خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود بر زمین می‌داند

خانه / استان ها / خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود بر زمین می‌داند

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری،در شهرکرد گفت:خداوند انسان را جایگاهی بسیار مهم اعطا کرده و وی را به عنوان خلیفه خود بر زمین می‌داند .

سبک زندگی

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری،در شهرکرد گفت:خداوند انسان را جایگاهی بسیار مهم اعطا کرده و وی را به عنوان خلیفه خود بر زمین می‌داند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛سیزدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزار شد،

گفت: سبک زندگی به معنای تمامی شئون و عرصه‌هایی است که انسان در طول عمر خود با آن مواجهه شده و در ارتباط با آن در مسیر حیات حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی وی با بیان اینکه سبک زندگی مستقل از تفکر و اندیشه انسان نیست، افزود: ذهنیت انسان بر ارکان زندگی او اثری مستقیم دارد و نماد بیرونی فکر و اندیشه انسان، روش و عمل او در زندگی است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به وجود دو نگاه متفاوت به زندگی و ارکان آن تصریح کرد: در اندیشه سکولاریسم که بر اساس نفی دین و شخصی دانستن اعتقادات مذهبی شکل‌گرفته، دور شدن از ارزش‌های دینی و جدا شدن نهادهای حکومت از نهادهای مذهبی مبنای زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، با بیان اینکه محور سبک زندگی غربی، انسان و خواسته‌های دنیوی آن است، یادآور شد: آنان خود را در این تعریف در مرتبه‌ی بالاتر قرار داده و به دیگر انسان‌ها نگاهی منفعت طلبانه دارند و آنان را مخدوم خود می‌دانند.

وی افزود: قرار دادن انسان به عنوان محور سبک زندگی، جامعه را از اخلاق تهی کرده و آن را به سودجویی و منفعت‌طلبی سوق می‌دهد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، ورود تفکر سکولار در جامعه اسلامی را زمینه‌ساز تسلط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب بر مسلمانان دانست و گفت: تغییر در تفکر مسلمانان و دور شدن آنان از مبانی اسلامی راه را برای حضور و سلطه‌ی استعمار و بهره‌کشی از جوامع اسلامی هموار کرد.

وی دوران قدرت و برتری کلیسا بر جهان غرب را دورانی سیاه در تاریخ بشریت بیان کرد و افزود: آنچه در 10 قرن از حاکمیت دین بر اروپا باقی‌مانده، نشانگر آن است که دینی تحریف‌شده از مسیحیت و به‌ دور از حقیقت ذاتی آن بر این جوامع حکم‌فرما بوده و وجود انواع انجیل‌ها خود از تحریف دین مسیح حکایت دارد.

والمسلمین مروی تصریح کرد: به گواهی تاریخ، تمدن امروز غرب مدیون و مرهون تمدن اسلام است و باید با شناخت گذشته و پیشینه فرهنگی اسلام، احساس حقارت و کمبود در برابر فرهنگ غرب را از بین برد.

وی در ادامه یادآور شد: دومین نگاه به زندگی بشر، نگاه مؤمنانه است که بر مبنای آن دین در تمامی عرصه‌های زندگی انسان حضوری مهم و اساسی دارد.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه قرآن به عنوان معجزه پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم از هرگونه تحریف مصون مانده و خداوند وعده حفظ کتاب آسمانی مسلمانان را داده است، افزود: مهم‌ترین موضوعی که در اسلام به آن سفارش شده و سیره ائمه معصومین علیهم السلام نیز بر آن تأکید داشته است، موضوع علم و معرفت افزایی است.

وی با اشاره به اینکه تعبیر خلیفه تنها مختص به آدم نیست و خداوند عنوان خلیفه را برای نوع آدم بیان کرده است، افزود: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده است که توانایی و ظرفیت تبدیل شدن به خلیفه او را دارد و در جهت مخالف اگر انسان از معرفت الهی بی‌بهره بماند از چهارپایان و بلکه از آنان گمشده‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ، هدف از خلقت انسان را بندگی و عبادت خداوند بیان و تصریح کرد: انسان باید تمامی امور زندگی خود را بر اساس دستورات الهی و آموزه‌های دینی تنظیم کند تا به معنای واقعی خداوند را عبادت کند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *