ضرورت ساخت نمازخانه های بین راهی در پلیس راه های استان

خانه / استان ها / ضرورت ساخت نمازخانه های بین راهی در پلیس راه های استان

نکونام3

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با تأکید بر ضرورت ساخت نماز خانه های بین راهی در پلیس راه‌های استان، اذان گفتن به صورت زنده را همانند مسئله نماز جزء مسائل کلیدی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در آخرین جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان در سال جاری، خدمت به نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی را توفیقی الهی بیان کرد و گفت: بکوشیم و عزم راسخ خود را به کار بگیریم تا از فرصت به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته امام جمعه شهرکرد نماز امری کلیدی و ریشه ای در اسلام است، بنابراین کار و تلاش کردن در راستای فرهنگ نماز خوانی در جامعه نیز دارای جایگاهی بسیار بالا است که باید قدر آن را دانست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به برگزاری مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در استان ، تصریح کرد: این مسابقه اقدامی بسیار ارزشمند در جهت توسعه فرهنگ نمازخوانی است؛ بنابراین همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی مرکز و استان وارد میدان شوند و متولیان امر را در جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقه یاری نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن گلایه از مشارکت کم رنگ مسئولان و متولیان کشوری در امر برگزاری و تبلیغات چهارمین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز، افزود: درخواست همکاری و کمک گرفتن از مرکز و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اجرای این مسابقه یک امر حساب شده بود، زیرا ما به دنبال آن بودیم با کمک و همراهی مرکز جنبه ملی و کشوری این حرکت بسیار ارزشمند به شکل مطلوب نمایان شود اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: تا زمانی که تبلیغات سراسری به شکل مطلوب صورت نگیرد مشارکت همگانی برای حضور در این مسابقه جلب نخواهد شد؛ بنابراین باید تمام ظرفیت‌های اطلاع رسانی و تبلیغات ملی برای اطلاع زسانی صحیح مسابقه بکارگرقته شود.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری ثبت‌نام بیش از پنج هزار وبلاگ در این مسابقه ، چسم انداز و هدف گذاری‌ها برای مسابقه وبلاگ نویسی نماز را بسیار بالا دانست و گفت: به یقین ما به این تعداد شرکت کننده در این دوره از مسابقه قانع نیستیم و افق چشم‌انداز ما در این راستا بسیار بالا و عمیق است که تحقق این اهداف نیز در گرو تبلیغات گسترده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه ساخت نماز خانه های بین راهی در پلیس راه‌های استان را یکی از ضرورت‌ها و نیازهای اساسی دانست و در همین راستا به نبود نمازخانه در پلیس راه شهرکرد اصفهان اشاره کرد و افزود: ساخت نماز خانه در پلیس راه شهرکرد به اصفهان یکی از ضرورت‌های اساسی است که ضرورتش در تمام پلیس راه‌های استان احساس می‌شود و انتظار می‌رود مسئولان موانع پیش روی این مسئله را مرتفع و نسبت به احداث هرچه سریع‌تر این نمازخانه اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری همایش منادیان نور در سال آینده در استان، افزود: ترویج فرهنگ اذان‌گویی در استان یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش است؛ چرا که نباید اجازه داده شود این فرهنگ با ارزش به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ اذان گویی در مساجد استان کم‌رنگ است تصریح کرد: اذان گفتن به صورت زنده همانند مسئله نماز جزء مسائل کلیدی است و در احادیث و روایات دینی ما نیز جایگاه و ارزش بسیار والایی برای موذن قائل شده است برهمین اساس باید فرهنگ اذان گویی به صورت زنده در مساجد ما زنده و پویا باشد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *