در برابر ماهواره بعنوان ابزار جنگ نرم دشمن، باید هوشیار باشیم

خانه / استان ها / در برابر ماهواره بعنوان ابزار جنگ نرم دشمن، باید هوشیار باشیم

یکی از کارشناسان ارشد مسایل سیاسی در جمع رزمندگان وکارکنان سپاه ناحیه فارسان، با اشاره به اهداف جنگ نرم دشمنان،‌گفت: باید در برابر ماهواره بعنوان یکی از ابزار جنگ نرم، هوشیار باشیم.

ماهواره1

یکی از کارشناسان ارشد مسایل سیاسی در جمع رزمندگان وکارکنان سپاه ناحیه فارسان، با اشاره به اهداف جنگ نرم دشمنان،‌گفت: باید در برابر ماهواره بعنوان یکی از ابزار جنگ نرم، هوشیار باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛کارشناس ارشد سیاسی، حسنعلی جعفری در این مراسم، اظهار داشت: جنگ نرم چیزی نیست که مختص امروز باشد بلکه جنگ نرم با تولد بشریت متولد شد و در زمان حضرت آدم علیه السلام با تحریکات شیطان  در طمع به بهشت جاوید و تفرقه و درگیری بین فرزندان آدم بود؛ همچنین در جنگ صفین نیز نمونه دیگر بروز و نمود جنگ نرم بود که مردم فریب حقه های عمر و عاص را خوردند و خود را از وجود امامت و ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام محروم کردند.

جعفری، در ادامه ضمن بیان تفاوت های جنگ سخت و جنگ نرم، دفاع هشت ساله دهه شصت را نمونه جنگ سخت دانست و افزود: در این زمان امکانات ما محدود و مشخص  بود و ما توانستیم در این جنگ با امکانات کم پیروز و سربلند بیرون آییم و در حالیکه در جنگ نرم فعلی امکانات ما فراوان است و در صدر همه و از جمله ابزاری که ما داریم و منحصر به فرد در تمام جغرافیای دنیا و تاریخ بشریت است وجود قرآن و عترت است که اگر این دو باهم و در کنار هم باشند منشاء هدایت بشریتند و این از ابزار تئوری ماست چنانچه صحنه کربلا و عاشورا نماد بارز و صحنه عملی است که باید به آن واقف بود.

وی، تصریح کرد: واقعه نیم روزه عصر عاشورا نمایش دهنده تمام واقعیات و سرانجام انسانهاست که هم می توانستند به مراتب والای انسانی برسند و هم کالانعام بل هم اضل باشند و این واقعیت در عاشورا بصورت عملی به وقوع پیوست و کسانی مثل حر خود را به مراتب عالیه رسانیده و این الگوی عملی برای تمام بشریت است که هیچگاه نباید ناامید شد و در هر زمان امید به برگشت داشت و توبه کرد.

جعفری، گفت: همچنین اصحاب دشمن در این جنگ و در وقایعی چون تیر زدن حرمله به گلوی حضرت علی اصغر و صحنه خرابات شام از حیوان پست تر بودن دشمن را نشان داد؛ لذا در هر لحظه ما باید آن صحنه ها را به یاد آوریم و در مسیر درست حرکت کنیم تا از جنگ نرم و ابزار دشمن در امان باشیم.

وی، در ادامه به مبحث فتنه پرداخت و افزود:‌در فتنه دو عنصر فتنه گر و فتنه پذیر وجود دارد که در فتنه 88 هم مشخص شد که اکثریت قاطبه افراد کسانی بودند که فریب خوردند و ما باید بر روی چنین افرادی کار کنیم و آنها را از به گیرافتادن در فتنه ها کمک کنیم و لایه سپری در برابر ابزار دشمن و علی الخصوص ماهواره درست کنیم و حلقه اول این سپر از درون خودمان و خودسازی است و سپس خانواده و محله و شهر و جامعه و در نهایت دنیا است که با آمدن حکومت عدل امام زمان علیه السلام به وقوع خواهد پیوست.

این کارشناس ارشد سیاسی در ادامه لازمه سرباز بودن امام زمان را خودسازی دانست و گفت: باید تهذیب نفس را در خود نهادینه کرد و توجه کافی به اقامه نماز از مهم ترین راههای خودسازی به شمار می رود؛ چرا که “ان الصلوه تنها عن الفحشاء و المنکر”.

وی ادامه داد: نمازی که بخواهد در جامعه تاثیرگزار باشد نماز فرادا نیست بلکه نماز جماعت است و باید به فرموده امام راحلمان سنگرها را که همان مساجد هستند حفظ نمود.

جعفری، در ادامه ضمن ارئه آمار و ارقام ماهواره و شبکه های ماهواره ای به مقوله دجالواره اشاره کرد و گفت: از اینکه این رسانه با هزینه گزاف آماده می شود ولی در کشور ما به راحتی و با هزینه بسیار کم در اختیار ما قرار می گیرد باید هوشیار باشیم و در جستجوی پاسخ به این سؤال باشیم که چرا هزینه سرسام آور ساخت و هزینه بسیار نازل ارائه محصولات ماهواره ای با هم تناسب ندارد؟!.

انتهای خبر /

Visits: 61

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *