داعش،‌ تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی/ ائتلاف ضد داعش شکست خورده

خانه / استان ها / داعش،‌ تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی/ ائتلاف ضد داعش شکست خورده

رئیس اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه در جمع رزمندگان وبسیجیان ادارات کل استان چهارمحال و بختیاری، گروه تروریستی موسوم به داعش را تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی دانست.

عبداللهی

رئیس اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه در جمع رزمندگان وبسیجیان ادارات کل استان چهارمحال و بختیاری، گروه تروریستی موسوم به داعش را تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حسین عبداللهی فر در  این نشست بصیرتی به تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در نظام کنونی جهانی پرداخت و  اظهار داشت: بعد از خروج نظام بین الملل از دوقطبی بودن جهان، حالت خاصلی شکل نگرفته و تحول ادامه دارد.

این تحلیل گر مسایل سیاسی، افزود: امروزه، نظام بین الملل به شکل هیئت مدیره ای اداره می شود و موقعیت متزلزلی دارد.

وی، تحلیل صحیح رویدادها را منتج به نقاط عطف بزرگ دانست و گفت:‌آمریکایی ها دریافته اند که موقعیت سابق را در جهان و نظام بین الملل ندارند و دیگر قدرت بلامنازع جهانی نیستند.

دکتر عبدالهی فر، با اشاره به نگرانی آمریکایی ها از وضعیت دوستانشان در منطقه و وضعیت انرژی و امنیت رژیم صهیونیستی، گفت: آنها دریافته اند که باید منطقه را ترک کنند؛ اما به خاطر نگرانی هایی که گفته شد، دچار سردرگمی شده اند.

وی، از ائتلاف علیه تروریسم بین الملل پس از وقایع 11 سپتامبر، ائتلاف ضد صدام و ائتلاف ضد داعش به عنوان سه ائتلاف با محور آمریکا یاد کرد و افزود:این ائتلاف ها نشان داد که آمریکا برای تحقق اهداف خود در منطقه به دنبال یافتن همراه و هم پیمان است و برای پیشبرد اهداف خود حتی در داخل کشورش نیز به دنبال امنیتی کردن مسائل است.

رئیس اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه، در ادامه با بیان تاریخچه تشکیل گروه داعش، اهداف تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد داعش را یادآور شد و گفت:‌ این ائتلاف از سوی کشورهایی شکل گرفت که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شکل گیری آن نقش داشتند.

عبداللهی فر، ویژگی های گروه خشن و افراط گرای داعش را برشمرد و این شاخصه ها را بعنوان تهدیدی علیه بشریت در جهان دانست و افزود: تجربه پیدایش القاعده، طالبان و گروه های افراطی نشان داد که نمی توان از گروه های افراطی علیه دیگر کشورها استفاده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود:آمریکا در دو ائتلاف موسوم به ضد تروریسم و ضد صدام، از گروه های افراطی و جنگ طلب حمایت همه جانبه کرد و وقتی دید که این گروه ها را نمی توان مهار کرد، این ائتلاف ها را تشکیل داد.

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد:در ائتلاف موسوم به ضد داعش نیز، آمریکا از قدرت داعشی که دست پرورده خود بود و از حمایت های مستقیم و غیر مستقیم برخوردار بود، ترسید و برای نابودی این گروه تروریستی ائتلاف تشکیل داد.

عبدالهی فر، ادامه داد:‌ این گروه تروریستی به سرعت از کنترل حامیان آن خارج شد و مسیر ایجاد خلافت اسلامی را در پیش گرفت و به تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی تبدیل شد.

وی، در پایان سخنان خود با تبیین نقش موثر ایران در حل و فصل معضل تروریسم داعشی در منطقه، افزود: همه جهانیان می دانند که ائتلاف موسوم به ضد داعش شکست خورده است.

گفتنی است: سرهنگ پاسدار مجید فرج زاده،‌ فرمانده حوزه بسیج ادارات کل استان در حاشیه این مراسم،  هدف از برپایی این نشست را ارتقاء سطح معلومات سیاسی بسیجیان و بالابردن قدرت تحلیل این عزیزان از مسائل روز و همچنین واکاوی گروه تروریستی داعش بیان کرد.

شایان ذکر است: همایش روشنگری سیاسی با حضور 300 نفر از بسیجان ادارات کل چهارمحال و بختیاری  و سخنرانی رئیس اداره تحلیل و هدایت سیاسی سپاه دکتر حسین عبدالهی فر در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *