دومین یادواره شهدای شهرستان سامان برگزار شد+تصویر

خانه / استان ها / دومین یادواره شهدای شهرستان سامان برگزار شد+تصویر
همزمان با شب شهادت امام جعفرصادق علیه السلام، دومین یادواره شهدای شهرستان سامان همراه با تشیع پیکر مطهر شهید ” قباد مردای ” برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛در راستای استقبال از برگزاری کنگره ی عظیم و ملی سرداران شهید استان چهارمحال و بختیاری و 2400 شهید گلگون کفن استان چهارمحال و بختیاری ،دومین یادواره شهدای شهرستان سامان همزمان با سالروز شهادت پیشوای ششم شیعیان ، امام جعفر صادق علیه السلام همزمان با اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاءدر محل هنرستان فنی الزهرا سلام الله علیها، مقابل مسجد امام حسین علیه السلام شهرک ابوذر سامان باحضور پیکر پاک و مطهر شهید دوران دفاع مقدس”قباد مرادی”برگزار شد.

امام جمعه سامان در این مراسم معنوی،ضمن تجلیل از مقام والای شهدای اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس، به خصوص شهید قباد مرادی گفت: با استعانت و بهره گیری از فرمایشات ائمه هدی علیهم السلام که در روایات متعدد نیز ذکر شده است، سه گروه پیامبران و انبیا، علما و شهدا نزد خداوند متعال، با اذن حضرتش جل جلاله دارای مقام شفاعت هستند که خداوند سنت را بر قبول شفاعت آنان برای هر که خداوند خود صلاح بداند و بخواهد قرارداده است.

حجت الاسلام محسن ملکپورافزود:همگان بدانند، شهدا زنده و دارای مقام شفاعت هستند و از مقربان درگاه خداوند بوده و نزد پروردگارشان صاحب رزق و روزی می باشند.

حجت الاسلام ملک پور شهرکی، پیش شرط قبول شفاعت شهدا را، ارتباط معنوی داشتن با خدا و پیروی از دستورات دین مبین اسلام دانست و افزود: این شفاعت وقتی شامل حال ما خواهد شد که در دنیا نیز ارتباط با انبیا و شهدا از سوی ما وجود داشته باشد؛ چرا که شهدا تجسم ارتباط در دنیا هستند و اگر این ارتباط ادامه پیدا کند در آخرت به صورت شفاعت تجسم پیدا می کند.

در ادامه این مراسم، مادر شهید «محمد معماریان» دعوت شده از قم، که مهمان ویژه و افتخاری دومین یادواره شهدای شهرستان سامان بود،‌با حضور و ایراد سخنان بسیار ارزشمند خود، ضمن معرفی فرزند شهیدش فضای این محفل نورانی را آسمانی تر کرد .

مادر شهید محمد معماریان با بیان بسیار ساده و شیوا ولی سراسر اخلاص و معنویت، به تشریح خصوصیات شهید معماریان پرداخت.

وی در ادامه افزود: فرزندش “شهید محمد”، در سن 8 سالگی نسبت به خواندن نماز حساس بود و در سن 13 سالگی در سال 1365 در عملیات والفجر 4 ، بر اثر اصابت ترکش از ناحیه ی پشت سر ، به درجه رفیع شهادت نایل شد و همانطور که از خداوند خواسته بود، جنازه اش همانند مولا و سرورش امام حسین علیه السلام سه شبانه روز در زیر آفتاب مانده بود.

این مادر شهیـد از کرامات فرزند شهیدش نیز سخنان دلنشینی بیان داشت و افزود: ما این انقلاب و آرامش کنونی جامعه را مرهون رشادت های شهیدان هستیم و ادامه دادن راه شهدا وظیفه همگانی است و می طلبد همه با شهدا عهد دوباره ای ببندیم و همواره گوش به فرمان رهبر و ولی امر مسلمین جهان ، امام خامنه ای عزیز باشیم.

برپایی نمایشگاه بسیار جذاب و معنوی که نشانی از جلوه های ایثار ، شهادت و همچنین موضوعاتی با عناوین مذهبی ، حفظ و نشر ارزشهای ناب اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم، آشنایی با سیره عملی ائمه ی هدی علیهم السلام را در خود جای داده بود و نیز برپایی غرفه های عفاف و حجاب با موضوعات جنگ نرم به خصوص در فضاهای مجازی و شبکه های ناهنجار و نامتعارف اجتماعی و نیز معرفی فرهنگ اصیل اسلامی وانقلابی، از حاشیه های بسیار موثر و معنوی این یادواره بود که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شده است و این نمایشگاه تا روز شنبه 21 مردادماه ادامه خواهد داشت.

عکاس: برادر مسعود کرمی

گزارش تصویری: 

استقبال11

Views: 208

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *