عملیات درخشان وعده صادق ۲/ تثبیت قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت

خانه / تازه ها / عملیات درخشان وعده صادق ۲/ تثبیت قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت

مقاله عملیات درخشان وعده صادق ۲/ تثبیت قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت به قلم

عباس حاجی نجاری

 

در حالی که اکثر رسانه های غربی پس از شهادت سید حسن نصرالله ، پرچمدار مقاومت و فرمانده غیورحزب الله، مدعی انفعال جبهه مقاومت و جمهور ی اسلامی ایران در مواجهه با رژ یم صهیونیستی شده بودند. وقوع عملیات گسترده، سهمگین و تاثیرگذار سپاه پاسداران اسلامی در شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳  در عمق استراتژیک اراضی اشغالی شوک بسیار سختی را به این رژیم وحامیان آن و رسانه های غربی طرفدار صهیونیستها در جنگ غزه وارد ساخت.

بی نظیر بودن این عملیات

پاسخ قدرتمندانه ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات درخشان وعده صادق ۲ را باید فصلی نوین در روند تحولات منطقه دانست. که طی آن بازدارندگی جبهه مقاومت تثبیت و ترمیم شده است. این عملیات که در نوع خود به دلیل تعداد موشک‌های بالستیک  وفراصوت که هم زمان شلیک شده است در جهان بی‌نظیر است. در شرایطی انجام شد. که با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از شهادت شهید هنیه و انتظاری که در پی وعده فرماندهان به خون‌خواهی این شهید ایجاد شده بود.

متاثر از جنگ روانی و شناختی دشمن و و جریان سازی برخی از فعالان داخلی که از چرایی تأخیر در پاسخ قدرتمندانه ایران در پاسخ به این جنایت اطلاع نداشته. و  شبهاتی را  نسبت به فرماندهان نیروهای مسلح و توانایی ایران در پاسخ به این جنایت مطرح و حتی سبب شده بود. که نتانیاهو نخست وزیر جلاد و خبیث رژیم صهیونیستی دچار توهم شده. و پس از شهادت سید حسن نصرالله  وتصور تضعیف مقاومت در لبنان. در سخنانی از برنامه این رژیم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی سخن به میان آورده و مدعی شود. که: ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم ایران را آزاد می‌کنیم.

پوچ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی

این عملیات را از یک سو می توان  گامی بلند در زمینه اثبات کارایی سامانه‌های موشکی ایران و در مقابل پوچ بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی در‌باره عبورناپذیر بودن سامانه‌های ضد موشکی این رژیم دانست. واز سوی دیگر دستاورد بزرگی است. که می‌تواند به عنوان مبنای جدیدی برای سیاست داخلی ایران تعریف شود. حضور بی نظیر مردم در نماز جمعه روز 13مهرماه به رغم تهدیدهای دشمن. حکایت از یک همگرایی استراتژیک در مواجهه با تهدیدات خارجی و همچنین تقویت انسجام داخلی دارد. چنین اجماعی می‌تواند فرصتی برای تحکیم پایه‌های امنیت ملی و ارتقای توان دفاعی کشور و در عین حال، زمینه‌ساز تحولاتی مثبت در سیاست‌های داخلی ایران، به ویژه در زمینه تقویت وحدت ملی و پاسخگویی به مطالبات مردم باشد.

 

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید

 

چرا حماس جنگ را شروع کرد؟

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *