عربده کشی دشمنان از روی ضعف آنهاست/ آمریکا قابل اعتماد نیست

خانه / استان ها / عربده کشی دشمنان از روی ضعف آنهاست/ آمریکا قابل اعتماد نیست

نکونام14

امام جمعه شهرکرد، ضمن غیرقابل اعتماد دانستن آمریکا، گفت: عربده کشی دشمنان از روی ضعف آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع علما، طلاب و آحاد مردم بسیجی شهرکرد به تبیین مفاهیم والای سوره برائت از مشرکان(توبه) پرداخت.

وی، افزود:‌این سوره، درس های کاربردی برای امروز ما دارد و می توانیم در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی از آیات شریفه آن استفاده کنیم.

امام جمعه شهرکرد، ادامه داد:‌سوره توبه، سوره برائت نامیده شده؛ زیرا آغاز آن با برائت از مشرکین است.

نماینده ولی فقیه در استان، افشاگری و پرده دری چهره منافقین را از دیگر مفاهیم این سوره برشمرد که با اعمال ننگین در برابر مسلمانان و اسلام ستیز می کنند.

وی، دلایل کاربردی بودن سوره توبه وعینیت آن با زمان حاضر را برشمرد و گفت: نگاه ویژه مردم به نظام جمهوری اسلامی همانند نگاه مردم به اسلام در عصر پیامبر و حجاز است و امروز هم دشمنان اسلام رو به ضعف گذاشته اند؛ ولی عربده می کشند. این عربده کشی مشرکان و دشمنان نظام از روی ضعف آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام،‌افزود: از عهد شکنی و غیر قابل اعتماد بودن مشرکین در این سوره سخن گفته شده که امروز نیز دشمنان ما عهد شکن هستند و فریادهای ظالمانه و مستبدانه دارند و قابل اعتماد نیستند و رهبر معظم انقلاب هم این سخن را گفته اند که آنها قابل اعتماد نمی باشند و مردم نیز در راهپیمایی 22 بهمن، همه با هم فریاد زدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید به آنها دلخوش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان،‌ضرورت قطع رابطه با مشرکین را از دیگر مفاهیم مورد تأکید سوره توبه عنوان کرد و گفت: شناخت منافقین داخلی از دیگر بحث های این سوره است و باید  کسانی که دل به بیگانه بسته اند، کسانی که درون نگر نیستند و می خواهند دارایی های مسلمانان را تسلیم بیگانگان کنند را بشناسیم و توطئه های آنها را خنثی کنیم.

وی، اهمیت جهاد و مقاومت را به تأسی از آیات سوره مبارکه توبه تبیین کرد و افزود: پشتوانه توحیدی از دیگر سخنان سوره توبه است که خدای علیم، حکیم و قدیرکه هیچ کس نمی تواند عاجزش کند، از شما (موحدان)،‌پشتیبانی می کند.

امام جمعه شهرکرد، هفتمین نکته از سوره توبه را ضرورت وحدت دانست و ادامه داد: با وحدت،‌همدلی و همراهی موحدان حول محور خدا، پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام و در زمان غیبت حول محور ولی فقیه، می توان به هدف رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد،‌ یکی دیگر از دغدغه های اهل تقوا را تشریح کرد و گفت: متقین باید فکر کنند که آیا باقیات و صالحات برای آن سرای خود فراهم کرده اند یا نه؟

وی،بهترین چیز برای توشه آخرت را ‌اعمال از نوع بقا و خالص دانست و ضمن توصیه به وقف اموال در زمان حیات، گفت: برخی از فرزندان ما نیازی به ارث ندارند و بهتر است تا زمانی که زنده هستیم، اموال خویش را برای امور خیر وقف کنیم.

امام جمعه شهرکرد، با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این راهپیمایی را لبیک به مقام ولایت دانست و خواستار تداوم خدمت بی منت مسئولان به مردم شد و خدمت به مجاهدان و انسان های بصیر را رسالت مسئولین دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حفظ عزت اسلام و مسلمین را به تیم مذاکره کننده کشور توصیه کرد و گفت: هرچند گاهی ادبیات ما به گونه ای بوده که دشمن سوء‌استفاده کرده، ولی باید جبران شود و دشمن بفهمد ما دست از فناوری و نوآوری و استقلال خود برنمی داریم.

وی، انقلاب اسلامی ایران را مدافع مظلومان دانست و با اشاره به بازگشایی سفارت فلسطین در جای قبلی سفارت رژیم صهیونیستی را از جمله این ویژگی انقلاب برشمرد.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به 25 بهمن،‌سالروز صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی، حمایت دولت انگلیس از این فرد را مورد نکوهش قرار داد .

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری به گوشه هایی از سفر چند روزه خود همزمان با دهه فجر به شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت و صمصامی اشاره کرد و خواستار تحقق عدالت اجتماعی مد نظر مقام معظم رهبری در دورافتاده ترین نقاط کشور و استان به ویژه این بخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، برخی مشکلات مردم این بخش از جمله؛ نداشتن برق، گاز، جاده مناسب و وضعیت نامطلوب مدارس و مشکلات فرهنگی آنان ، از مسئولین استان خواست در زمینه رفع این مشکلات گام های بلندتری بردارند.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *