حجت الاسلام پناهیان | روحانیون به جای اسلام اخلاقی، «اسلام انقلابی» را ترویج دهند

خانه / علما وسخنرانان / حجت الاسلام پناهیان | روحانیون به جای اسلام اخلاقی، «اسلام انقلابی» را ترویج دهند

طلاب باید نیازهای زمانه را درک کنند، مقصد و مقصود قرآن را بشناسند و مردم را با اسلام انقلابی آشنا کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان روز پنجشنبه در گردهمایی مبلغان عرب‌زبان مدرسه علمیه امیرالمومنین اهواز به ایراد سخنرانی پرداخت.

پناهیان در این نشست که با حضور علما و طلاب حوزه‌های عربی اهواز برگزار شد، رشد انسان‌ها را منوط به مبارزه با سختی‌ها دانست و گفت: تمام رشد انسان در گرو مبارزات است. اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در کشورهای جهان هستیم حاصل مبارزات چند ساله آنهاست.

وی با اشاره به توطئه دشمنان در مقابله با امت اسلام گفت: ما باید از این تهدید، فرصت بسازیم و این درگیری‌ها را برای خودمان تبدیل به بستری برای رشد کنیم تا بتوانیم اسلام ناب را به جهان معرفی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادگیری زبان عربی برای طلاب حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و اظهار داشت: مناطق عرب زبان، فرصتی برای آینده جهان اسلام و زمینه سازی برای ظهور هستند. اگر امروز در مناطقی از ایران فِرَق ضاله از جمله وهابیت جولان می‌دهند، مبلغان و طلاب این مناطق باید در جهت بصیرت‌افزایی به مردم تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

پناهیان در ادامه، حضور طلاب در مدارس را ضرورتی انکار نشدنی توصیف کرد و گفت: حوزه‌های علمیه باید همت کنند تا مدارسی را تاسیس کنند تا از همان کودکی، فرزندان ما با چهره حقیقی اسلام آشنا شوند.

او بیان کرد: طلاب رهبران آینده جهان اسلام هستند، لذا مسئله زبان عربی را باید جدی گرفت تا وسعت فعالیت‌های حوزوی در سطح جهان اسلام گسترش یابد.

حجت‌الاسلام پناهیان از برداشت‌های عامیانه از دین انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مبلغان و خطیبان نسخه غلطی از دین را بیان و منتشر می‌کنند. زیرا دین را بسیار سطحی شناخته‌اند و از ظواهر دین فراتر نرفته‌اند.

وی ادمه داد: دقیقا تحریف دین، زمانی اتفاق می‌افتد که خوب معرفی نشود. وقتی اسلام خوب معرفی نشود، در خطر تحریف وهابیت قرار می‌گیرد. تا زمانی‌که مردم با آموزه‌های انقلابی و اسلام ناب آشنا نشوند، شبهات وهابیت بسیار فراگیر خواهند بود.

پناهیان بیان کرد: بسیاری از خطیبان، هدف از رسالت پیامبر(صلی الله علیه و اله و سلم) را صرفا تکامل مکارم اخلاقی معرفی می‌کنند. معرفی اسلام به عنوان یک مکتب صرفا اخلاقی، برداشتی سکولار از دین است. در حالی که اصولا هدف و غایت از بعثت تمام انبیاء(علیهم السلام) مبارزه با طواغیت و مستکبرین است. اصل و اساس دین در مبارزه است و رشد انسان نیز در گرو همین مبارزه‌هاست.

سخنران این مراسم راه برون‌رفت از چالش وهابیت را اینگونه تشریح کرد: پاسخ به شبهات وهابیت کافی نیست زیرا عملی منفعلانه است. مبلغان مذهبی باید اسلام ناب را به‌خوب معرفی کند تا اصلا شبهات، مطرح نشوند.

پناهیان، طلاب حوزه‌های علمیه را به تامل و تدبر عمیق در قرآن دعوت کرد و گفت: طلاب باید نیازهای زمانه را درک کنند، مقصد و مقصود قرآن را بشناسند و مردم را با اسلام انقلابی آشنا کنند.

منبع:روضه نیوز

 

Views: 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *