حجت‌الاسلام سید حسین مومنی

سخنرانان در ایام فاطمیه به تبیین مباحث «تحکیم خانواده» و «انس با قرآن» بپردازندI

خانه / اختصاصی هیأت / سخنرانان در ایام فاطمیه به تبیین مباحث «تحکیم خانواده» و «انس با قرآن» بپردازندI
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

سخنرانان در ایام فاطمیه به تبیین مباحث «تحکیم خانواده» و «انس با قرآن» بپردازند

سخنرانان در ایام فاطمیه به تبیین مباحث «تحکیم خانواده» و «انس با قرآن» بپردازند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بحث از تحکیم خانواده، پرداختن به مسائل خانواده در ایام فاطمیه از سوی سخنرانان و تریبون دارها را امری لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی استاد حوزه علمیه قم در بیست و هفتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار اظهار داشت:

بعد از پیامبر گرامی اسلام شاهد ظهور دو مطلب در جهان اسلام هستیم. که عبارتند از ظلم و جور. ظلم به معنای «وَضعُ الشی فی غیر ما وُضِع له» و جور یعنی «عدول از طریق حق و خارج شدن از صراط مستقیم» است.

اول ظلم در تاریخ

وی افزود: اول ظلمی که در تاریخ شد. منع از نوشتن وصیت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و سلم است. و این بزرگ‌ترین جسارتی بود که به رسول گرامی اسلام شد. دومین ظلم، اجتماع در سقیفه بنی ساعده و ظلم سوم بیعت کردن با شخصی غیر از امیرالمومنین علیه السلام است.

دشمنان در صدد ایجاد تفرقه

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و نظام اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد:

دشمنان اسلام به طور معمول از ۳ حربه تهدید، تطمیع و تهمت استفاده می‌کنند. و باید حربه های دشمنان در جامعه تبیین شده. و تذکرات و هشدارهای لازم به مخاطبان داده شود.

تحکیم خانواده

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اهمیت بحث از تحکیم خانواده، پرداختن به مسائل خانواده در ایام فاطمیه از سوی سخنرانان و تریبون دارها را امری لازم و ضروری دانست.

وی در ادامه افزود: باید از سیره معصومان علیهم السلام در توجه به خانواده، توجه به همسر و توجه به تربیت فرزندان الگوبرداری شده و سیره و روش های تربیتی ائمه معصومان علیهم السلام به مردم جامعه تبیین و تشریح شود.

انس با قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به ضرورت مأنوس شدن افراد جامعه با قرآن کریم و توجه و التزام به خواندن و عمل کردن به این کتاب آسمانی. پرداختن به اهمیت و فواید مأنوس بودن با قرآن کریم از سوی سخنران در ایام فاطمیه را. لازم و توجه به خواندن و عمل کردن به قرآن کریم را یکی از نشانه های مؤمنان عنوان کرد.

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *