رشد تولیدات علمی باعث عقب نشینی دشمن می شود

خانه / گوناگون / رشد تولیدات علمی باعث عقب نشینی دشمن می شود
حجت الاسلام خاموشی:
 

 حجت الاسلام سید مهدی خاموشی پیش از ظهر یکشنبه در همایش خیرین مدرسه ساز مدارس صدرای  استان گلستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با فرهنگ، ابراز داشت: کشور امسال نیاز دارد تا مردم دست به دست هم مشکلات فرهنگی  را در عرصه های مختلف حل کنند.
وی افزود: نظام سلطه هیچ وقت نمی تواند دست از سلطه گری هایش بردارد  و نمی تواند با ما کنار بیاید چرا که قدرت ما روز به روز بیشتر می شود  و همچنین توان تاکتیکی ما  رو به رشد است به همین علت نظام سلطه از این پیشرفت ها ترس و واهمه دارد.
حجت الاسلام خاموشی رشد علم را در کشور مطلوب دانست و اظهار داشت: رشد علم در کشور  با شتاب خوبی در حال طی شدن است و مطمئنا روزی فرا می رسد که صادرات و تولیدات علمی کشور بسیار زیاد شود و  نظام سلطه نیازمند ما شود.

وی با اشاره به گسترش علوم انسانی در کشور بیان داشت: در علوم انسانی نگاه ما ترویج مسائل انقلاب و اسلام است و ما برای ترویج این علم باید تلاش های بیشتری را انجام دهیم.

تولیدات اسلامی باید بر اساس مباحث اسلامی صورت گیرد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه نباید در تولیدات علوم انسانی به مغرب زمین تکیه کرد، خاطرنشان کرد: مغرب زمین از کلام وحی هیچ بهره ای نبرده است و باید تلاش کنیم تا تولیدات بومی بر اساس مباحث اسلامی صورت گیرد.

وی ایران را قدرتی بسیار بزرگ در جهان توصیف کرد و یادآور شد: ما به قدرت محکم نسل جوان و تولیدات دانشی آنها ایمان داریم و با این تولیدات پیش می رویم چرا که تنها راه برون رفت از تهاجم فرهنگی و اقتصادی تکیه بر تولیدات علمی کشور است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ارتباط با گسترش مدارس صدرا در سطح کشور عنوان داشت: رشته علوم و معارف اسلامی  بیش از 30 سال است که در دبیرستان های مختلف کشور تدریس می شود و این تفکر در ابتدا در مدارس شهید مطهری  توسط حجت الاسلام امامی کاشانی مطرح شد.

وی  افزود: نشر معارف اسلامی به صورت تخصصی در مقطع متوسطه شکل گرفت و در آن زمان این تفکر ایجاد شد که با این کار ورودی حوزه های علمیه رشد زیادی داشته باشد و در حال حاضر ورودی حوزه های علمیه شهادت می دهد که دیپلمه های زیادی وارد این مقطع شده اند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه برخی از مباحث حوزه می تواند وارد این مدارس شود، تصریح کرد: برخی از مباحثی که در حوزه ها تدریس می شود از جمله احکام، اعتقادات و اخلاق و فقه به صورت ابتدایی در این دبیرستان ها می تواند تدریس شود تا افراد با آمادگی بیشتری وارد حوزه ها شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر فارغ التحصیلان این مدارس به دانشگاه ها راه پیدا می کنند، ادامه داد:  بیشتر این دانش آموزان در رشته های مختلف علوم انسانی، اسلامی و میان رشته ای در دانشگاه ها قبول می شوند و در حال حاضر این رشته در سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده است تا جریان تربیت بیشتر شود چرا که دارای آثار گرانقدری در سطح کشور است.

Views: 80

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *