سه ساله های حسینی بندر آستارا در سوگ شهادت حضرت رقیه (س) عزادار شدند

خانه / استان ها / سه ساله های حسینی بندر آستارا در سوگ شهادت حضرت رقیه (س) عزادار شدند

همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) طفل سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) همایش سه ساله های حسینی در مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

IMG11020624

در این مراسم معنوی دختران خردسال با بستن سربندهایی مزین به نام مبارک حضرت رقیه(سلام الله علیها) به همراه مادران خود در سوگ شهادت طفل سه ساله امام حسین (علیه السلام) به عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام محمود رضا قربانی، از مدرسان حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا در این همایش با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها)، گفت: حضرت رقیه(سلام الله علیها) با وجود سن کم خود در نزد پروردگار متعال مقامی والا دارد چون به خاطر دین اسلام به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) به خاطر پاسداری از ارزش های اسلامی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان خود و یاران و فرزندانش را تقدیم اسلام کرد، افزود: شرکت در اینگونه مجالس اگر در جهت رشد و تعالی دین اسلام نباشد فایده و اثری ندارد.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: با الگوگیری از سبک زندگی ائمه اطهار(علیه السلام) فرزندان خود را اسلامی پرورش داده تا آنان از هرگونه گزند و آسیب اجتماعی به دور بمانند.

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه یک پیرو و عاشق امام حسین(علیه السلام) باید همواره به اصول و موازین اسلامی پایبند باشد، اظهار کرد: بقای دین اسلام در گروی پیروی از مسلک اهل بیت(علیه السلام) و حضرت سید الشهدا(علیه السلام) می باشد.

حجت الاسلام قربانی گفت: اگر در زندگی خود به موازین اسلامی پایبند باشیم و سبک زندگی اهل بیت(علیه السلام) را الگوی خود قرار دهیم به سعادت دنیوی و اخروی می رسیم.

گفتنی است، مداحی کربلایی مهدی شفیعی در سوگ شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) پایان بخش این آیین معنوی بود.

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *