شیعه هراسی از راهبردهای استکبار جهانی است

خانه / استان ها / شیعه هراسی از راهبردهای استکبار جهانی است

بسیج دکتر2

دکتر بسیج گفت: شیعه هراسی از راهبردهای استکبار جهانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج، با تبریک میلاد بابرکت امام حسن مجتبی علیه السلام به اهم اقدامات دشمنان در راستای شیعه هراسی اشاره کرد و راهبردهای استکبار جهانی در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را برشمرد.

رئیس بسیج اساتید استان،‌گفت: جنگ سخت در دهه اول انقلاب و مباحث؛ تجزیه طلبی قومی، تروریسم گسترده، کودتا، حمله به طبس و جنگ تحمیلی، از جمله راهبردهای این دهه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

وی، افزود: رویکرد نرم فرهنگی، نرم سیاسی و نرم اقتصادی نیز از دیگر راهبردهای استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی در دهه های دوم، سوم و چهارم به شمار می روند.

دکتر بسیج، اهداف آمریکا در پس پرده طرح خاورمیانه بزرگ را نیز تشریح کرد و گفت: منابع انرژی و تأمین امنیت آن، تروریسم و نابودی آن، امنیت رژیم صهیونیستی از مؤلفه های مهم در پس پرده طرح خاورمیانه بزرگ می باشند.

مسئول بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری ، محورهای طرح خاورمیانه جدید، را بیان کرد و افزود: در پیش نویس این طرح، کشورهای عربی، ایران و ترکیه،‌محدوده ای است که آمریکایی ها برای اجرای آن در نظر گرفته اند.

وی، رویکردها و گزینه های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران را بر اساس الگوها و محتوای آنها و چگونگی اجرا و معرفی مجریان تشریح کرد و بیان داشت: بر اساس آخرین آمارها، 1200 مرکز تصمیم ساز در آمریکا وجود دارد. این مراکز شامل مجموعه ای از متخصصان دانشگاهی و سیاستمداران بعنوان قوه ی چهارم می باشند.

دکتر بسیج، ریشه تهدید ایران را در چند نظریه بیان کرد و گفت: نظریه اول این است که ریشه تهدید در ذات و ماهیت انقلاب اسلامی است و نظریه دوم، ریشه تهدید را در رفتار جمهوری اسلامی می داند.

وی، افزود: نظریه سوم مربوط به نخبگان و مسئولان طراز اول جمهوری اسلامی است و در نظریه چهارم، بخشی از حاکمیت و نهادهای اداری و سیاسی را مطرح می کند.

این مقام مسئول، تعامل گرایی، تقابل گرایی، بازدارندگی و فروپاشی از درون(جنگ نرم) را از گزینه ها و رویکردهای اصلی در مورد جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در رویکرد اول، ترکیبی از مصالحه و معامله مطرح می شود.

دکتر بسیج، ادامه داد: در رویکرد دیپلماتیک، با هدف ترغیب ایران به همکاری با غرب، معتقد هستند که مداخله آمریکا با هدف براندازی،‌دولت ایران را کاملاً تقویت می کند.

وی، تصریح کرد: در این نظریه، دولت ایران همه ابزارهای قدرت را در اختیار دارد؛ بنابراین آمریکا باید با دولت ایران گفتگو کند و معتقد هستند که گفتگو به نفع آمریکاست.

استاد دانشگاه، در تشریح رویکرد تعامل گرایی، گفت: آمریکا با شوروی در تضاد ایدئولوژیک بود؛ اما روابط دیپلماتیک خود را قطع نکرد و در مورد ایران نیز موقعیت ژئو استراتژیک ایران، همکاری دو طرف در صلح خاورمیانه و کنترل برنامه هسته ای ایران مطرح است.

دکتر بسیج، رویکرد دیگر را جنگ نیابتی و بمباران استراتژیک در راهبرد تقابل گرایی عنوان کرد.

انتهای خبر/

Views: 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *