رمضان؛ ماه تجلی تقوای الهی/ رهبر معظم انقلاب، ذخیره الهی برای انقلاب اسلامی

خانه / استان ها / رمضان؛ ماه تجلی تقوای الهی/ رهبر معظم انقلاب، ذخیره الهی برای انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام فاطمی: ماه رمضان، ماه ریاضت کشیدن برای پاک کردن گناهان، بندگی، عبادت، راز و نیاز، قرآن خواندن و به معنای واقعی کلمه پاک کردن خود از آلودگی‌هاست

امام جمعه موقت شهرکرد، ماه مبارک رمضان را ماه آموزش و تجلی تقوا دانست و با اشاره به حادثه ۶ تیر ماه سال ۱۳۶۰ و سوء قصد منافقان به رهبر معظم انقلاب، ایشان را ذخیره الهی برای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، در جمع علما ، طلاب و مردم بسیجی شهرکرد ، نعمت ولایت و امامت را گنجینه پربها برای شیعیان عنوان کرد.

 امام جمعه موقت شهرکرد، افزود: نعمت امامت و ولایت 12 گوهر معصوم یک گنجیه ارزشمند و بوستانی دلگشا برای تمام شیعیان جهان است و غلفت از آنها گمراهی و ظلمت در پی خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان بر بهره‌گیری از این ماه پر خیر و برکت در راستای رشد و بالندگی معنوی خود تأکید کرد و اظهار داشت: ماه رمضان، ماه ریاضت کشیدن برای پاک کردن گناهان، بندگی، عبادت، راز و نیاز، قرآن خواندن و به معنای واقعی کلمه پاک کردن خود از آلودگی‌هاست.

 وی، به حدیثی از امام باقر علیه السلام اشاره کرد و گفت: امام باقر علیه السلام می فرمایند: هر کس که در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد و قسمتی از شب را در این ماه به عبادت بپردازد و دامن خود را از گناه پاک کند همچون فرزندی که مادرش تازه او را به دنیا آورده پاک و منزه خواهد شد.

 امام جمعه موقت شهرکرد، ماه رمضان را ماه آموزش تقوا دانست و خاطرنشان کرد: تقوای الهی در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین باید از این ماه به شکل مطلوب بهره ببریم.

وی با تأکید بر حضور گسترده مردم در نماز جماعت و محافل دعا و قرآن خوانی در ماه رمضان، از برگزاری 30 شب محفل دعا خوانی ابوحمزه ثمالی در مصلای حضرت امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: به همت نماینده ولی فقیه در استان امسال نیز مجلس منبر و دعا خوانی ابوحمزه ثمالی با حضور حضرت حجت ‍الاسلام صالحی خوانساری از ساعت 22 شب در مصلای شهرکرد برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام فاطمی در ادامه به حادثه 6 تیر ماه سال 1360 و سوء قصد منافقان به رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: خدا این ذخیره انقلاب را برای ما حفظ کرد و امیدواریم سایه این رهبر بزرگوار تا انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر سر ملت اسلام باقی باشد.

 وی با بیان این که امام خامنه‌ای نخستین کسی بود که افشاگری علیه بنی صدر را آغاز کرد، افزود: رهبر انقلاب دو روز قبل از حادثه 6 تیر ماه در نماز جمعه و سپس در مجلس شورای اسلامی، خیانت‌ها و جسارت‌های بنی صدر را افشا کردند و همین موضوع موجب شد که منافقان این یار صدیق و ذخیره الهی را مورد سوء قصد قرار دهند.

 امام جمعه موقت شهرکرد افزود: رهبر معظم انقلاب با عنایت‌های الهی از آسیب‌ها و خطرات حفظ شد و بعد از ارتحال امام، رهبری امت‌های اسلامی را به دست گرفت و اکنون بعد از گذشت 25 سال، مقتدرانه کشتی انقلاب را فرماندهی کرده است.

 امام جمعه موقت شهرکرد،هفتم تیر، سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب را یادآور شد و افزود: هفتم تیر ماه نقطه عطفی برای انقلاب بود چرا که آن حادثه بزرگ مسیر انقلاب و نگاه مردم و ملت‌ها را به جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و فضا برای ترویج شعائر الهی مهیاتر شد.

 وی، با بیان این که خون شهدا به این انقلاب رونق و تحرک بخشید، تصریح کرد: خون شهدا، راه هدایت، سعادت و کمال را به مردم نشان داد و اخلاص، ازخودگذشتی و ارزش‎ها و شعائر اسلامی در جامعه زنده شد.

 گفتنی است: امام جمعه موقت شهرکرد در بخش های دیگر خطبه های این هفته؛ حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافرری ایران را یادآور شد و گفت: آمریکایی‌ها که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند، در آن حادثه بزرگ، حقوق بشر را در زیر پا له کردند و 298 نفر کودک زن و مرد را تکه تکه کردند و هیچ کس جرات نکرد به آن ها بگوید که چرا و به چه دلیل چنین اقدام وحشیانه‌ای را انجام داده اید.

 وی، همچنین به تحرکات گروه تروریستی داعش اشاره و تصریح کرد: همان گونه که فتنه سوریه با دعا به درگاه خدای متعال و توجهات الهی مرتفع و نقش بر آب شد، فتنه تکفیری‌ها نیز با دعای مردمی نابود و ریشه کن خواهد شد و نباید در دعا برای نابودی‌ آن ها کوتاهی شود.

 انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *