انتخاباتانتخابات

شرکت مداحان بسیجی استان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی

خانه / استان ها / شرکت مداحان بسیجی استان چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی

همزمان با سراسر کشور مداحان بسیجی استان چهارمحال وبختیاری در کارگاه آموزشی که در سطح استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد شرکت کردند.

SAM_2356

همزمان با سراسر کشور مداحان بسیجی استان چهارمحال وبختیاری در کارگاه آموزشی که در سطح استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛این کارگاه آموزشی با موضوع آداب دعا خوانی بود که به بحث و گفتگو گذاشته شد.

در این گارگاه ابتدا استاد محمد فراهانی  به ضرورت خودسازی مداحان و نوکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  اشاره کرده و به یکی از مصادیق گناه موضوع “غیبت “پرداخت.

وی در ادامه افزود: برای گوینده غیبت 4 آثار ذکر کردند که می تواند اثرات منفی و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد از جمله: عامل اشاعه گناه می شود – برای غیبت کننده عذابی دردناک خواهد بود – غیبت کننده حرف و کلامش اثر نمی گذارد و چهارم باعث رسوایی می شود.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور به بحث تخصصی برای اداره جلسه روضه پرداخت و گفت: ابتدای جلسه باید با سلام خدمت ائمه اطهار علیهم السلام و یا آن معصومی که روضه به نام ایشان منعقد شده شروع شود و سپس اشعاری متناسب با آن روضه از جمله: امام زمان یا امام حسین علیهم السلام یا مناسبت مربوطه قرائت شود.

وی ادامه داد:درمرحله بعد مقدمه چینی برای ورود به روضه می باشد و پس از روضه و مرحله بعدی سینه زنی و مناجات پایانی جلسه خوانده شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام پروانه با اشاره به رسالت ذاکرین گفت:هدف اصلی از وارد شدن به عرصه مداحی باید نوکری اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام باشد.

مسئول امور ساماندهی و کددهی به مداحان و ذاکران کشور ادامه داد : در روز قیامت از کیفیت عمل انسانها سئوال می شود .

حجت الاسلام پروانه خاطرنشان کرد:از ویژگی های مهم مداحان اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام موقعیت شناسی و به موقع عمل کردن است.

بیان داستان از قرائت دعای عرفه و مداحی در مکه و مدینه توسط ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام حاج محمدرضا غلامرضازاده از دیگر برنامه های این برنامه بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *