دشمن بدنبال تخریب چهره مومن و انقلابی بسیج است

خانه / استان ها / دشمن بدنبال تخریب چهره مومن و انقلابی بسیج است

سرافراز7

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع بسیجیان شهركرد گفت: دشمن بدنبال تخریب چهره مومن و انقلابی بسیج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام كریم سرافراز در این نشست با اشاره به جایگاه بسیج به عنوان مجموعه حزب اللهی ، انقلابی و متدین گفت: این مجموعه در راستای حفظ اصول همیشه در صحنه حاضر و آماده جانفشانی هستند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان،به ویژگی های بسیجیان از منظر رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: بسیج سیاسی هست؛ ولی سیاست زده نیست و در قالب هیچ حزب و گروهی نمی گنجد،بسیج مجاهد است؛ ولی بی انضباط و افراطی نیست ، بسیج عمیقا متعبد و متدین است ؛ ولی متهجر و بی انضباط نیست در نظم در قاموس بسیجیان است ، بسیج با بصیرت است ؛ ولی از خود راضی نیست ، بسیج بدنبال جذب حداكثری و غیور است و هیچ گاه اهل تسامح و تساهل نبوده و نیست ،بسیج طرفدار علم است ولی علم زده نیست، بسیج اهل فعالیت و آباد كردن دنیاست ولی دنیا زده نیست.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری به خطر پذیری بسیج در حفظ اصول و ارزشها در خط مقدم اشاره كرد و خاطر نشان كرد:بسیجی به عنوان عنصر مومن و انقلابی ولایتمدارات همیشه پای آرمانهای انقلاب با ولایتمداری مانده و در صحنه های مهم انقلاب حضور داشته و دارد و دشمن بدنبال تخریب چهره مومن و انقلابی بسیج است .

حجت الاسلام سرافراز در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منكر در جامعه اشاره كرد و گفت : آیه های متعددی در زمینه امر به معروف و نهی از منكر در قرآن وجود دارد كه به اهمیت این فرضیه واجب اشاره دارد.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود:مهمترین و بارزترین وظیغه مسلمین و اصلی ترین ویژگی جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منكر است كه باید نمود علمی در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به بخشی از آیات و روایات درباره امربه معروف ونهی از منكر اذعان داشتند: خدا برترین و بهترین امت خود را امتی می داند كه امر به معروف و نهی از منكر را اجرا كند، از طرفی پیامبر اکرم در روایتی پیرامون امر به معروف و نهی از منكر، مسلمین را نسبت به هم مسئول می داند كه نسبت بهم امربه معروف و نهی از منکر می کنند.

حجت الاسلام كریم سرافراز در پاسخ به این سوال كه آیا امر به معروف و نهی از منكر با آزادی مغایرت دارد یا خیر؟، گفت : امر به معروف و نهی از منكر در جامعه حق و وظیفه همگانی است و شهروندان آن را باید به عنوان نظارت عمومی و همگانی در جامعه بدانند كه عملی خیرخواهانه و دلسوزانه هر فرد نسبت به جامعه محسوب می شود كه افراد جامعه خود را باید محق این حق بدانند و در راستای اجرای این حق تلاش كنند.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب و لازم الاجرا شدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: بستر قانونی برای نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شده و در این راستا حمایت مسئولین را می طلبد تا در راستای حمایت ارزش های اسلامی، بیش از پیش در ادای دین و انجام تکلیف تلاش و جدیت و کوشش کنند.

وی، آمران به معروف و ناهیان از منکر را به دو دسته عام و ضابطان قضایی تقسیم کرد و گفت: انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر، یک وظیفه عمومی است که عامه مردم می توانند در این راستا تلاش کنند؛ ولی علاقه مندان همکاری بعنوان ضابط می توانند به دفاتر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان و شهرستان ها مراجعه و پس از طی دوره های آموزشی، کارت ضابطین را دریافت و انجام وظیفه کنند.

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، در 24ماده 18تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رسیده و لازم الاجرا می باشد.

انتهای خبر/

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *