داشتن ارتباط فکری، آرمانی و ایمانی با کانون ولایت و امامت مهم‌ترین ویژگی مؤمن مجاهد است

خانه / استان ها / داشتن ارتباط فکری، آرمانی و ایمانی با کانون ولایت و امامت مهم‌ترین ویژگی مؤمن مجاهد است

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در جمع مردم شهرکرد گفت: داشتن ارتباط فکری، آرمانی و ایمانی با کانون ولایت و امامت مهم‌ترین ویژگی مؤمن مجاهد است.

علی اکبری

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در جمع مردم شهرکرد گفت: داشتن ارتباط فکری، آرمانی و ایمانی با کانون ولایت و امامت مهم‌ترین ویژگی مؤمن مجاهد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام حاج محمدجواد علی‌اکبری در یازدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی در شهرکرد، بر اساس معارف اسلامی، هجرت و جهاد از ویژگی‌های ایمان و عوامل شناخت مؤمنان واقعی است.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه مجاهد و مهاجر بودن در درجه‌بندی ایمان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، گفت: مؤمنی که از این دو ویژگی بهره‌مند هستند همواره در مراتب ایمانی حرکت کرده و از مرز نفاق و دورویی فاصله می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مجاهد و مهاجر بودن در درجه‌بندی ایمان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: مؤمنی که از این دو ویژگی بهره‌مند هستند همواره در مراتب ایمانی حرکت کرده و از مرز نفاق و دورویی فاصله می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به روایاتی از اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و تقسیم افراد در بهره‌مندی از دین، نام و عمل ائمه معصومین، تصریح کرد:گروهی از مؤمنان به‌عنوان دوستداران اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم السلام شناخته می‌شوند و جمعی دیگر تنها با بهره‌گیری از نام ائمه اطهار علیهم السلام به دنبال آبرومندی خود هستند.

وی در توصیف گروه سوم گفت: این عده با استفاده ابزاری از نام و عمل اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دچار فقر معنوی و مادی شده و از سرمایه ایمان و تقوا بی‌نصیب مانده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه مؤمنان در آیات قرآنی در دو گروه مجاهد و قاعد قرار می‌گیرند، یادآور شد: خداوند جهاد کنندگانی را که با مال و جان خود در راه الهی قیام می‌کنند بر قاعدان برتری بخشیده و پاداش بزرگی را برای آن در نظر گرفته است.

وی در ادامه بابیان اینکه مؤمن قاعد با بهانه‌جویی و انتقاد غیرمنصفانه از انجام وظایف و رسالت‌های دینی دوری می‌کند، گفت: این گروه از افراد منفعت‌طلب، مصلحت‌اندیش، علاقه‌مند به زندگی آرام و بدون التهاب و ناامید از اثرگذاری و اصلاح اجتماعی هستند که این ویژگی‌ها از نشانه‌های ضعف ایمان به شمار می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، منتقد منصف بودن، فعال در عرصه اجتماع، داشتن اهداف بزرگ و ایمان به پیروزی جبهه حق را از خصوصیات مؤمن مجاهد برشمرد و افزود: داشتن ارتباط فکری، آرمانی و ایمانی با کانون ولایت و امامت مهم‌ترین ویژگی مؤمن مجاهد است که او را به حضور در عرصه اصلاح‌گری و قبول وظایف و دستور از امام امت ترغیب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حرکت سازنده و ایمان قوی مؤمن مجاهد، افراد پیرامون وی را هم به تحرک و پویایی تشویق می‌کند، گفت: صورت مطلوب این حرکت در خانواده علاوه بر اجرای سبک زندگی اسلامی زمینه‌ساز ایجاد نشاط و اصلاح جامعه است.

یازدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی با موضوع”روحیه جهادی عوام و خواص و نقش آن در نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی” به همت نماینده ولی فقیه در استان در سالن اجتماعات بلاغ اداره کل تبلیغات اسلامی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *