انتخاباتانتخابات

عزت، بالندگی و شکوفایی کشور با وحدت، همدلی و همزبانی دولت و ملت محقق می شود

خانه / استان ها / عزت، بالندگی و شکوفایی کشور با وحدت، همدلی و همزبانی دولت و ملت محقق می شود

نکونام بازفت

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سفر هشت روزه خود به منطقه بازفت در مجلس روضه و عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها، توسعه این منطقه را در گرو همت و همدلی مردم بازفت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، با تاکید بر اینکه منطقه بازفت باید به جایی برسد که مایه بالندگی و افتخار استان و کشور باشد، تحقق این مهم را در گرو همت و همدلی خود مردم دانست و اظهارکرد: همت، وحدت، همدلی و همزبانی، دست‌ها را در دست هم گذاردن و با هم تلاش واحد داشتن، آبادانی را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که هیچ جا به آبادی و آبادانی نمی رسد جز با همت خود مردم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ظلم و ستم شاهان، طواغیت و مستکبران و محروم نگه داشتن این منطقه، افزود: در شرایطی که شاهان و طواغیت کوچک‌ترین نگاه و توجه‌ای را به این منطقه نکردند و هر چه توانستند آنان را محروم نگه داشتند ، اما در نظام جمهوری اسلامی به برکت اسلام و نظام اسلامی بازفت مورد عنایت و توجه قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر نقش و وظیفه دو جانبه مسئولین و مردم در ایجاد آبادانی در منطقه بازفت، تصریح کرد: هنوز با آن نقطه‌ای که باید بازفت مدنظر شکل بگیرد و به بالندگی و آبادانی برسد، فاصله بسیار داریم و اگر باید برسیم به آن نقطه، باید یک نقش را مسئولین و دولتمردان و نقش دیگری را مردم ایفا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکیدکرد: تفرقه ، اختلاف ، کش مکش و هر کس به سمت قبیله و جمعش خودش رفتن و منیت طلبی‌ها نه تنها آبادانی ایجاد نمی‌کند بلکه ویرانی و نابودی به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گام اول در آبادانی بازفت را همدلی و همراهی همه‌جانبه مردم دانست و گفت: مسئولین هم در سایه این همدلی وهمراهی باید آستین‌ها را بالا بزنند و کارهای کلیدی و اساسی برای شما انجام بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه حل مشکلات این منطقه بدون انجام کارهای کلیدی و اساسی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: هر گونه اقدام و فعالیتی که در این منطقه صورت بگیرد اما از کارهای کلیدی و اساسی غفلت شود تنها چاله پر کردن است و به طور قطع با پر کردن چاله‌ها، آبادانی ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه با چاله چاله پر کردن و تنها گوشه‌ای از کار را گرفتن در این منطقه آبادانی ایجاد نمی‌شود تاکیدکرد: باید در این منطقه به گونه‌ای عمل کنیم که خود به خود منطقه خودش با عزم و همت مردم، خودش را آباد کند و از درون خود منطقه آبادانی بجوشد.

وی، در همین زمینه به مسئله گاز به عنوان یکی از کارهای اساسی و ضرورت‌های بسیار مهم در منطقه بازفت اشاره کرد و گفت: یکی از چیزهایی که زندگی را برای شما آسان می‌کند گاز است زیرا عدم وجود این نعمت در منطقه نه تنها زندگی را برای شما سخت کرده بلکه فرصت‌های سرمایه گذاری ، خدمت ، اشتغالزایی ، رفت و آمد و تحول آفرینی در زندگی را از شما گرفته است و با نبود گاز همه چیز در اینجا گران تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب و تقاضای کمک و مساعدت از ایشان برای رفع مشکل گازرسانی این منطقه ، تصریح کرد: از آنجایی که گاز رسانی به نقاط مختلف کشور بر اساس محاسبه سرانه گازرسانی صورت می‌گیرد و شرکت ملی نفت بر اساس همین محاسبه سرانه برای گاز رسانی به منطقه بازفت و دوآب صمصامی با کمبود اعتبار مواجه است نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب نوشته و از ایشان برای حل این مشکل تقاضای کمک شد که از سوی ایشان نامه‌ای به دولت برای پیگیری و رفع این مشکل ابلاغ شد.

امام جمعه شهرکرد از حل مشکل گاز منطقه بازفت و دو آب صمصامی تا دو و سه سال آینده خبر داد و گفت: مقرّر گردید که امسال کارهای اجرای این امر مهم انجام و طی دو سال آینده عملیات اجرایی آن صورت بگیرد و برای همیشه مشکل گاز در این منطقه برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام احداث تونل در گردنه چری را یکی دیگر از کارهای کلیدی و مشکلات اساسی این منطقه عنوان کرد و افزود: استاندارمحترم طی صحبتی که با اینجانب داشتند قول دادند کار احداث این تونل همین امسال با تزریق اعتباری2 و 3 آغاز شود تا بعد بتوان از اعتبارت ملی برای تکمیل آن استفاده کرد که با انجام این کارها به طور قطع شاهد تحول در منطقه خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها مسئول اجرایی در استان نیست، تصریح کرد: بنده مسئول نظارتی و فرهنگی هستیم اما به لحاظ اینکه احساس می‌کنم استان برای رشد و توسعه و رها شدن از مشکلات نیازمند پشتیبانی است به میدان آمده‌ام و از رهبرمعظم انقلاب و دیگر مسئولین ملی درخواست کمک و مساعدت می‌کنم که الحمدلله هر کجا هم ورود پیدا کرده‌ایم کار تا حدود قابل توجهی پیشرفت داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام فرهنگ و دین را مسئله و دغدغه اصلی در این منطقه دانست و گفت: قسمت مهم و اعظم آبادانی در این منطقه ، آبادانی دل و درون است و این آبادانی جز با عمل به دستورات الهی و سبک زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن محقق نخواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: اگر سبک زندگی ما سبک زندگی فاطمی ، علوی ، و سبک زندگی خانواده عصمت و طهارت علیهم السلام شد، رستگار دنیا و آخرت خواهیم بود؛ اما اگر سبک زندگی ما از این ها جدا بشود به طور قطع هلاک و نابود خواهیم شد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه بکوشیم سبک زندگی خودمان را سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت قرار بدهیم خاطرنشان کرد: مراقب باشد که رسومات ، قبیله و طائفه‌گری‌ها ما را غرق نکند چرا که این رسومات زمانی ارزش و جایگاه دارد که پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم، علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها و اهل بیت عصمت و طهار آنها را امضاء و تایید کرده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه‌ی بیانات خود در جمع مردم منطقه بازفت و جمعی از مسئولان استانی و محلی، به مراسم باشکوه عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در بازفت اشاره کرد و با تأکید بر لزوم برگزاری این گونه مراسم توسط خود مردم در این منطقه گفت: امروزما آمدیم در این مکان و مراسم عزداری ایام فاطمیه را برگزار کردیم که زمینه بشود شما در آینده خودتان برپا کننده این مجالس و محافل باشید بر همین اساس بکوشید هر چه می توانید در این راه هزینه کنید و مردم را پای سفر اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام بنشانید چرا که دنیا و آخرت ما را آباد خواهد کرد.

توصیه‌ی دوم امام جمعه شهرکرد به همه‌ی مردم منطقه بازفت، قدردانستن نعمت حوزه علمیه برادارن و خواهران به عنوان برکت و عنایت های بزرگ الهی در حق این منطقه بود .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: حوزه علمیه در این منطق متعلق به همه مردم است بنابراین حوزه را کسی به خودش ، طائفه‌اش ، محله‌ا‌ش و قبیله‌اش نسبت ندهد بلکه همگان بر تقویت و تشویق و ترغیب فرزندانش برای ورود به حوزه علمیه بکوشند.

وی، در سومین توصیه خطاب به همه‌ی مردم منطقه بازفت بر لزوم آباد و زنده نگه داشتن مساجد تاکید کرد و افزود: متاسفانه در این منطقه مساجد مظلوم هستند و جایگاه واقعی خود را ندارند، بنابراین بکوشید مساجد را که خانه‌های خداهستند آباد نگه دارید و انتظار آن را نداشته باشید که از بیرون افرادی بیایند و مساجد شما را آباد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه آبادانی مسجد به ساخت و ساز و در و دیوار آن نیست، آبادانی مسجد را به اقامه نماز و نمازگزاران آن دانست و گفت: مساجد زمانی مظلوم نیستند که نمازگزار داشته باشند و نماز جماعت و حتی نماز فرادی در آنها به صورت مستمر اقامه شود.

نماینده ولی فقیه در استان از مهمان نوازی و حضور پر شور و شکوه مردم منطقه بازفت در مجالس عزاداری ایام فاطمیه تشکر کرد و گفت: شما مردم مومن و باوفا در این روزها نشان دادید که اهل ولایت و محبت به ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت و دوستدار دین و ارزش های اسلامی هستید.

وی همچنین از پوشش مناسب و انعکاس به موقع مراسم ایام فاطمیه در این منطقه توسط شبکه جهانیبن ، معاونت اطلاعات و اخبار (خبرگزاری صداوسیما) و اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت: از مسئولانی که در این ایام به منطقه بازفت آمدند و با حضور خودشان عملاٌ تقویت کننده امور فرهنگی و عمرانی منطقه بودند از جمله استاندار محترم و معاونین و بعضی از مدیران و معاونین آنها و ائمه محترم جمعه استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه دراستان طی هشت روز حضورشان در منطقه بازفت از برخی از مناطق و روستاهای منطقه بازدید نموده و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام پس از سفر هشت روزه به شهرستان کوهرنگ، عصر روز سه شنبه چهارم فروردین ماه به شهرکرد عزیمت کردند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *