شب سوم شهادت امام حسین (ع)وشهدای کربلا در شهرستان بویین میاندشت هیات رزمندگان اسلام برگزار کرد

خانه / استان ها / شب سوم شهادت امام حسین (ع)وشهدای کربلا در شهرستان بویین میاندشت هیات رزمندگان اسلام برگزار کرد

از منظر اسلام، يكي از مهمترين وظايف بانوان، پاسداري در حفظ حريم حجاب و عفّت است. در قرآن مجيد، در چند آيه38 به ضرورت حجاب براي زنان تصريح گرديده و در چهارده آيه،39 درباره عفّت و پاكدامني هشدار داده شده و در احاديث فراوان نيز هشدارهاي مؤكّد در اين زمينه داده است.عقيله بني هاشم در حجاب و عفّت، مانند مادرش فاطمه زهرا(عليها السلام) بود و به اين مهم بسيار اهميت ميداد. تا پيش از عاشورا و ماجراي اسارت، نامحرمي حضرت زينب(عليها السلام) را نديده بود; چنانكه در تاريخ آمده است….

مراسم سوگواری وروضه خوانی شب سوم شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)وشهدای کربلابا حضور رزمندگان دفاع مقدس پیشکسوتان جهادوشهادت،بسیجیان،خانواده معظم شهدا عموم مردم در حسینیه بزرگ امام خمینی (ره) مصلی نماز جمعه شهرستان بویین میاندش به همت هیات رزمندگان اسلام برگزار شدکه سخنران مراسم حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا گشول استاد حوزه علمیه از اساتید برجسته با بیانات خود IMG_0452در راستای عاشورا واسارت خاندان اهلبیت(علیه السلام)فرمودند: نهضت خونين و جاودانه كربلا از مهمترين حوادث تاريخ اسلام به شمار ميرود. ابعاد انقلاب حسيني، از زواياي گوناگون قابل بررسي است. اين نهضت حق را از باطل جدا نموده و از يكسو، تأثيري ژرف بر بيداري مسلمانان گذارد و از سوي ديگر، تبليغات سوء چندين ساله امويان را نقش بر آب ساخت.در طول تاريخ، انقلابهاي فراواني به وقوع پيوسته و افراد بسياري از خودگذشتگي و فداكاري كردهاند; اما با گذشت زمان، از يادها فاصله گرفتهاند. ولي نهضت عاشورا با مرور زمان، پيوسته در دلهاي مسلمانان، ماندگار شده است.

وی تصریح کردند:در پي واقعه دردناك كربلا، حضرت زينب(عليها السلام) مسئوليت سنگين را عهده دار گرديد; زيرا امام حسين(عليه السلام)پديدآورنده نهضت بود، ولي ادامه دهنده آن خواهرش حضرت زينب(عليها السلام)بود. اندوههاي دلخراش آن بانوي بزرگ مانعي بر سر راه ايشان براي رويارويي با دشواريها و ايفاي رسالت بزرگش ايجاد نكرد.نهضت عاشورا با شهادت امام(عليه السلام) به فرجام و هدف پاياني نرسيد، بلكه هدايت و رهبري آن به دست با كفايت دختر علي(عليه السلام) بود. حضرت زينب(عليها السلام) از جانب برادر اين وظيفه را يافته و امام(عليه السلام) طي وصاياي خود مسائل را به ايشان فرموده بود.عصر عاشورا هنگامي كه بانو زينب(عليها السلام) مشاهده كرد امام حسين(عليه السلام) روي زمين افتاده و دشمنان جنايتكار اطراف پيكر مطهّر وي را با هدف كشتن ايشان گرفتهاند، از خيمه بيرون آمد و پسر سعد را به عنوان سرزنش فرمودند:«يابن سَعد! اَيُقتَلُ اَبُو عبداللّه وَ انتَ تَنظُرُ اِلَيهِ؟»

 

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *