در مسیر اربعین (کربلا طریق الاقصی)/ بخش چهارم

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های مناسبتی / ویژه نامه اربعین / اربعین / در مسیر اربعین (کربلا طریق الاقصی)/ بخش چهارم

حقیقت اربعین چیست؟

اگر مقبول افتاد که عاشورا برای دفاع از مظلوم بود و تا مظلومی هست. کربلاها و عاشوراها باقی خواهند ماند. اگر کل یوم عاشور کل ارض کربلا» را قبول داریم. و اگر اربعین را عاشورایی دوباره میدانیم.پس باید ماجرای اربعین را نیز مقابله با طاغوت و دفاع از مظلوم دانست.

بدانیم و به همگان بگوییم که ماجرای اربعین یک روز مقابله با یزید بود و امروز حقیقت اربعین عبارتست از مبارزه با مستکبران عالم خاصه آمریکای جنایتکار و اسرائیل پلید در دفاع از مظلومان غزه.

ماجرای اربعین هم یک مقابله و مقاومت مقابل رژیم استکباری است.

یعنی حرکت خاندان امام حسین (علیه السلام) از هر جا که بودند – از شام یا از مدینه – به کربلا برای زنده کردن حادثه ی عاشورا، حادثه ی مقاومت و حادثه ی شهادت بود. این حوادث به هم پیوند خورده است.

چیزی که ما از معانی بیشمار این حوادث میتوانیم امروز برای پیشرفت انقلابمان استفاده کنیم. چند نکته است:

یک نکته این است که مقاومت در برابر قدرتهای ،شیطانی زمان و مکان و قشر معینی از جامعه و شرایط گوناگون اجتماعی و جهانی نمی شناسد. این همان رازی است که به سبب عدم توجه به آن خیلی ها در تاریخ گذشته و هم در تاریخ ما دچار سازشکاری و محافظه کاری و عقب نشینی در برابر قدرتها شدند. چون این راز را نمی شناختند. یعنی این احساس را نداشتند که مقاومت و اصرار بر ارزشهای پذیرفته شده شرایط مساعد و نامساعد نمی شناسد. همیشگی است همه جایی است و همه کسی است.

این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتفاق افتاده. یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ اسلام است. روز عاشورا در اوج اهمیت است. و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست تالی تلو روز عاشورا است.

مجاهدت همراه با تبیین

اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری – فدا کردن جان فدا کردن عزیزان فرزندان و یاران است. این چهل روزه اوج مجاهدت همراه با «تبیین» همراه با افشاگری، همراه با توضیح است. اگر این چهل روز نمی بود. اگر حرکت عظیم زینب کبری (سلام الله عليها) و جناب ام کلثوم و حضرت سجاد (علیه السلام) نمی بود. شاید ان فقره ى ” المستنقذ عبادك منَ الجَهالَةِ وَحيرَةِ الضَّلالَة اتفاق نمی افتاد. این حرکت عظیم این صبر فوق العاده ی خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری (سلام الله عليها) و امام سجاد (عليه السلام) بود. که توانست حادثه ی کربلا را ماندگار کند. و به معنای واقعی کلمه این «تبیین» مکمل آن فداکاری بود.

 

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *