انتخاباتانتخابات

شرکت مداحان استان چهارمحال وبختیاری در کارگاه آموزشی+تصویر

خانه / استان ها / شرکت مداحان استان چهارمحال وبختیاری در کارگاه آموزشی+تصویر

کارگاه آموزش مداحی به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛این گارگاه با حضور اساتید مجرب حجت الاسلام و المسلمین حاج میثم علی پناه، مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام حاج حسین سازور و حاج محمد فراهانی برگزارشد.

استاد محمد فراهانی به نکاتی پیرامون  شیوه استفاده از داستان برای روضه خوانی اشاره کرد و گفت: باید از داستانها برداشت اخلاقی شود.

وی ادامه داد:منصب مداحی همانند رسالت انبیاء مهم است و کار مداحی نیز رسالتی است که می بایست مداحان و ذاکران خاندان نبوت رسالت خود را به نحو احسن انجام هند.

استاد فراهانی در بخش دوم خاطرنشان کرد: حضرت نوح علیه السلام حدود 350 سال قوم خود را دعوت به یکتاپرستی کرد که مورد آزار و اذیت شدید و بی احترامی قرار می گرفت و خداوند نیز به همین خاطر به حضرت نوح اجازه نفرین قومش را داد و حضرت نوح نیز شروع به ساختن کشتی کرد، ساخت کشتی حدود 100 سال به طول انجامید.

وی ادامه داد:حضرت نوح (ع) 950 سال مورد اذیت و آزار قرار گرفت ، خون دل خورد صبر کرد تا قوم خود نجات پیدا کنند و در آخر نیز به دلیل عدم هدایت قوم خود را نفرین نمود.

حضرت نوح و نفرین قوم:

استاد فراهانی به حضرت نوح علیه السلام و نفرین قومش اشاره کردو گفت: حضرت نوح آخر کار قوم خود را نفرین کرد ولی وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با وجود همه ناملایمات، آزار و اذیتها، جسارتها، بی حرمتی ها نه تنها قوم خود را نفرین نکرد بلکه تا آخرین لحظات عمر شریفشان در پی هدایت و دستگیری مردم بودند تا جایی که در آخرین لحظه قاتل خود را که بر روی سینه حضرت قرار داشت موعظه کرد و در پی هدایت او بود.

حضرت نوح و سوار شدن بر کشتی رحمت و نجات مردم:

وی ادامه داد:حضرت نوح علیه السلام پس از نفرین قومش هدایت یافتگان را بر کشتی نجات سوار کرد پس از حدود شش ماه سرگردانی کشتی به سرزمین کربلا  رسید و کشتی و افراد آن آرام گرفتند و پس از اینکه حضرت جبرئیل، ماجرای امام حسین علیه السلام و نحوه شهادت ایشان را توضیح داد حضرت نوح گریه کرد .

استاد ادامه داد:حضرت حر علیه السلام از یاران امام حسین علیه السلام که جلوی سپاه حضرت ایستاده و باعث ترس و زحمت برای اهلبیت ابی عبدالله گردید در آخرین لحظات با نگاه رحمت آقا مواجه شد و بر کشتی نجات و رحمت امام حسین علیه السلام سوار شد.

حجت الاسلام حاج میثم علی پناه در ادامه به ضرورت امام شناسی و مهدی علیه السلام شناسی اشاره کردند و به برکات زمان ظهور حضرت اشاره کردند و خاطرنشان کردند در زمان ظهور آسمان درهای رحمتش را می گشاید و زمین نیز تمام نعمت ها و سرسبزی های خود را نمایان می کند.

وی ادامه دادند ما باید در عمل پیرو امام زمان باشیم مراسم گرفتن،عزاداری، شادی خوب است ولی مهمتر از آن ارتقاء سطح معرفتمان نسبت به امام زمان (عج) می باشد.

اصول امام شناسی :

حجت الاسلام علی پناه – ولایتمداری و عاشق  اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام بودن(بدیهی ترین عنصر کسب معرفت عاشق شدن است)  را از اصول امام شناسی دانست.

وی در ادامه به اصحاب امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت:وفاداری و ولایتمداری اصحاب ایشان به عنوان نمونه های ارزنده ای از عشق به ولایت است.

حجت الاسلام علی پناه خاطرنشان کرد کربلا مجموعه کاملی از عبادات است و به اهمیت نماز اشاره کردند و ادامه داد:هر عمل معنوی که ما انجام می دهیم باید به کربلا متصل باشد، یعنی باید با معیار کربلا سنجیده شود.

در پایان برادر سازور از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام به نوکری اهل بیت اشاره کرد و توجه به شهرت پول،پاکت و … را از آفتهای مداحی برشمردند و به لزوم دوری از این آفتها و آسیبهای مداحی تاکید کرد. در ادامه این مداح اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام با مداحی و روضه خوانی شرکت کنندگان را به فیض رساند.

قبل از برنامه تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در جلسه مجمع الذاکرین شرکت کرده و به ارائه مداحی پرداختند.

در پایان برنامه  های این روز نیز از نکات اخلاقی کتاب سلسله کتب مداحی جلد 1 از شرکت کنندگان و مداحان آزمون کتبی گرفته شد و این آزمون همزمان در تهران و بعضی استانهای دیگر برگزار شد.

گزارش تصویری: 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *