در پرتو غدیر امامت، ولایت و به برکت آن انقلاب اسلامی و ولایت فقیه شکل گرفت

خانه / استان ها / در پرتو غدیر امامت، ولایت و به برکت آن انقلاب اسلامی و ولایت فقیه شکل گرفت

امام جمعه موقت شهرکرد گفت:در پرتو غدیر امامت، ولایت وبه برکت آن انقلاب اسلامی و ولایت فقیه شکل گرفت.

جمعیت

امام جمعه موقت شهرکرد گفت:در پرتو غدیر امامت، ولایت وبه برکت آن انقلاب اسلامی و ولایت فقیه شکل گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی درجمع علما،طلاب و مردم ولایتمدار شهرکرد با تبریک دهه امامت، عید سعید غدیر را روز سرنوشت ساز برای مسلمانان دانست.

امام جمعه موقت شهرکرد به شکر نعمت های الهی اشاره کرد و افزود: بالاترین شکرگزاری به درگاه خداوند اقامه نماز و رساترین آن حمد نعمات پروردگار است.

وی گفت: سنت حسنه عید قربان به عنوان یکی از اعیاد مهم مسلمانان باید احیا و این سنت ها به صورت باشکوه برگزار شود.

حجت‌الاسلام فاطمی،دهه ولایت را دهه بزرگ جهان تشیع دانست و گفت: جهان اسلام با پیروی از فرامین ولایت فقیه در برابر ظلم جهان سلطه و استکبار ایستادگی کند.

وی ،عید غدیر خم را عید بزرگ امامت دانست و گفت: واقعه غدیر خم در راستای تکمیل دین خدا از سوی رسول الله صلوات الله علیه و آله وسلم به خواست خداوند اتفاق افتاد.

مدیر حوزه علمیه شهرکرد، ایران اسلامی را پرچمدار اسلام ناب و فرهنگ غدیر دانست و گفت: در روایتی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم نقل شده که ایشان فرمودند در آینده جامعه اسلامی به 72 فرقه تبدیل می‌شود که برترین و صالح‌ترین آنها ایرانیان هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی شکل گیری بنیاد غدیر را یادآور شد و گفت: یکی از ابتکارات نو و بدیع رهبر انقلاب راه اندازی بنیاد غدیر به منظور تبیین لایه‌ها و ابعاد ناگفته واقعه غدیر بود.

مدیرحوزه علمیه شهرکرد با اشاره به آیه 59 سوره احزاب که می‌فرماید:”اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خدا آمرزنده مهربان است”، حجاب و عفت را یکی از نیازهای اساسی و ضروری برای حفظ شان و جایگاه زن در جامعه دانست.

وی با اشاره به پیشرفت و تحولات گسترده علمی، صنعتی، فناوری و تکنولوژی در جهان امروز، اظهارکرد: سبک زندگی و معیشت امروز جامعه بشری به شکل محسوسی دچار تغییر و دگرگونی شده و پیشرفت و تکنولوژی جزء جدا نشدنی زندگی امروز بشر محسوب می‌شود اما خطرات و آسیب‌های فراوانی نیز دنیای امروز را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام فاطمی رواج بی‌حجابی را بزرگترین خطر و عقب ماندگی در جهان دانست و تصریح کرد: اگر چه دنیای امروزی در اوج پیشرفت و امکانات قرار دارد اما همین اتفاق نامبارک برداشتن حجاب، جامعه بشری غرب، شرق و خاورمیانه و حتی ملت های اسلامی را به تباهی خواهد کشاند.

وی با بیان اینکه در سده‌های اخیر حجاب در بین ملت‌ها از جایگاه و ارزش بسیار والایی برخوردار بود، تصورات غلط و نامطلوب را یکی از عوامل مهم کنار زدن و برداشتن حجاب در جهان دانست.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه غرب حجاب را مانع پیشرفت و تکامل انسان‌ها می‌دانست، این تصورات مسموم و ناپاک را عامل اصلی کنار رفتن حجاب در جوامع غربی و سپس گسترش آن به کل جهان دانست.

به گفته وی، غربی‌ها امروزی شدن، رسیدن به پیشرفت و کمال و جبران عقب ماندگی‌ها را در سایه برداشتن حجاب و عفت از سر زنان می‌دانستند و این فکر مسموم را نیز در کل جهان حاکم کردند.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد از جامعه غربی به عنوان جلودار و پرچمدار رواج بی حجابی در جهان یادکرد و از کم رنگ شدن مسئله حجاب در ملل اسلام ابزار گلایه و نگرانی کرد و گفت: متاسفانه غربی‌ها نه تنها کشورهای غیر مسلمان بلکه مسلمانان و جوامع اسلامی را نیز تحت تأیثر القائات شوم و بی پایه و اساس خود قرار داد و اکنون حجاب در جوامع اسلام رنگ باخته است.

حجت‌الاسلام فاطمی افزود:اگر چه نظام و انقلاب اسلامی در مقابل این نقشه و فتنه‌های شوم دشمنان ایستادگی کرده اما در حال حاضر حجاب در کشور ما به لبه پرتگاه رسیده است.

وی حذف چادر به عنوان یک حجاب برتر و کامل برای زنان را اولین حربه دشمن برای رواج بی حجابی در کشور دانست و تصریح کرد: دشمنان در گام اول با برداشتن چادر و سپس آرام آرام با تغییر رنگ، تزئینات و سبک و شیوه مانتوها حجاب و پوشش اسلامی را در جامعه ما کم رنگ و بی ارزش کرده است.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه با گذشت زمان و رواج فساد و فحشا در جامعه به جهانیان اثبات شد که حجاب نه تنها مانع پیشرفت نیست بلکه موجب ارتقاء و کمال بشریت است؛ رواج فساد، تباهی و بی بندوباری را هدف شوم حاکمان مستبد دانست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *