حجت الاسلام آقامیری: غفلت از جنبه جریان جهادی و سیاسی اهل بیت(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی

خانه / اختصاصی هیأت / حجت الاسلام آقامیری: غفلت از جنبه جریان جهادی و سیاسی اهل بیت(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی

حجت الاسلام آقامیری : یکی از ابعاد مغفول تاریخ اهل بیت(ع) جنبه جریان جهادی و سیاسی اهل بیت(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی است. اما دشمنان ما جریان را به گونه‌ای طراحی کردند. که امت نسبت به این زاویه از زندگی امامان آگاهی کافی را نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار هیات رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری کارشناس مسائل دینی در مراسم دعای ندبه که در آستان مقدس حضرت علی بن محمدالباقر(ع) برگزار شد، گفت: ما در عقبه تاریخی مکتب شیعه قله های بلند روشن و بسیار مهمی داریم که تمام هویت ما به آن برمی‌گردد، یکی از این قله‌ها و عقبه‌های روشن مسئله عاشورا، عیدغدیر، بعثت خاتم الانبیا است.

وی افزود: دوران امامت تمامی امامان ما جزو این عقبه‌ها و قله‌های تاثیرگذار و روشن تاریخی مکتب شیعه است که امروز هویت، عزت و استکبارستیزی مکتب و دین ما به این عقبه‌های روشن برمی‌گردد. این جامعه توحیدی مقابل مشکلات و فشار دستگاه کفر کم نمی‌آورد و نمی‌ترسد و نسبت به آینده و مسیری که در آن حرکت می‌کند محزون نمی‌شود. دشمنان ما هم نسبت به این عقبه آگاهی دارند بنابراین از گذشته تا امروز مقابل حق قد علم کرده است. آنها می‌دانند که اگر این جریان توحیدی به این قله‌ها نگاه عمیق و دقیقی داشته باشد کسی حریف آنها نخواهد بود.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه یکی از ابعاد مغفول تاریخ اهل بیت(ع) جنبه جریان جهادی و سیاسی اهل بیت(ع) است، عنوان کرد:

همه امامان ما از وجود مقدس امیرمومنان امام علی(ع) تا امام زمان(عج) به دنبال اقامه حکومت اسلامی بودند، اما دشمنان ما جریان را به گونه‌ای طراحی کردند که امت نسبت به این زاویه از زندگی امامان آگاهی کافی را نداشته باشند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه حکومت اسلامی به دست حضرت ولیعصر(عج) اقامه می‌شود، اظهار کرد:

امروز‌ شیعیان امیرمومنان امام علی(ع) در ایران، عراق، لبنان، یمن و همه کسانی که مقابل استکبار ایستادند زمینه سازان ظهور حضرت ولیعصر(عج) هستند، اگر این بعد از مکتب اهل بیت (ع) یعنی جریان جهادی و سیاسی آنها در جامعه مسلمانان و بین مردم نهادینه شود مردم در تصمیم و تحلیل شرایط موجود دچار خطا و اشتباه نمی‌شوند، اگر ما گاهی دچار اشتباه می‌شویم به این دلیل است که نگاه ما به تاریخ نگاه دقیقی نیست.

وی ادامه داد: اگر قرائت مردم از دین صحیح و درست باشد قافیه را بر جهان مستکبران دنیا به تنگ می‌آورند، قرآن بلافاصله پس از اینکه می‌فرماید ایمان بیاورید می‌فرماید که استقامت کنید اگر کسی بخواهد از خدا و دین صحبت کند سهل و ساده نیست، چرا که نیاز به استقامت دارد، وقتی شما بخواهید قرائت صحیح از دین را به بشر ارائه کنید ابلیس و سربازان او در مقابل شما می‌ایستند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین کارهای امام باقر در دوران امامت خود مبارزه با تحریف بوده است. ابراز کرد:

خلفای بنی امیه و بنی عباس نمی‌توانستند اصل اسلام را از بین ببرند زیرا مردم در مقابل آنها می‌ایستادند بنابراین نمی‌توانستند اساس اسلام را از بین بردند و فقط ظاهری از اسلام نگه داشتند و قرائت از اسلام را به گونه‌ای عرضه کردند که مردم با این اسلام در مقابل طاغوت ایستادگی نکنند‌. امیر مومنان امام علی(ع) می‌فرمودند اگر باطل خود را به صورت علنی بشناساند مشکلی پیش نمی آید باطل برای اینکه خود را به جامعه عرضه کند با حق می‌آمیزد.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه اگر ایادی ابلیس بخواهد در مقابل اسلام تحریف ایجاد کند به واسطه خواص جامعه این کار را انجام می‌دهد. عنوان کرد:

در دوران امام باقر(ع) خواص با قرائت انحرافی از دین بنی امیه را تطهیر می‌کردند تفسیر آنها از اولی‌الامر این بود که هر کس به هر شکلی بر مردم مسلط شود اولی الامر آنها هستند. دستگاه بنی امیه به واسطه عالم نماها و زاهدنماها قرائت انحرافی از دین را به مردم ارائه کردند.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین وظیفه امام در دوران امامت خود مبارزه با این جریان تحریف بود. اظهار کرد:

امام باقر(ع) با تربیت شاگرد و گسیل کردن آنها به سمت شهرها و کشورها با قرائت صحیح از دین مقابل طاغوت زمان خود قد علم کرد، کار به جایی رسید که وقتی دشمنان دیدند نمی‌توانند ایشان را از سر راه بردارند بنابراین او را به شهادت رساندند. تحریف مرضی نیست که فقط برای دوران امام باقر(ع) باشد بلکه امروز هم اگر ما مراقب نباشیم دین، انقلاب و مبانی فکری امام تحریف می شود، اگر ما قرائت صحیح از دفاع مقدس به نسل امروز منتقل نکنیم آن را هم به تحریف می‌کشانند. جریان منافقین ۳ یا ۴ سال پیش کشته شدگان خود را شهید و افرادی را که در مقابل آنها بودند را جلاد جلوه دادند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه ابلیس قسم خورده بندگان خدا را دچار اغوا می‌کند.

یعنی دستگاه محاسباتی ما را دچار اختلال و با تحریف واقعیت‌ها را در ذهن ما واژگون می‌‌کند، گفت: حضرت باقر در روایت مفصلی درباره شهادت امام حسین می‌فرمایند جد ما را به سنگ و عصا کشتند، یعنی پیرمردهایی که توان بلند کردن شمشیر را نداشتند با عصا بر بدن امام حسین(ع) می‌زدند، وقتی واقعیت‌ها چنان واژگون می‌شود که کشتن امام حسین مجوز بهشت رفتن می‌شود چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، ابلیس واقعیت‌ها را واژگون می‌کند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه رهبران الهی بر اساس واقعیت‌ها جامعه را رهبری می‌کنند. اظهار کرد:

وقتی واقعیت‌های جامعه به واسطه تحریف توسط ابلیس و عیادی آن اتفاق می‌افتد و واقعیت‌ها برای ما واژگون شده باشد و دستگاه محاسباتی ما دچار اختلال شده باشد در مقابل امر الهی و ولی او می‌ایستیم.

در جنگ نهروان امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به یاران خود فریاد می‌زدند. قرآن ناطقُ حجُ نمازُ روزهُ خمس و اسلام من هستم. آنچه به نیزه زدند صرفاً یک کاغذ است. قرآن ناطق در کنار شما است. اما یاران ایشان فریب خوردند. و مالک را از سه قدمی خیمه معاویه برگرداندند. زیرا همچون ولی خدا صحنه را نمی‌دیدند.

وی با تاکید بر اینکه شیطان به واسطه تحریف اغواگری و فتنه ایجاد می‌کند. ابراز کرد: امروز رهبر الهی ما واقعیت ها را می‌بینند. ایشان پرچم‌دار، علمدار و دیده‌بان روزگار ما هستند. وقتی می فرمایند اگر در انتخابات پیش رو پرشور و ۱۰۰ بیایید مکمل حضور تشییع شهید رئیسی است. زیرا می دانند که اگر این دو در کنار هم قرار بگیرد. دنیا حریف شما نمی شود. ایشان مسئله را می‌بینند. و جایی را مشاهده می کنند. که شاید بسیاری از ما آن را نمی‌بینیم. ایشان بر اساس واقعیت‌ها جامعه را رهبری می‌کنند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: امام باقر(ع) کسی نبود که در کنج عزلت نشسته و درسی از قرآن بدهد. و اتفاقی او را به شهادت رسانده باشند. بلکه حضرت مجاهد جهاد فرهنگی بودند. و مبارزه ایشان با هدف بود و می‌دانستند که کجا را باید بزنند که صدای دستگاه طاغوت درآمد. ایشان از مدینه به همه بلاد اسلامی توجه داشتند.

امروز در ایران مردم به واسطه زحمات ائمه هدی(ع) و امام محمد باقر(ع) شیعه هستند. حضور امامزادگان در ایران به صورت اتفاقی نبوده است،‌ حضرت علی بن محمد(ع) در مشهد اردحال که پاره تن امام باقر(ع) هستند بر اساس برنامه دقیقی در اینجا حضور پیدا کردند. یک روز پرچمدار مبارزه با تحریف امام باقر(ع) و امروز پرچمدار مبارزه با تحریف مردم ایران هستند. شما قرائتی از اسلام را فریاد می‌زنید که روزی امام باقر آن را فریاد زده بودند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه دینداری واقعی سخت است، اظهار کرد:

همانگونه که طلا را با آتش گداخته و آب می‌شود خداوند مومن را با بلا و ابتلا صیقل می‌دهد، ابتلاات برای جامعه ایمانی عامل رشد است، وقتی جامعه برای خداوند استقامت کند خداوند هم به یاری آنها می‌آید.

دشمنان با شهادت امام دنبال این بودند که فکر ایشان در همان مدینه تمام شود. اما نتوانستند جلوی این مسئله را بگیرد. هر روز که از عمر این عالم می‌گذرد بشر به ظهور حضرت ولیعصر(عج) نزدیک تر می‌شود. و پرچم امام حسین(ع) در عالم بلند می‌شود. تا روزی که پسر حضرت زهرا(س) وقتی ظهور بفرمایند به اراده الهی با مردم سخن می‌گویند. و صدای ایشان را تمام بشریت می‌شنوند و می‌دانند که حضرت چه می‌گویند. در آن زمان کسی نیست که امام حسین(ع) را نشناسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *