شهدا مصداق بارز پاکی و خدایی زندگی کردن هستند

خانه / استان ها / شهدا مصداق بارز پاکی و خدایی زندگی کردن هستند

امام جمعه شهرکرد، در دیدار با خانواده شهید نیکپور، از شهدای ۱۶ساله دفاع مقدس، به ویژگی های بازر شهدا اشاره کرد و شهادت در راه الهی را نشانه بزرگی و عظمت شهدا عنوان کرد.

شهید2

امام جمعه شهرکرد، در دیدار با خانواده شهید نیکپور، از شهدای ۱۶ساله دفاع مقدس، به ویژگی های بازر شهدا اشاره کرد و شهادت در راه الهی را نشانه بزرگی و عظمت شهدا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گلپایگانی، با حضور در منزل شهید مهرداد نیکپور، شهید ۱۶ ساله دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، در فضایی معنوی با خانواده‌ این شهید والامقام دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛ با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهید نیکپور، از صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان تجلیل کرد.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به سن کم این شهید، نائل آمدن به فیض شهادت را نشانه بزرگی و عظمت این شهید والامقام دانست و گفت: شهادت در راه الهی نشانه بزرگی و عظمت شهداست؛ چرا که این چنین مقام و جایگاهی تنها لایق انسان‌های بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، سرمایه جوانی را آلوده نشدن و پاک زندگی کردن دانست و از شهدا به عنوان مصادیق بارز و الگوهای نمونه در پاکی و خدایی زندگی کردن یادکرد.

وی، با بیان اینکه شهدا رفتند تا یاد و نام خدا در جامعه زنده و جاوید بماند تصریح کرد: شهدا گرانبهاترین سرمایه یعنی جان خود را برای زنده نگه‌داشتن یاد خدا و پاک نگه‌داشتن و سالم سازی جامعه از آلودگی‌ها فدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، ارتباط مستمر و تقرب به درگاه الهی، عشق و ارادات ویژه شهدا به اهل بیت عصمت و طهارت و اخلاص و صفای دل و جان را رمز ماندگاری و سعادت شهدا در دنیا و آخرت دانست.

امام جمعه شهرکرد، با تاکید بر اینکه مسئولان و آحاد مختلف مردم باید قدر و جایگاه شهدا را بدانند و از آنان درس بگیرند تصریح کرد: مسئولان باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و در مسیر شهدا محکم و استوار بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اهتمام ویژه شهید نیکپور در اقامه نماز اول وقت، تصریح کرد: هدف اصلی خلقت انسان اقامه نماز و اجرای احکام الهی بوده است و شهدا نیز برای زنده نگه‌داشتن این فریضه واجب  و احکام الهی جان و هستی خودشان را فدا کردند.

وی، شهادت در راه خدا را مصداق بارز آیه ۱۰۰ سوره نساء که می فرماید:”‌آن کس که در راه خدا مهاجرت کند در روی زمين برخورداري های بسيار و گشايش ها خواهد يافت و هر کس که از خانه خويش بيرون آيد تا به سوی خدا و رسولش مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دريابد، مزدش بر عهده خداست. و خدا آمرزنده و مهربان است”، دانست و گفت: شهدا در راه خدا و برای خدا حرکت کردند و مزد این بندگی و اطلاعت پذیری که همان شهادت در درگاه الهی بود را نصیب خود کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه شهدا به وظیفه خود به خوبی عمل کردند، افزود: شهدا در تشخیص هدف‌ها و مسیر رسیدن به این هدف‌ها که همان زنده نگه داشتن اسلام و ارزش‌ها بود اشتباه نکردند ما نیز باید با الگوگیری از شهدا به وظایف دینی و اسلامی خود عمل کنیم.

وی، جنگ تحمیلی را یک آزمون بزرگ برای ملت ایران دانست و شهدا و خانواده معظم آنان را برنده و سعادتمند اصلی در این آزمون بزرگ معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با بیان اینکه امتحانات و آزمایش‌های فراوانی پیش روی این نظام است ، از فتنه ۸۸ و ۷۸ به عنوان دو آزمون بزرگ دیگر در طول نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: فتنه‌ها و توطئه چینی‌های دشمنان علیه انقلاب در کمین و پیش‌روی ما هستند که باید به شدت مراقب بود که از این امتحان‌ها و آزمون‌های بزرگ با آبرومندی و سربلندی خارج شویم.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *