حمله به یمن و بی آبرویی عربستان/ اعدام شیخ نمر عامل نابودی آل سعود

خانه / استان ها / حمله به یمن و بی آبرویی عربستان/ اعدام شیخ نمر عامل نابودی آل سعود

نکونام20

امام جمعه شهرکرد اظهارکرد: دنیا مشاهده کرد که آمریکا و هم‌پیمانانش در یمن کاری جزء کشتن کودکان و زنان انجام نداد و آل سعود هم با تجاوز به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شد که اکنون می‌کوشند به شکلی آبرومندانه از این باتلاق نجات پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،با اشاره برگزاری گردهمایی فعالان مؤثر استان و همچنین توجه به سیاسی شدن بیش از حد استان افزود: چون که جلوه‌ی سیاسی کاری در استان نسبت به بعضی امور دیگر غالب است از این رو تحلیل‌ برخی افراد در خصوص این گردهمایی قبل از همایش یک نوع نگاه سیاسی و بعد از آن نیز نگاه دیگر سیاسی بود که البته تحلیل‌ها خیلی مناسب نبود.

انقلاب ما فرهنگی است و توسعه یافتگی کشور از فرهنگ نشأت می گیرد

نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه به بیان چند نکته مهم بسیار مهم و ضروری برای استان پرداخت و افزود: انقلاب ما یک انقلاب سیاسی نیست که در آن جناح‌ها و گروهای سیاسی و امثال آن اهداف را تعیین کنند بلکه انقلاب فرهنگی است و سیاست، اقتصاد، عمران و توسعه یافتگی ما هم از فرهنگ نشأت می‌گیرد بنابراین فرهنگ محور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بر همین اساس اصل حساسیت و دغدغه‌مندی ما باید برای فرهنگ‌مان باشد که مبادا مخدوش شود که اگر چنین نگاه فرهنگی بر استان و کشور غالب شود به طور قطع تمام نگاه‌ها دیگر را نیز شامل خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد در بیان دومین نکته ، جمع شدن ، همسو شدن و کارها را متمرکز کردن و رونق همه جانبه به استان بخشیدن را هدف اصلی و آشکار برای برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان موثر استان عنوان کرد و بر لزوم توجه و عنایت همگان نسبت به این نکته کلیدی تاکیدکرد.

محرومیت و عقب‌ماندگی های استان، خواب و آسایش را از انسان دغدغه‌مند می‌گیرد

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با یادآوری محرومیت و عقب‌ماندگی‌های فراوان استان اظهارکرد: اگر چه مرکز استان ما با مراکز استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست اما در عین حال از یک امکانات متوسط برخوردار هستیم اما وقتی به اطراف و اکناف استان سفر می‌کنیم و نه بر اساس شنیده‌ها بلکه از نزدیک شرایط را مشاهده می‌کنیم ، می‌بینیم مردم از آب گرم ، بهداشت، خانه، راه ، تغذیه، رسانه، امکان تحصیل مناسب و بسیاری از امکانات دیگر برخوردار نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مشاهده این چنین محرومیت و عقب‌ماندگی خواب و آسایش را از انسان دغدغه‌مند می‌گیرد تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مشاهده کنیم خودمان از یک امکانات متوسط برخوردار باشیم اما در اطراف ما این همه مشکلات وجود داشته باشد بنابراین توسعه و پشرفت استان جزء اولین برنامه‌ها و ضرورت‌های استان محسوب می‌شود که باید همگان نسبت به آن دغدغه‌مند باشیم.

مظلومیت استان چهارمحال و بختیاری به خاطر ناشناخته ماندن در کشور

امام جمعه شهرکرد ناشناخته بودن استان در درون کشور را یکی دیگر از مظلومیت‌های استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه این استان هنوز در درون کشور آن‌گونه که باید شناخته نشده است بنابراین برای شناساکردن استان باید یک سری شاخصه‌هایی را در استان ایجاد کرد که به واسطه این شاخصه‌ها بتوان استان را به کشور معرفی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: فراوان می‌شنویم که مردم دیگر استان‌ها ، مسئولین و محریان، این استان را با استان‌های دیگر کشور اشتباه می‌گیرند

نماینده ولی فقیه در استان با تبیین و تحلیل کامل اهداف برگزاری این گردهمایی بزرگ در استان تصریح کرد: با توجه به تحلیل کامل اهداف برگزاری این گردهمایی ، هر کسی و هر گروهی غیر از این تحلیل‌هایی که بیان شد تحلیلی داشته باشد به طور قطع تحلیل درستی نداشته است.

تطهیر نشدن فتنه و فتنه‌گران یک واقعیت انکارناپذیر است

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در بیان سومین نکته ، از حساسیت بالای برخی از افراد نسبت به برخی از امور همچون مسئله «فتنه» عمیقاً تقدیر و تشکر کرد و گفت: این نوع حساسیت‌ها باید استمرار داشته باشد تا قُبح فتنه همیشگی بماند زیرا که فتنه همیشه زشت و قبیح است و فتنه‌گر همیشه مورد مَذمت و خشم پروردگار متعال ، رسول اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم، ائمه معصومین علیهم السلام، امام عصر علیه السلام، شهدا ، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه تطهیر نشدن فتنه و فتنه‌گران یک واقعیت انکارناپذیر است افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند با یک جمله ، نشست و کارهایی از این قبیل فتنه نازیبا را زیبا جلوه بدهد و آن را تطهیر ببخشد و قبح فتنه را از بین ببرد چرا که فتنه همیشه فتنه و فتنه‌گر همیشه مذموم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام بر لزوم تحلیل و موضع‌گیری صحیح در این زمینه تاکیدکرد و گفت: فتنه گر باید خودش ، خودش را تطهیر کند و از مواضع فتنه‌گرانه عملاً و قولاً دور بشود بنابراین تحلیل‌ها در این خصوص نباید اشتباه صورت بگیرد.

نگاه واحد،‌لازمه بهره گیری از ظرفیت های استان

ایشان استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به پیشرفت و توسعه توأم با حفظ نگاه‌های ارزشمند ، بصیرت‌گونه و شناخت کامل افراد چهارمین نکته‌ای بود که نماینده ولی فقیه در استان به آن اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های استان را نباید به خاطر برخی از نگاه‌های خاص کنار بزنیم که اگر خدایی نکرده این چنین بشود شاهد همان تک‌روی‌ها و عقب‌ماندگی‌های همیشه خواهیم بود و به استان ظلم و بر محرومیت آن افزوده شده است بنابراین باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به همه مسئولین ، مردم و جریانات و گروهای سیاسی گفت: منافاتی ندارد همه با هم در امور سازندگی و آبادانی استان یک جهت‌گیری و نگاه واحد داشته باشند و همه بر سر یک میز بنشینیم و به سمت سازندگی حرکت بکنیم که البته در امور دیگر نگاه‌های سیاسی محترم و باید به جای خودش باشد.

وحدت دولتمردان از مصادیق بارز همدلی و هم زبانی

امام جمعه شهرکرد برای تشریح و تبیین هر چه بهتر این نکته به مسئله وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام که مورد تاکید مستمر رهبر معظم انقلاب ، تمام مراجع و علما است اشاره کرد و گفت: تمام علما و مراجع می‌گویند شیعه و سنی برای پیشرفت جهان اسلام و دورکردن دشمن مشترک از خودشان یعنی استکبار همواره باید هم جهت و همراه با هم باشند، در عین حال نگاه‌ها و اعتقادات‌شان نیز محفوظ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با طرح این سوال که آیا تمام کسانی که در این دولت کار می‌کنند فکر ولایی دارند؟ همراهی و یکی شدن در جهت‌گیری‌ها اصلی را از مصادیق بارز همدلی و هم‌زبانی مدنظر رهبر انقلاب دانست و گفت: قطعا کسانی هم در دولت وجود دارند که فکر ولایی ندارند اما باید با همدلی و همراهی و حفظ مواضع و عقاید یَدِه واحده شد تا بتوان چالش‌ها را یکی پس از دیگری کنار گذاشت.

سازندگی و آبادانی قربانی بازیگری های سیاسی نشود

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: سازندگی و آبادانی را نباید قربانی بازیگری‌های سیاسی و اختلافات کرد بلکه باید اختلافات را کنار گذاشت و همه با همه برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کرد.

ایشان به وظیفه جهت‌دهندگی به استان که از سوی رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ایشان تعیین شده است به عنوان پنجمین نکته اساسی اشاره کرد و گفت: اینجانب از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه جهت‌دهندگی به پیشرفت و توسعه و فرهنگ ، سیاست و مسائل مختلف استان را بر عهده دارم و اعتقاد دارم این وظیفه مهم با همراهی و یکی‌شدن به معنای واقعی کلمه آحاد جامعه محقق خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد ضمن بیان اینکه البته باید میان جهت‌دهنده و جهت‌گیرنده اطمینان وجود داشته باشد تصریح کرد: اینجانب به حول و قوه الهی همه سعی و تلاشم در قبل، بعد از انقلاب و تا به امروز این بوده که در مسیر انقلاب و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید اینکه همیشه فراجناحی عمل کردم و هیچ‌وقت در هیچ جناحی ذوب نشدم تصریح کرد: افتخار من همین است که هیچ کس نمی‌تواند مرا متهم به وابستگی به این جناح و آن جناح کند بلکه من فقط همواره در خط ولایت و امام راحل (ره) بودم و تنها مواضع امام (ره) و مقام معظم رهبری برایم مهم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خدا را شاکرم که در کارهایم افراط و تفریط نداشته‌ام و تعریف و تمجید اطرافیان نیز برای من بازدارندگی ایجاد نکرده است البته ادعای عصمت نداریم و از قصور و اشتباه به خدای متعال پناه می‌بریم

ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان با اشاره به آیه 36 سوره الإسراء که می فرماید: وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا، از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند، همگان را بر مراقبت بر گفتن‌ها ، قضاوت‌ها و حفظ حریم و حرمت جایگاه‌ها توصیه کرد و گفت: در سخن گفتن و قضاوت کردن‌ها مراقب باشیم حرفی را که به آن عِلم پیدا نکرده‌ایم نگوییم و قضاوتی که عالمانه نباشد نکنیم و جایگاه‌های مهمی همچون جایگاه ولایت و منتسب به رهبری را همچنان تقویت کنیم.

معلم، رکن اصلی در آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در بخشی دیگری از خطبه‌ها به بیانات بسیار مهم ، ارزشمند و جهت‌دهنده رهبر انقلاب در جمع معلمان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن تبیین جایگاه بی‌بدیل آموزش و پرورش و همچنین نقش بسیار مهم و تأثیرگذار معلم در تربیت نسلی با ایمان به تهدیدهای پوچ و توخالی اخیر مقامات رسمی آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات هسته‌ای اشاره کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام معلم را رکن اصلی در آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر این رکن اساسی به خوبی مورد توجه قرار بگیرد نظام آموزشی به سمت صلاح خواهد رفت و اگر خدایی نخواسته مورد توجه قرار نگیرد نظام آموزشی با خلأهای جدی مواجه خواهد شد.

یاوه گویی آمریکایی ها شیوه فرعونی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر آمریکایی‌ها به منظور تحقیر کردن ملت ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها به خیال خام خودشان فکر می‌کنند که با تحقیرکردن که یک شیوه فرعونی است می‌توانند ملت ایران را به اطاعت از خود وادار کنند اما نمی‌داند همان گونه که ملت ایران لغو قانون کاپیتولاسیون را در خانه اجرا کرده امروز لغو کل آمریکا و استکبار کرده‌است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز امیدواری کرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما بتواند همانند ملت ایران که با شهامت در مقابل ابر قدرت‌ها «نه» گفت آنها نیز در برابر 5+1 و قدرت‌های پوشالی «نه» بگویند و اجازه ندهند تحقیر و توهین به ملت ایران صورت بگیرد.

حمله به یمن و بی آبرویی عربستان/ اعدام شیخ نمر عامل نابودی آل سعود

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با حمایت و پشتیبانی خود از حمله عربستان به یمن بی‌آبرو بودند، بی‌آبروترشدند اظهارکرد: دنیا مشاهده کرد که آمریکا و هم‌پیمانانش در یمن کاری جزء کشتن کودکان و زنان انجام نداد و آل سعود هم با تجاوز به یمن اشتباه بزرگی را مرتکب شد که اکنون می‌کوشند به شکلی آبرومندانه از این باتلاق نجات پیدا کنند اما بدانند بی‌آبروتر از همیشه شده‌اند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان به خبرهای شنیده شده مبنی بر اعدام شیخ نمر اشاره کرد و گفت: چنان‌چه شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعیان اعدام شود قطعا آل سعود بداند که گور خودش را کنده و پاسخ این جنایت بدون تردید نابودی آل سعود خواهد بود.

انتهای خبر/

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *