انتخاباتانتخابات

شهدا به مدارک دانشگاهی نیازی نداشتند

خانه / استان ها / شهدا به مدارک دانشگاهی نیازی نداشتند

اولین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه شهرکرد همزمان با روز دانشجو با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نادم و روایت گری نورالدين‌عافي، راوي كتاب “نورالدين پسر ايران” در تالار شهید آوینی این دانشگاه برگزار شد.

یادواره شهدای دانشگاه

اولین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه شهرکرد همزمان با روز دانشجو با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نادم و روایت گری نورالدين‌عافي، راوي كتاب “نورالدين پسر ايران” در تالار شهید آوینی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت‌الاسلام ‌و المسلمين نادم در اين مراسم معنوی، انقلاب اسلامي را احياگر دين مبين اسلام دانست و افزود: شهدا ثابت كردند براي مبارزه نياز به داشتن جثه‌ي قوي، سن و تجهيزات پيشرفته نيست چرا كه قدرت ايمان برنده‌ترين سلاح در مبارزه با باطل است و ما تا ابد مديون خون شهدا هستيم.

وی، ضمن اشاره به سفر همه ساله‌ي دانشجويان به مناطق عملياتي سال‌هاي دفاع مقدس و شگفت زدگی رسانه های خارجی از اين سفرها تصريح كرد: ايمان به خدا نيروي محركه‌ي دانشجويان براي حقيقت‌طلبي است و تا زماني كه اين نيرو در وجود آنها نهادينه باشد هر جا باشند خدا را ناظر و حافظ خود مي‌دانند و معتقد هستند كه تنها خداوند قادر است در هر زمان درهاي بسته‌ي زمين و زمان را به روي آنها بگشايد.

حجت‌الاسلام نادم در پايان سخنان خود بر ضرورت تقویت ايمان و تقوا و دوري از محرمات تأكيد كرد و خاطر نشان ساخت: لقمه‌ي حرام قادر به ايجاد انحراف و ايجاد تمامي رذايل اخلاقي است.

نورالدين عافي، جانباز 70 درصد جنگ تحميلي و راوي كتاب نورالدين پسر ايران نیز در اولين يادواره‌ي شهداي دانشجوي دانشگاه شهركرد، ضمن تشكر از متوليان برگزاري يادواره‌ي شهداي دانشجوي دانشگاه شهركرد و كنگره‌ي ملي شهداي دانشجو، برگزاري اين كنگره را فرصتي مغتنم براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و زنده‌ نگه داشتن ياد و خاطره‌ي شهيدان دانست.

وی، در ادامه به بيان دو خاطره از دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: جنگ تحميلي عراق به ايران، مظلومانه‌ترين جنگ در دنيا بود چراكه نيروهاي عراقي با حداكثر سلاح و تجهيزات و به پشتوانگي ابر قدرت‌هاي جهان به جنگ با ملت ايران برخواستند و در اين ميان مغلوب قدرت ايمان رزمندگان ما شدند و رمز موفقیت ايران اسلامي ازجان‌گذشتگي  شهدا بودند و اين رمز در لابه‌لای کتاب‌ها و نظریه‌های علمی و نظامي دنيا نمي‌گنجد. ایران اسلامي در طی این دوران به همگان اثبات کرد که بندگی و توکل به خدا رمز موفقیت اين كشور است.

راوي کتاب نورالدین پسر ایران، اظهار داشت: شهدا به مدارک دانشگاهی نیازی نداشتند و آنها در دانشگاه عظیم مردانگی و شجاعت در بارگاه حق تعالی مدرک گرفته‌اند. شهدا با خلوص نیت در میدان نبرد حاضر شدند در حالی که ما اکنون در چاله‌های غفلت اسیر شدیم و به شدت نیازمند شفاعت شهدا هستیم.

عافي در پايان سخنان خود با تاکید بر حضور خودجوش جوانان به ویژه دانشجویان در کاروان‌های راهیان نور افزود:  يادواره‌هاي شهدا اکنون به یک آوردگاه بزرگ فرهنگی اجتماعی تبدیل شده به گونه‌ای که مردم، به‌ویژه جوانان و نوجوانان با حضور در این برنامه‌ها به عنوان خاکریزهای خط مقدم جبهه‌ي فرهنگی و نبرد با دشمن، تجدید قوا می‌کنند.

گفتني است: اولین يادواره‌ي شهداي دانشجوی دانشگاه شهركرد در راستای برنامه های كنگره‌ي ملي شهداي دانشجوی كشور  با حضور دكتر شامحمدي، سرپرست دانشگاه شهركرد، مرادي معاون سياسي امنيتي استاندار، قنبري رئيس دانشگاه فرهنگيان، حجت‌الاسلام والمسلين محمدباقر نادم، نورالدين عافي جانباز 70 درصد جنگ تحميلي و راوي كتاب نوالدين پسر ايران، و جمعي كثيري از دانشگاهيان دانشگاه شهركرد همچنين تعدادی از خانواده ها‌ي دانشجويان شهيد، در سالن شهيد آويني اين دانشگاه برگزار شد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *