انتخاباتانتخابات

حضورجمعی از پیرغلامان چهارمحال وبختیاری در اجلاسیه پیرغلامان حسینی استان فارس

خانه / استان ها / حضورجمعی از پیرغلامان چهارمحال وبختیاری در اجلاسیه پیرغلامان حسینی استان فارس

شورای مداحان13

به منظور تجلیل از مداحان و پیرغلامان، سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی امسال به میزبانی استان فارس برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی را اقدامی بسیار ارزشمنددانست و گفت: همه ساله در آستانه ماه پیروزی خون بر شمشیر، “ماه محرم “باحضور پیشکسوتان عرصه مداحی در ایران اسلامی و برخی کشور ها این اجلاسیه به شکل با شکوه برگزار می شود.

حمیدرضاتوسلی به حوادت تاریخی اشاره کرد وافزود:برخی ازحوادث تاریخ  ماندگار و جاودانه هستند و بر سرنوشت ملت ها تأثیر گذار می باشند،از جمله حوادث عاشورای حسینی است که ضمن جاودانگی نقش مهمی بر روی مردم آزاده جهان دارد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد:بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)با الهام ازفرهنگ عاشورا حسینی، انقلاب اسلامی ایران پایه گذاری کرد و رسالت مهم  مبلغین، اساتید و مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام نیز بیان فرهنگ عاشورا برای حفظ پیوند جوانان با فرهنگ غنی عاشوراست.

وی به برجسته بودن عاشورا حسینی در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: باید به بهترین شکل ممکن فرهنگ غنی عاشورای حسینی به آحاد مردم جهان  بویژه نسل جوان انتقال داده شود.

توسلی افزود:مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام با استفاده از علم و فضل علمای برزگ، باید وقایع عاشورا ازجمله”نماز ،تلاوت قرآن، اهمیت امربه معروف ونهی ازمنکر، شهادت طلبی فداکاری سربازان و یاران حضرت سیدالشهداء علیه السلام ، مصائب کاروان در مسیر کوفه،شام و برگشت به مدینه منوره را “در محافل ومجالس گوناگون برای آحاد مردم بیان کنند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان افزود:به فرموده پیامبر اعظم(ص)حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام زینت آسمان‌ها و زمین است” آن امام همام متعلق به یک جریان خاص نیست بلکه تمام آزادگان جهان اعم از شیعه و سنی خود را از فرهنگ حسینی جدا نمی‌بینند.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان: مداحان در عرصه های گوناگون انقلاب از جمله”ایجاد روحیه ایثار وفداکاری در جنگ تحمیلی،همراهی با رزمندگان اسلام درجبهه های نبردحق علیه باطل، ولایتمداری و بصیرت افزایی”نقش آفرین بودند و امروز هم در “مقابله با جنگ نرم ، دشمن شناسی ، آسیب‌های ماهواره نقش تعیین کننده ای دارند.

توسلی ادامه داد:برای تجلیل از پیشکسوتان عرصه مداحی سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی به میزبانی استان فارس در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد و مانند سالهای قبل جمعی از پیرغلامان حسینی استان چهارمحال وبختیاری نیز در این اجلاسیه شرکت می کنند.

وی گفت: برای اعزام پیرغلامان حسینی ،از ماههای گذشته  هماهنگی های لازم  با مسئولین در تهران ، شیراز و استان چهارمحال وبختیاری به عمل آمده است واین عزیزان 14 مهرماه سالجاری برای حضور در این مراسم عازم شیراز می شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *