عاشورا با امربه معروف و نهی از منکر عجین شده

خانه / استان ها / عاشورا با امربه معروف و نهی از منکر عجین شده

عاشورا

معاون تشکل های مردمی ستاد امربه معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در جمع مردم و مسئولین شهرستان کوهرنگ ، گفت:‌ نهضت امام حسین علیه السلام با امربه معروف و نهی از منکر عجین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، معاون تشکل های مردمی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را ناشی از حقیقت تفکر شیعی قیام عاشورا و نهضت خونین حسینی دانست و افزود: نهضت امام حسین علیه السلام با دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر به گونه ای عجین شده که هر کدام دیگری را در ذهن ها تداعی می کند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، ادامه داد: ‌در نهضت امام حسین علیه السلام عوامل متعددی دخالت داشته اند که مهم ترین آنها اقامه دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر است. یعنی اگر مردم کوفه امام حسین علیه السلام را دعوت نمی کردند، و یا یزدی بر بیعت امام با خودش اصرار نمی کرد، باز هم امام حسین علیه السلام نهضت خود را و قیام خود را دنبال می کرد.

معاون تشکلهای مردمی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان،تصریح کرد: حضرت امام حسین علیه السلام در فرمایشی مهم تأکید می فرمایند که برای اجرا و احیای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرده اند. “انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی، ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر و أسیر بسحره جدی و ابی علی ابن ابیطالب”. وی، آثار انقلاب بزرگ امام حسین علیه السلام را جهانی و الگویی برای تمام حرکت های حق طلبانه در تمام تاریخ و برای تمام نسل ها برشمرد و به تأسی از آیات کلام الله مجید، برترین امتها را آمران به معروف و ناهیان از منکر برشمرد.

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به مسئولیت آحاد مردم در عمل به فریضتین، جایگاه و اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را بر اساس روایات تشریح کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: بر اساس روایت حضرت علی علیه السلام ، همه کارهای خوب و نیک و جهاد در راه خدا در مقایسه با امربه معروف و نهی از منکر، مانند قطره ای در برابر دریا است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، با اشاره به آثار و برکات عمل به فریضتین در جامعه گفت: آرامش و امنیت اجتماعی، ‌عزتمندی، شکوفایی امور، همچنین ورود به بهشت الهی از آثار عمل به این واجب شرعی در جامعه است.

حجت الاسلام سرافراز، پیامدها و آثار ترک فریضتین را نیز برشمرد و افزود: زوال برکات، سلطه و تسلط نااهلان و نداشتن دادرس، عدم قبولی دعاها،‌ دشمنی با خدا، روا شمردن گناه در جامعه و مصداق مرده در میان زندگان بودن از پیامدهای ترک امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه می باشد. معاون تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل عمل به این دو فریضه مهم دینی اشاره کرد و گفت: اعراض، مرحله اول است که در این مرحله باید شخص آمر یا ناهی، با رفتار خود فرد خطاکار را متوجه اشتباه خود کند،‌مثلا چهره در هم بکشد، رو برگرداند، یا به طوری که شخص متوجه شود به خاطر انجام کار حرام یا ترک واجب با او این طور رفتاری شده است.

Views: 162

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *