انتخاباتانتخابات

رونمایی از “داداخسرو” همزمان با هفته هنر اسلامی در چهارمحال و بختیاری

خانه / استان ها / رونمایی از “داداخسرو” همزمان با هفته هنر اسلامی در چهارمحال و بختیاری

داد خسرو

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از اجرای ده عنوان برنامه محوری همزمان با هفته هنر اسلامی در این استان خبر داد و گفت:در این هفته از کتاب “داداخسرو” با محوریت دفاع مقدس رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الله شیروانی افزود: همزمان با هفته هنر اسلامی بیش از چندین برنامه در سطح استان برگزار می‌شود، که ۱۰ برنامه آن، محوری است.

وی یادآور شد: دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، رونمایی از کتاب ‘دادا خسرو ‘ با محوریت دفاع مقدس، نشست پژوهشگران هنر انقلاب، دیدار با هنرمندان انقلابی و تاثیر گذار، برپایی شب شعر و داستان، برپایی نمایشگاه هنری و نقد فیلم، از برجسته ترین برنامه ها در این هفته است.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه؛ شهید مرتضی آوینی با قلم و هنر خویش، دفاع مقدس را به‌ عنوان تابلویی از زیبایی ها به مخاطب ارائه کرد، اظهار داشت: روز شهادت شهید مرتضی آوینی، بهترین زمان نامگذاری برای هنر انقلاب اسلامی است، چرا که بیان آرمان های انقلاب اسلامی یکی از رسالت های بزرگ هنرمندان است.

وی گفت: بنیانگداران حوزه هنری از جمله مقام معظم رهبری، بر ترویج فرهنگ و هنر اسلامی تاکید داشته اند و از این رو رسالت حوزه هنری اشاعه آرمان های انقلاب اسلامی در بستر هنر و فرهنگ می باشد.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، هنر اسلامی را تجلی شعائر و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی در کالبد جامعه دانست و افزود: هنر اسلامی تجلی زیبایی شناسانه از شعار، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، در بیان هنرمندان این مرز و بوم است.

وی گفت: هنرمندان ایرانی همواره کوشیده اند تا جلوه های زیبای انقلاب اسلامی را با خلق آثار خود به جهانیان عرصه کنند.

به گفته وی، حوزه هنری خود را از متولیان هنر انقلاب می داند چرا که به دنبال خلق و تولید آثار هنری فاخر و کشف استعدادهایی است که در راستای اهداف یاد شده،حافظ،تداوم بخش و باز نمای اهداف انقلاب اسلامی آن هم در بعد زیبایی شناسانه آن باشند.

شیروانی افزود: به طور خلاصه می توان هنر انقلاب اسلامی را بازنمایی از اهداف و آرمان ها و شعارهای این حرکت عظیم مردمی در قالب هنر تعریف کرد.

از نوزدهم تا بیست و چهارم فروردین، همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی، با عنوان هفته هنر اسلامی در کشور نامگذاری شده است.

شهید مرتضی آوینی از مستندسازان دفاع مقدس و برنامه روایت فتح بود که برنامه های وی، روایت جدیدی از هنر در قالب اسلامی را پیش روی مخاطبان گذاشت.

شایان ذکر است: حاج خسرو نیکخواه، به همراه شهید رحمان استکی سازماندهی تظاهرات خیابانی قبل از انقلاب را بر عهده داشت. مبارزه و مناظرات وی با فرقه ضاله وهابیت و رژیم منحوس پهلوی باعث شد تا ایشان بارها مورد تعقیب و بازداشت مامورین ساواک قرار گیرد.

همزمان با جنگ تحمیلی در سال ،۱۳۵۹ نیکخواه در صف رزمندگان و جان برکفان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. شرکت ایشان در عملیات های شکست حصر آبادان ، فتح المبین، محرم، خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای چهار و پنج با مسئولیت های جانشین گردان توحید به فرماندهی سردار شهید سهراب نوروزی، جانشین گردان امام سجاد علیه السلام به فرماندهی حاج محمد(جمعلی) کیانی و فرماندهی گردان جواد الائمه علیه السلام بخشی از سوابق رزمی این رزمنده پیشکسوت محسوب می شود.

خاطرات این جانباز شهید با عنوان”ˈخاطرات دادا خسرو” با همکاری دکتر”ˈمظاهر نیکخواه”،ˈ فرزند شهید، جمع آوری و در دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری، آماده و چاپ شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *