دیدار اعضاءهیت رزمندگان اسلام ومسئولین هیات مذهبی شهر با امام جمعه شهرستان حجت اسلام رشوندی

خانه / استان ها / دیدار اعضاءهیت رزمندگان اسلام ومسئولین هیات مذهبی شهر با امام جمعه شهرستان حجت اسلام رشوندی

دیدار مسئولین هیات واعضاءهیئتها مذهبی شهر بویین میاندشت با امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا رشوندی که دراین دیدار امام جمعه ضمن تشکر از مدعوین فرمودند: شما مسئولین محتر هیات باید برهمه برنامه های هیات های خود نظارگر باشید که خدای نکرده برخورد بدی با هیچ فرد در تیکه عزای امام حسین نشود وباید هیات امنای هیات مذهبی با نشستهای که دارند در داخل هیات برنامه های منظم وخوبی را داشته باشند وانشا الله روز هشتم محرم در تجمع هیات یک بارچه حضور داشته باشیداطلاع رسانی در مکانهای خود داشته باشید

اعضاء هیات رزمندگان اسلام ومسئولین هیات مذهبی شهر بویین میاندشت با امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رشوندی دیدار کردند
دراین دیدار مسئول هیات رزمندگان اسلام شهرستان به نمایندگی از همه هیات مذهبی شهر ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) گفت: سند حدیث را به مفضّل بن عُمر ،مُفضّل بن عمر : از اصحاب امام جعفر صادق )علیه السلام) بود.کتاب (توحید مفضّل) را از آن حضرت روایت کرده است ) می رساند نقل کرده اند که امام صادق (علیه السلام) از پدران بزرگوار خویش روایت کرده است که : روزی حسین بن علی (علیه السلام) به منزل برادرش حسن (علیه السلام) وارد شد و چون نگاهش به برادر افتاد اشک از دیدگانش سرازیر گردید. حسن (علیه السلام) پرسید : چرا گریه می کنی ؟ گفت : گریه ام از ظلم و ستم هایی است که بر شما وارد می شود ، حسن (علیه السلام فرمود : (( ظلمی که بر من وارد خواهد شد ، زهری است که در خفا و پنهانی به من می نوشانند و بدان وسیله مرا مسموم می گردانند و به قتل می رسانند ، ولی (لا یَومَ کَیَومِکَ یا اَباعَبدِاللهِ ) هیچ روزی را در عالم مانند روز شهادت تو نمی توان یافت.زیرا سی هزار نفر که همه ی آنان ادعای اسلام و پیروی از امّت جدّ ما محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) را می نمایند ، دورت را می گیرند و برای کشتن و ریختن خون تو و هتک حرمت و اسیر کردن زن و فرزندان و غارت کردن متاع تو آماده می شوند.در این موقع است که خداوند لعنت و نفرین خود را به بنی امیّه متوجّه می گرداند و آسمان خون می بارد و خاکستر می پاشد و همه چیز حتی حیوانات وحشی در صحراها و ماهیان در دریاها ، در مصیبت تو خواهند گریست درادامه افزودند: همه هیات مذهبی الحمداله در تمام مراسمها همهانگ وهمراه بوده اند وانشا الله در تجمع هیات مذهبی شهرستان در مرکز شهرستان انجام خواهد شد انشا الله منسجم شرکت خواهیم کرد.
سپس امام جمعه محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رشوندی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالارشهیدان امام حسین(ع) فرمودند : جادارد از همه شما عزیزان بزرگوار خادمان حضرت اباعبداله الحسین(ع) که پرچم عزای ارباب بی کفن آقاامام حسین (ع) را برپامیکنید ومردم را با خودهمراه میکنید منبرهای روضه را به پا کردید تشکرمیکنیم البته خود حضرت زهرا (س) شفاعت میکند وجواب این زحمات را می نویسد .
وی تسرح نمودند: زنده داشتن ياد و تاريخ پرشكوه نهضت حسينى، كه الهام بخش روح انقلابى و ستم ستيزى است.IMG_0230
يعنى احيا و زنده داشتن نهضت عاشورا موجب زنده نگه‏داشتن و ترويج دائمى مكتب قيام و انقلاب در برابر طاغوت‏ها و تربيت كننده و پرورش دهنده روح حماسه و ايثار است.
عزادارى براى اهل بيت(علیه السلام): موجب احياى ياد و نام آنها و در كنار آن فرهنگ و مكتب و هدف آنان است. به عبارت ديگر در شكل يك پيوند روحى راه آنان به جامعه الهام گشته و پيوستگى پايدارى بين پيروان مكتب و رهبران آن برقرار مى‏سازد و ديگر گذشت قرون و اعصار نمى‏تواند بين آنان جدايى افكند. همين مسأله موجب نفوذ ناپذيرى امت از تأثيرات و انحرافات دشمنان مى‏گردد و مكتب را هم چنان سالم نگه مى‏دارد و يا تحريفات و اعوجاجات را به حداقل مى‏رساند. از همين‏روست كه استعمارگران براى نابودى ملل اسلامى مى‏كوشند رابطه آنان را با تاريخ پر افتخار صدر اسلامى قطع نمايند تا با ايجاد اين خلاء زمينه القاى فرهنگ خود را فراهم آورند. اينها از آثار اجتماعى عزادارى است و آثار روانى و تربيتى ديگرى نيز دارد.
انشا الله تعالی همانطور که فرمودبد ،برنامه تجمع حتما برگزرا خواهد شدوبیشتر تبلیغات شود چون برای اولین بار ما برگزار می کنیم در ماه محرم در سال گذشته برنامه خوبی انجام شد تجمع هیات مذهبی در کنار امام زادگان حضرت احمد و ابراهیم(علیه السلام) روز شهادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موی الرضا (علیه السلام) بسیار خوب ومورد استقبال همگان قرار گرفت وانشاءالله روز هشتمهم از محل حسینه ها ومساجد حرکت ودرمیدان امام حسین(ع) مراسم خوبی را داشته باشیم انشا الله.

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *