عاشورا بزرگ ترین مصیبت تاریخ بشری است

خانه / استان ها / عاشورا بزرگ ترین مصیبت تاریخ بشری است

img_1649

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شفیعی دارابی گفت: در اسلام هیچ مصیبتی به درجه عظمت مصیبت ابی عبدالله نمی رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید حسین شفیعی دارابی، در جمع مردم ولایتمدار و سوگوار شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره)، با تسلیت عاشورای حسینی به تشریح فرازهایی از زیارت پرفیض عاشورا پرداخت.

استاد حوزه، افزود: علاوه بر اعمال مستحبه روز عاشورا، و ادای احترام به ساحت مقدس ابی عبدالله الحسین علیه السلام، بهتر است به یکدیگر عرض تسلیت بگویید و با جمله “اعظم الله اجورنا و اجورک” این داغ بزرگ را به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز تعزیت گوییم و تسلای دل دهیم و علاوه بر اینکه عزدار هستیم، حالت بکاء داشته باشیم .

وی، ادامه داد: امروز زمین و زمان و آسمانیان در سوگ شهادت امام حسین علیه السلام و مصیبت های اهلبیت در کربلای معلی، گریان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی، تصریح کرد: روایتی از امام رضا علیه السلام درباره عزاداری و حزن در روز عاشورا نقل شده، که می فرمایند:من کان یوم عاشورا، یوم مصیبته و حزنه و بکائه، یجعل الله یوم القیامه، یوم فرحه و سروره.

وی، گفت: خداوند در روز قیامت، که همه چشمها گریان و اشک ریزان، ناله هایشان به آسمان بلند است، کسانی را که برای مصیبت های امام حسین علیه السلام در دنیا گریه کرده باشند، روز شادی و سرور قرار می دهد.

استاد حوزه، افزود: زیارت عاشورا مخصوص تنها دهه اول محرم نیست؛ بلکه این زیارتنامه را باید در طول سال قرائت کرد و از جمله زیارت نامه هایی است که بزرگان ما نیز همواره توجه ویژه ای به آن داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی، در تشریح فراز دیگری از زیارت عاشورا، به چرایی عظمت مصیبت امام حسین علیه السلام در تاریخ بشریت اشاره کرد و گفت: در اسلام هیچ مصیبتی به درجه عظمت مصیبت ابی عبدالله نمی رسد.

وی، خاطرنشان کرد: از آدم ابوالبشر تا پیامبر خاتم و همه معصومین تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای مصیبتهای امام حسین علیه السلام گریه کرده اند و محزون بوده اند.

واعظ روز عاشورا در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، به مظلومیت معصومین و اهلبیت علیهم السلام اشاره کرد و با بیان اینکه قبر حضرت علی علیه السلام تا یکصد سال مخفی بود، اظهار کرد: با شهادت حضرت امام حسین علیه السلام، همه اهل کساء از دنیا رفتند و به همین جهت این داغ بسیار عظیم است.

قرائت زیارت عاشورا ، ذکر توسل به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای کربلا و روضه، مصیبت، نوحه خوانی ، سینه زنی و ضیافت صبحانه از دیگر برنامه های ماتم جانسوز شهادت سید و سالار شهیدان در روز عاشورای بود.

مراسم دهه اول محرم به همت هیأت ثارالله و رزمندگان اسلام استان از روز اول محرم آغاز و تا روز عاشورای حسینی ادامه داشت.

انتهای خبر/

بازدیدها: 106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *