غفلت از حجاب و عفاف، همسویی با دشمن است/ تأمین سلامت دینی، وظیفه حکومت می باشد

خانه / استان ها / غفلت از حجاب و عفاف، همسویی با دشمن است/ تأمین سلامت دینی، وظیفه حکومت می باشد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، غفلت از حجاب و عفاف را نوعی همسویی با دشمن دانست و مسئله بردن اجباری مردم به بهشت را یک مغالطه عنوان کرد.

نکونام10

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، غفلت از حجاب و عفاف را نوعی همسویی با دشمن دانست و مسئله بردن اجباری مردم به بهشت را یک مغالطه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان استان چهارمحال وبختیاری؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی در جمع علما، طلاب و مردممومن ، روزدار و بسیجی شهرکرد،با اشاره به تفسیر آیات شریفه 11، 12 و 13 سوره مبارکه جن، پیام های چهارگانه این آیه ها را برشمرد و گفت: آیه شریفه 11 یک ابهام را برطرف می کند که، شما تصور نکنید تمام اجنه همانند ابلیسی هستند که سراسر وجودش را فتنه گرفته است.

امام جمعه شهرکرد،افزود: اجنه دو گونه مؤمن و غیر مؤمن دارند و آنچه زمینه هدایت را فراهم می کند، طبع سالم و صالح است یعنی صلاحیت هدایت در وجود فرد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، ادامه داد: توجه به اصل اختیار از دیگر پیام های این سوره قرآن کریم است. همانگونه که انسان ها در اختیار بهشت و جهنم مختار هستند، اجنه هم دارای اختیار هستند که بهشتی شوند یا هلاک گردند.

امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: اصلاح نگاه انسان به اجنه از دیگر پیام های آیات سوره مبارکه جن است و از این آیات برمی آید که ایمان راه نجات از فتنه های زمین و زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ، تأکید کرد: ایمان، انسان را از فتنه های زمین و زمان مصون می کند و اینکه هیچ قدرتی را توانایی محدود کردن قدرت خدای تبارک تعالی نیست، از باورهای آیات شریفه سوره جن می باشد.

وی، اظهار داشت: فسادگران، طاغیان و فتنه گران زمین، فکر نکنند می توانند در حرکت نظام هستی اخلال ایجاد کنند، بلکه مقدرات الهی در این نظام هستی حاکم است و کسی نمی تواند در تقدیر الهی دخالت کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گریز از قدرت الهی را امکان ناپذیر عنوان کرد و گفت: هرکس به خدای تبارک و تعالی ایمان داشته باشد نه از “بخس” می ترد و نه از ” رحق”.

وی، بخس را ناروایی ناشی از ظلم دیگران و رحق را هر نوع از ناروایی عنوان کرد و در ادامه، حضرت امام خمینی(ره) را نمونه یک مؤمن واقعی برشمرد که انقلاب اسلامی ثمره حرکت ایشان است و با اراده خداوند توسط یک انسان مؤمن دیگر یعنی مقام معظم رهبری به حرکتش ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تبریک میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، گفت: آن امام بزرگوار، جامعه خصائص ویژه انسانی است و کرامت، سفره داری، نگاه به نیازمندان از برجسته ترین ویژگی های امام حسن علیه السلام می باشد.

وی، هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی و روز اکرام و هفته اطعام ایتام را یادآور شد و رسیدگی به وضع نیازمندان را از دغدغه های مؤمنان واقعی عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد، 20تیر، روز جهانی جمعیت را فرصتی برای توجه به ضرورت افزایش جمعیت بعنوان اولویت کشور دانست و تصریح کرد: آینده کشور با خطر جدی مواجه است، پیری حاکم بر جامعه در آینده، خطر بزرگی است که ضایعات جبران ناپذیری را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، پیرامون حجاب و عفاف ، حمله وحشیانه رضاخان به مسجد گوهرشاد در تاریخ 21 تیرماه 1314 را یادآور شد و گفت: دنیای استکبار به حجاب و عفاف بعنوان یک ابزار برای تسخیر جوامع و انسان ها نگاه می کند.

وی، افزود: هرجایی که بی حجابی، بی حیایی و بی عفتی راه پیدا کند، رنگ و بویی از اصالت انسانی و دین در آنجا دیده نخواهد شد و نسل انسانها مورد خطر واقع می شود.

امام جمعه شهرکرد، غفلت از حجاب و عفاف در جامعه رانوعی همسویی با دشمن دانست گفت: شبکه های ماهواره ای در سراسر دنیا به ویژه کشورهای مکتبی و ایران اسلامی برای برداشتن حجاب از سر زنان فعالیت می کنند.

وی، در پاسخ به این سؤال که آیا باید با اجبار مردم را به بهشت برد یا نه؟ تأکید کرد: این مسئله یک مغالطه است و حکومت وظیفه دارد سلامت دینی مردم را تأمین کند و معروف را ترویج نماید، این اجباری به بهشت بردن نیست؛ بلکه متولیان باید با منکر مبارزه کنند.

یادآوری 26تیرماه 59 و تشکیل شورای نگهبان بعنوان تضمین کننده اسلامیت نظام، اشاره به دست های پشت پرده فتنه 18 تیرماه 78 و بصیرت مردم در خنثی سازی فتن های سال 78 و 88 در روزهای 23 تیر و 9 دی، از دیگر بخش های خطبه دوم نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، ولایتمداری مردم و تدبیر رهبر معظم انقلاب را دو عامل مؤثر در خنثی سازی فتنه ها دانست و گفت: هرچند فتنه 18 تیر 78 با همکاری بعضی از دولتمردان وقت و طراحی دشمنان خارجی اجرا شد؛ اما به برکت ولایتمداری مردم و تدبیر رهبر معظم انقلاب این فتنه ها خنثی شدند.

وی، شیطنت های آمریکایی ها و صهیونیست ها را عامل ایجاد مشکلات در کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان عنوان کرد و گفت: نفاق به معنای واقعی کلمه و خیانت و تفرقه و شیطنت کار آمریکایی هاست و هرچه جلوتر می رویم جمله معروف حضرت امام خمینی(ره)”آمریکا شیطان بزرگ است”، بیشتر معنا پیدا می کند.

امام جمعه شهرکرد در پایان آحاد مردم جامعه را به استفاده از فضیلت های شب های قدر توصیه کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *