انتخاباتانتخابات

زادگاه شهيد درياقلي سوراني يانچشمه اي” ناجی آبادان “به کتاب ششم ابتدايي اضافه مي شود

خانه / استان ها / زادگاه شهيد درياقلي سوراني يانچشمه اي” ناجی آبادان “به کتاب ششم ابتدايي اضافه مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش كشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن عنوان زادگاه شهيد درياقلي سوراني به کتاب ششم ابتدايي خبر داد.

سورانی

معاون وزير آموزش و پرورش كشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن عنوان زادگاه شهيد درياقلي سوراني به کتاب ششم ابتدايي خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛محمد ديمه ور، معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش در شهرستان بن گفت: يکي از برنامه هاي اساسي و در دست پيگيري وزارت آموزش و پرورش در مقطع ابتدايي حضور مشاوران توانمند در اين مقطع است.

ديمه ور ، افزود: به لحاظ تبعات تربيتي و طيف گسترده ناشي از اختلاف سني و ساختار فيزيکي در مدارس ابتدايي دوره شش شاله  ابتدايي به دو دوره سه ساله تقسيم مي شود و در نظر داريم در مدارس اين دو دوره را از هم مجزا کنيم.

وي، حضور مشاوران در مدارس را عاملي براي کاهش کاستي هاي تربيتي در عرصه مسائل تربيتي دوران ابتدايي دانست و تصریح کرد: حضور مشاوران در کنار مربيان و معاونان پرورشي موجب مي شود تا در عرصه تربيتي نقش موثر داشته باشيم.

وي، آموزش را مقوله اي از تربيت دانست و افزود: تربيت به معناي عام شامل تمامي مباحث ديني ،اخلاقي، علمي و اقتصادي و همه شئوني است که در مفهوم کلمه تربيت نهفته است.

ديمه ور، ضمن اشاره به کلمه تربيت در سند تحول بنيادي،‌ گفت: مديران و معلمان ما متولي تربيت هستند و  صرفا نبايد به آموزش بپردازند.

این مقام مسئول،  تربيت را وظيفه اصلي وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: همه تلاش ما براي انجام  مقوله تربيت به نحو شايسته در مدارس ابتدايي است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، از اضافه شدن عنوان زادگاه شهيد درياقلي سوراني به کتاب ششم ابتدايي خبر داد و گفت: شهيد درياقلي سوراني يکي از افتخارات براي همه کشور و به ويژه براي اين شهرستان(بن) است.

وي افزود: با جمع آوري مستندات زادگاه اين شهيد بزرگوار و ارسال آن به وزارت آموزش و پرورش توسط شوراي آموزش و پرورش شهرستان بن، در سال هاي آينده زادگاه اين شهيد در کتب مطرح و الگويي براي دانش آموزان مي شود.

شهید دریاقلی سورانی یانچشمه ای، اهل روستای یان چشمه از توابع شهرستان بن استان چهارمحال  و بختیاری می باشد که زمان آغاز جنگ، با اطلاع رسانی به موقع حرکت نیروهای بعثی به سمت آبادان،‌ ناجی شهر آبادان لقب گرفت و مانع از سقوط این شهر مهم شد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *