دليل حضور “داعش” در عراق سستي عناصر سياسي بود

خانه / مطالب و رویدادها / دليل حضور “داعش” در عراق سستي عناصر سياسي بود

حضور “داعش” در عراق هر ماه حدود 20 میلیون دلار ضرر برای اقتصاد ما به همراه دارد، از سویی دیگر، مهاجرت حدود 300 هزار خانوار به جنوب عراق، هزینه هایی هنگفت متحمل دولت کرده است

دکتر «عادل عبدالمهدی» معاون سابق رئیس جمهور عراق و از سياستمداران سرشناس شيعه در اين کشور در گفتگوی اختصاصی و کوتاه با خبرنگار شیعه آنلاین در بغداد،‌ زمان حضور گروهک تروريستي – تکفيري «دولت اسرائيلي عراق و شام» موسوم به “داعش” را اعلام کرد.

وي در اين گفتگو گفت: با توجه به تحریم های بین المللی صورت گرفته بر علیه گروهک تروریستی “داعش” پيش بيني مي کنيم که این گروهک تروریستی تا زمستان امسال بیشتر دوام نیاورد.

«عادل عبدالمهدی» در ادامه افزود: هم اکنون ارتش عراق با همکاری نیروهای مردمی، توانسته است ضربات سهمگینی بر پیکره تروریست ها وارد کند. “داعش” از سستی عناصر سیاسی عراق، بسیار استفاده کرد. من اقرار می کنم که دلیل وجود “داعش” در عراق، در درجه اول سستی عناصر سیاسی کشورمان بوده است.

معاون سابق رئیس جمهور عراق همچنين گفت: سیاست “داعش” وحشی گری است. این گروهک تروریستی با وحشی گری خود به همه ثابت کرده که به هیچ وجه خوی انسانی ندارند و به هیچ کس، و به هیچ دین و ادیانی رحمی ندارد.

او ادامه داد: حضور “داعش” در عراق هر ماه حدود 20 میلیون دلار ضرر برای اقتصاد ما به همراه دارد، از سویی دیگر، مهاجرت حدود 300 هزار خانوار به جنوب عراق، هزینه هایی هنگفت متحمل دولت کرده است.

«عادل عبدالمهدی» در پایان گفتگو با خبرنگار شيعه آنلاين گفت: امیدواریم با تغییر در کابینه ی دولت جدید، شاهد امنیت بیشتر عراق باشیم.

Views: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *