انتخاباتانتخابات

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان سمنان: غدیر، نباید به نقطه افتراق و اختلاف تبدیل شود

خانه / استان ها / دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان سمنان: غدیر، نباید به نقطه افتراق و اختلاف تبدیل شود

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان غدیر، با اذعان به اینکه عید وحدت است و نباید آن را به نقطه افتراق و اختلاف تبدیل کردگفت: غدیر، عیدی جهانی است که تنها متعلق به شیعه نیست و دارای پیام های جهانی است.

محمدرضا سوقندی در نشست ستاد اجرایی دهه امامت و ولایت اظهار کرد: غدیر برای وحدت مسلمانان آمده و دارای پیام‌های مهمی همچون اتحاد و همبستگی بین مسلمانان است و لذا نباید این روز بزرگ را به نقطه افتراق و اختلاف تبدیل کرد.

وی هدف از این نشست را هماهنگی برای اجرای برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت دانست و گفت: غدیر روزی است که باید امام علی (ع) را شناخت و امام علی (ع) به غدیر ارزش نداده است بلکه غدیر است که ارزش خودش را از امام علی (ع) دریافت کرده است.

سوقندی، با اشاره به اینکه بنیاد غدیر یک تفکر و اندیشه است اظهار داشت: دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر در حقیقت پیدا کردن شناخت و معرفت نسبت به بنیاد غدیر است.

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان سمنان با تاکید بر حفظ هویت و ساختار مردمی در بزرگداشت دهه امامت و ولایت گفت: ستاد مردمی دهه امامت و ولایت سال گذشته در شهرستان سمنان شکل گرفته است و باید این ستاد را نهادینه و به عنوان الگو در همه شهرستانهای استان سمنان چنین ستادی تشکیل و فعال شود.

سوقندی بر لزوم جریان سازی فکری و فرهنگی در استان سمنان تاکید کرد و گفت: دخالت در اجرای امور، کارها را عقیم و باعث ایجاد بن بست در کار می شود . لذا ستادهای مردمی به عنوان خط مقدم این عرصه باید با فعالیت امر اجرایی را بر عهده داشته باشند چرا که آسیب کارهایی که به نهادهای مردمی واگذار می شود خیلی کمتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جمهوری اسلامی و برکت امنیت حاکم بر ایران اسلامی را ناشی از اصل غدیر دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی، هیات‌های مذهبی، تشکل‌ها و انجمن‌های مردمی ، رسانه‌ها ، مطبوعات و … باید در این عرصه فعال شوند و پیام غدیر را در جامعه تبیین و نهادینه کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین الملی غدیر در استان سمنان بر داشتن روابط عمومی قوی در ستادهای مردمی نیز تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها را باید از تشکیلات خود بدانید و ضمن اطلاع رسانی فعال در این عرصه تلاش بیشتری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *