ضرورت عبرت گرفتن از فتنه ها

خانه / استان ها / ضرورت عبرت گرفتن از فتنه ها

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: اگر از عاشورا عبرت نگیریم دچار عاشورایی دیگر می شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در ششمین سالروز حماسه 9 دی، همایش بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با سخنرانی سردار یدالله جوانی، مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار و مردم ولایتمدار شهر شلمزار، بار دیگر با آرمانهای امام و انقلاب و رهبری تجدید میثاق کردند.

پیش از سخنان سردار جوانی، حجت الاسلام رضا بازیار امام جمعه شلمزار ضمن عرض خیر مقدم به ایشان، سردار جوانی را عمار امام خامنه ای دانست و گفت: تنها کسانی به عظمت 9دی پی می برند که آن را هدیه الهی بدانند.

مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه در ابتدای سخنان خویش به اهمیت 9دی پرداخت و گفت: دو دلیل برای واکاوی 9دی وجود دارد؛ اولین دلیل این است که به ماهیت فتنه 88 پی ببریم.

وی، ماهیت فتنه88 را از نوع آمریکایی صهیونیستی دانست و افزود: دومین دلیل پرداختن به 9دی به خاطر بزرگی و گستردگی فتنه 88 است و اگر بخواهیم در آینده با چنین فتنه ای روبرو نشویم باید از این فتنه درس بگیریم و زمینه سازان و طراحان داخلی و خارجی این فتنه را به خوبی بشناسیم.

سردار جوانی، خلق حماسه 9دی را مرهون بصیرت و آگاهی یافتن مردم از اصل فتنه دانست و ادامه داد: در این شرایط غفلت جایز نیست؛ چرا که اگر لحظه ای غفلت شود همانند راننده ای می ماند که اگر در جاده در حال رانندگی غفلت کند به دره سقوط خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به گفته ی امام علی(علیه السلام)، انسان بابصیرت سه ویزگی دارد؛ اولاً هر چیزی که می شنود در مورد آن فکر می کند، دوماً هر چیزی که می بیند در مورد آن فکر می کند،سوماً از تاریخ عبرت می گیرد.

مشاور نماینده ولی فقیه درسپاه، تصریح کرد: مردم از حادثه فتنه78(کوی دانشگاه)عبرت نگرفتند و همین باعث به وجود آمدن فتنه 88شد.

وی، تأکید کرد: اگر امروز ما نیز از فتنه 88 عبرت نگیریم مجدداً در آینده دچار فتنه می شویم و حضرت آقا در این خصوص فرمودند که اگر از عاشورا عبرت نگیریم دچار عاشورایی دیگر می شویم.

انتهای خبر/

Visits: 137

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *