کار آرایش کنند زیرا مدیران و تاجران که این‌ها را استخدام کرده‌اند به آن‌ها گفته‌اند اگر آرایش تان کم باشد شمارا اخراج می‌کنیم و این زن‌ها در این ترافیک تهران به آرایشگاه می‌آیند و هزینه می‌کنند و زمانشان را به هدر می‌دهند و هیچ‌گاه در تاریخ زن به این بردگی درنیامده است.

وی در خاتمه گفت: اگر اجازه دهیم کوچه و خیابان نمایشگاه جنسی و زیبایی شود، هرکسی که موافق این باشد قطعاً خودش نیز قربانی می‌گردد وزن‌ها از چشم مردها می‌افتند و دیوار خانه و خانواده‌ها فرو می‌ریزد و مردی که در بیرون خانه این زن‌ها را می‌بیند دیگر همسرش برایش جاذبه ندارد.

شایان ذکراست:بیست دومین مرحله طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی با عنوان “جوان وسبک زندگی اسلامی”به همت امام جمعه شهرکرد به مدت 25روز از دوم تا بیست و هشتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز بصورت تخصصی با حضور 16نفر از اندیشمندان کشور برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *