دانشجويان ايرانى خارج از كشور باید مروج دین و فرهنگ قرآنی باشند

خانه / مطالب و رویدادها / دانشجويان ايرانى خارج از كشور باید مروج دین و فرهنگ قرآنی باشند

رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: دانشجويان و اساتيد ايرانى خارج از كشور باید با یادگیری مفاهیم قرآنی، مروج دین و فرهنگ قرآنی افراد باشند.

حجت الاسلام قرائتی:
دانشجويان ايرانى خارج از كشور باید مروج دین و فرهنگ قرآنی باشند
 رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: دانشجويان و اساتيد ايرانى خارج از كشور باید با یادگیری مفاهیم قرآنی، مروج دین و فرهنگ قرآنی افراد باشند.
 

حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز(13 مرداد) در جمع اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در هتل جم مشهد اظهار داشت: علم افراد تنها زمانی که باعث تواضع و فروتنی شود، مفید و قابل احترام است.

وی افزود: بر همین اساس امام(ره) در سال 42 فرمودند من دست مراجع را می‌بوسم و چند روز بعد فرمودند آن چند روز پیش بود اما حالا می‌گویم دست بقال‌ها را هم می‌بوسم و سپس در جمع فرماندهان سپاه در جنوب کشور از آرزوی خود سخن گفتند و اظهار داشتند ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بیان اینکه کسب علم باید در راستای رفع مشکلات فرد و جامعه باشد، گفت: داشتن سواد بدون برخورداری از شهامت و عملیاتی کردن آن سودمندی لازم را نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام قرائتى خاطرشنان کرد: دنيا مانند بازارى است كه ما بايد با جنسى كه در آن عرضه مى كنيم بيشترين سود را كسب كنيم ، لذا مهم این است که آیا انسان در معاملۀ دنیا، زمان، مکان، مشتری و نرخ را می شناسد و جنس خود را به چه قیمتی می‌فروشد.

وی با اشاره به مشکلات سیستم آموزشی کشور، تصریح کرد: متاسفانه دانشجویان پس از فارغ‌التصیلی هیچ مهارت خاصی نداشته و در شرایطی که بسترهای اشتغال فراهم نیست، با آسیب مواجه می‌شوند.

رييس ستاد اقامه نماز كشور ادامه داد: مهارت‌افزایی و یادگیری هنر از جمله مسائلی است که باید مورد توجه نظام آموزشی قرار گیرد که البته در این میان برخی هنر را تنها در موسیقی خلاصه می کنند.

حجت الاسلام قرائتى با تاکید بر لزوم ترويج مباحث دينى و ايجاد پرسش در ذهن مخاطبان، اظهار داشت: یکی از نکات قابل تامل این است که برخی افراد در طی سالها علوم بی فایده ای را فرا می گیرند، اما هنوز معنای “صالحین” و “ضالین” که در نماز قرائت را می‌کنند نمی‌دانند.

 وی تصریح کرد: مشکل امروز کشور، دانشمند و متخصص نیست، بلکه در واقع مشکل این است که این افراد خود و علم خود را با چه هدفی و چگونه و در اختیار چه کسانی قرار می دهند.

رييس ستاد اقامه نماز كشور با بیان اینکه دانشجويان و اساتيد ايرانى خارج از كشور، سفيران و نمايندگان دينى و فرهنگى ایران در کشورهای دیگر بشمار می روند، خطاب به آنان گفت: شما باید با یادگیری مفاهیم قرآنی، مروج دین و قرآن و همچنین پاسخگوی شبهات افراد باشید.

حجت‌الاسلام قرائتی در رابطه با تفاوت جايگاه ولايت فقيه و شاه در قدرت، اظهار داشت: یکی از بارزترین این تفاوت ها این است که پیروی از شاه ما را سوی دنیا و پیروی از ولایت فقیه ما را به سوی آخرت رهنمون می کند.

Views: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *