شب قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است

خانه / استان ها / شب قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است

مراسم احیای اولین شب قدر با حضور پر شور آحاد مردم مومن، روزه دار و بسیجی در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

قدر7

مراسم احیای اولین شب قدر با حضور پر شور آحاد مردم مومن، روزه دار و بسیجی در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به نزول قرآن در شب قدر اشاره کرد وگفت: طبق روایات، قرآن کریم در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم نازل شده است.

آیت الله محمدرضا آشتیانی به حدیثی از نبی گرامی اسلام پیرامون بخشش گناهان اشاره کرد و افزود:کسی که شب قدر را احیا بدارد ، مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، گناهانش آمرزیده می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فضایل شب قدر اشاره کرد و گفت:عمل صالح در شب قدر از قبیل “نماز، زکات و سایر کارهای نیک”، بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.

آیت الله آشتیانی ادامه داد: شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی دل از گناه و معصیت است، این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مظلومیت مسلمانان در جهان اشاره کرد و گفت: این روزها دنیا شاهداست که رژیم جعلی واشغالگر اسرائیل خانه های مسلمانان روزه دار را با حمایت شیطان بزرگ ویران می کند و مسلمانان بی گناه بویژه زنان و کودکان را مظلومانه به شهادت می رسانند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در جهان دم از حقوق بشر می زنند، امروز چشم ، گوش و زبان خود را بسته و هیچگونه حمایتی را مظلومیت مردم مسلمانان بویژه کودکان و زنان نمی کنند.

آیت الله آشتیانی به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: بصیرت آحاد مردم ،پیروی از ولایت فقیه و حمایت از تولید داخلی توطئه های دشمن را خنثی می کند.

در ادامه این مراسم آیین بر سرگذاشتن قرآن مجید و توسل به این کتاب آسمانی و ائمه اطهارعلیهم السلام اجرا شد و حاضران به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.

در آغار آین مراسم باشکوه تلاوت قرآن مجید، قرائت دعای توسل و جوشن کبیربرگزارشد

مراسم احیای 21- 23و 27ماه مبارک رمضان نیز ازساعت 22:30 در مسجدجامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی که از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شده تا آخرین شب این ماه مبارک هرشب از ساعت 22:30 الی :22:30 در مسجدجامع شهرکرد با سخنرانی و قرائت ادعیه توسط حجت الاسلام دکترشاهرودی برگزار خواهدشد.

شایان ذکراست مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی در دهه اول و دوم ماه مبارک رمضان توسط حجج اسلام سیدرضا عبدالله زاده و روح الله ملکی برگزارشد.

انتهای خبر/

Views: 61

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *