فرمانده ترابري سپاه از امام رضا(علیه السلام) شهادت خواست| رازي كه تا زمان شهادت مكتوم ماند

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / فرمانده ترابري سپاه از امام رضا(علیه السلام) شهادت خواست| رازي كه تا زمان شهادت مكتوم ماند

حاج محمد رضا طاهري مي گويد: وقتي موضوع مجروحيت سيد محمد را فهميدم، براي عيادت به منزلش رفتم. برايم گفت كه از امام رضا(ع) طلب شهادت كرده است. مصطفي باغباني؛ از همرزمانش هم خوابي عجيبي در اين باره ديده بود كه تعريف كرد و در نهايت ايشان از من خواست تا زماني كه در قيد حيات هستند،اين راز را بازگو نكنم…

اج محمد رضا طاهري،ذاكر اهل بيت(علیه السلام) و دوست شهيد سيد محمد صنيع خاني مي گويد:«وقتي موضوع مجروحيتش را فهميدم، براي عيادت به منزلش رفتم. گفت كه از امام رضا(علیه السلام) طلب شهادت كرده است و سرانجام هم به اين آرزويش رسيد.»
«در اوايل دوران دفاع مقدس،سيد محمد در لانه جاسوسي مسئول اعزم رزمنده ها به جبهه بود. سال 61 قصد داشتم به جبهه بروم . سيد محمد كارت اعزامم را مهر تاييد زد و توانستم به اين آرزوي دوران نوجواني ام برسم.» «بعد از عمليات والفجر مقدماتي دوباره به جبهه برگشته بودم. آن موقع، سيد محمد فرمانده ترابري سپاه بود. مدتي در ترابري سپاه دوكوهه در خدمتش بودم.

شهید صنیع خانی
شهيد صنيع خاني،گاهي هم در جبهه حضور داشت تا از نزديك در جريان امكانات و نيازهاي رزمندگان قرار بگيرد.
در آن زمان، امكانات جبهه محدود بود ولي او به بهترين وجهي از آنها استفاده مي كرد.
وقتي مي خواستيم هيئت طفلان مسلم را براي عزاداري به مناطق جنگي ببريم،سيد محمد سه دستگاه اتوبوس در اختيارمان قرار داد و اين كار،كمك زيادي بود.»

وي درباره فعاليت شهيد صنيع خاني در ساخت حرم امام خميني(ره) مي گويد:
«در ساخت حرم مطهر امام خميني (ره)زحمات و سختي هاي فراواني كشيد.او در اين كار،از ماشين هاي سنگين زيادي استفاده كرد كه مديريتش،كار هر كسي نبود.
و البته با عشقي كه به خدمت به آستان مقدس حضرت امام(ره) داشت كارنامه درخشانش در دوران جنگ تحميلي را با اين كار برزگ كامل تر كرد.

طاهري مي گويد:
«وقتي موضوع مجروحيت شيميايي اش را فهميدم،براي عيادت به منزلش رفتم. به من گفت در مشهد از امام رضا(علیه السلام) طلب شهادت كرده بود.همان روزها،يكي از دوستان جانبازش به نام “مصطفي باغبان” در خواب ديده بود كه امام رضا به شهيد صنيع خاني مي گويد كه مدام طلب مرگ نكند.شهيد صنيع خاني از من خواست تا زماني كه زنده است،اين راز را بازگو نكنم.»
سيد كلامي به ياد ماندني هم برايم بازگو كرد و گفت:
«تو مي داني كه من قبل از انقلاب خانه شخصي و ماشين داشتم و 1500 متر زمين كه مهر همسرم بود، همه را با اجازه همسرم فروختم و خرج خود و انقلاب كردم».
ذاكر اهل بيت(علیه السلام)در مورد صبر و استقامت سيد محمد مي گويد:
« وقتي از انگليس برگشت،در ديوار خانه شان پرچم امام حسين (علیه السلام) زده بود و مي گفت: “با ياد سالارشهيدان (علیه السلام)،حسرت آخ را به دل شيطان مي گذارم”.
آخرين بار او را در بيمارستان ساسان ديدم.چهره اش به دليل گذراندن مراحل درماني،تغيير كرده بود.وقتي مرا ديد،گفت: «چطوري بلبل امام حسين(علیه السلام).»
بعد از شهادتش،اين حرفش هميشه درخاطرم مانده است.»

وي در پايان مي گويد:
«شهيد صنيع خاني به عنوان يكي از سرداران سپاه،فعاليت هاي زيادي براي انقلاب انجام داد.
او با اينكه پست و مقام بالايي داشت اما با همه تواضع و مهرباني رفتار مي كرد.
در طول زندگي اش سعي كرد به نيازمندان كمك كند.الگوي او در زندگي امام حسين(علیه السلام)بود و سرانجام همانند ايشان،مظلومانه به شهادت رسيد.»

منبع : نوید شاهد

Views: 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *