فاطمه ، مرد آفرین دهر

فاطمه ، مرد آفرین دهر

خانه / پیشنهاد ویژه / فاطمه ، مرد آفرین دهر

خدای منان برای مادرمان زهرای اطهر سلام الله علیها کتابی فرستاده است و آن کتاب مصحف نام دارد.» حتّی اهل سنّت هم این مطلب را عنوان می کنند! مصحفی که از نظر اوراق و از نظر مقدار و حجم سه برابر قرآن است؛ اگر قرآن سی جزء دارد، مصحف نود جزء است.

فاطمه ، مرد آفرین دهر

هیاتشخصیت فاطمه اطهر سلام الله علیها بالاتر است یا مقام انبیاء؟ زهرای اطهر سلام الله علیها در میان انبیاء و اولیاء و ائمه ی معصومین علیهم السلام از چه جایگاه و منزلتی برخوردار است؟

جواب این است که فاطمه زهرا سلام الله علیها افضل از جمیع انبیاست. فاطمه زهرا سلام الله علیها برتر از همه ی معصومین علیهم السلام به استثنای پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و امیر المؤمنین علیه السلام است. حضرت زهرا بر همه انبیاء و ائمه و ملائکة اللّه و اولیاء و اصفیاء، افضلیت مطلق دارد. در حقیقت او را باید مرد آفرین روزگار معرفی کرد. برای تشریح و تبیین این مدعا، اشاره می کنم به بعضی از احادیث و روایات؛ در این باب امام باقر علیه السلام فرمودند: «خدای منان برای مادرمان زهرای اطهر سلام الله علیها کتابی فرستاده است و آن کتاب مصحف نام دارد.» حتّی اهل سنّت هم این مطلب را عنوان می کنند! مصحفی که از نظر اوراق و از نظر مقدار و حجم سه برابر قرآن است؛ اگر قرآن سی جزء دارد، مصحف نود جزء است. ولی از نظر مطلب مرحوم خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی، در کتاب بیت الاحزان این حدیث را نقل کرده اند و فرموده اند از نظر نوع مطالب، تمام علوم کتاب های آسمانی را در خود دارد 105کتاب آسمانی وجود دارد که تورات، انجیل، زبور و قرآن، چهار کتاب معروف است. در سوره ی اعلی نیز آمده است که صحف ابراهیم و موسی؛ تورات، انجیل، زبور و قرآن که از آن ابراهیم نیست، ابراهیم «صحف» دارد. کتاب ها و نامه و اوراق دارد، امّا در دست رس بشر نیست.

دیگر این که فرمودند در آن کتاب نام شهرها، بخش ها، انسان ها، ملوک، حکومت ها و هم چنین نام منافقین و مؤمنین تا روز قیامت و افعال جزئی و کلّی تک تک انسان ها در مصحف مادرمان حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها وجود دارد.

فاطمه ، مرد آفرین دهر
فاطمه ، مرد آفرین دهر

امام امت رضوان اللّه تعالی علیه یکی از فضائل و امتیازات بزرگ زهرای اطهر سلام الله علیها را همین مطلب می دانست که بعد از پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم ، جبرئیل بر حضرت زهرا سلام الله علیها نازل می شد و این وحی و این مصحف را برای حضرت زهرا سلام الله علیها می آورد. این کتاب را هیچ پیغمبری ندارد و شاهد ما در برتری و امتیاز مطلقه زهرای اطهر سلام الله علیها ادامه ی این حدیث است که می فرماید: بر همه ی موجودات، اعم از پرندگان و وحوش، و انسان، و جو و ملائکه واجب بود که از حضرت زهرا سلام الله علیها اطاعت کنند. از نظر ظاهری گرچه حضرت زهرا سلام الله علیها در زمان پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم به دنیا آمده است، ولی اطاعتش بر همه ی انبیا واجب است. این تولّد جسمی و و ظاهری حضرت بود، و الاّ از نظر خلقت، نوری قبل از آدم و ابراهیم و نوح و… به دنیا آمده است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم زمانی که خواستند زهرای اطهر سلام الله علیها را به خانه ی علی علیه السلام ببرند دست زهرا سلام الله علیها را گرفتند و به دست امیرالمؤمنین دادند و فرمودند: «علی جان! من زهرا را به عنوان امانت به تو دادم» و بعد جمله ای ظریف و دقیق دارد: «ای علی! هر چه را که زهرا به تو فرمان می دهد اطاعت کن.» امیر المؤمنین علیه السلام حجّت خداست، ولی اللّه است، هر چه امیر المؤمنین فرمان دهد، بر همه واجب است اطاعت کنند، حالا یک شخص پیدا شود در عالم خلقت به علی ابن ابیطالب علیه السلام بتواند فرمان دهد، از همین جا مقام حضرت زهرا سلام الله علیها مشخص می شود.

منبع: حوزه

Views: 0

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *